• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5186 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۵ فروردين

سوالات جامانده در ديدار با رييس‌جمهور

محمود اكبري كيا

نشست و ضيافت افطاري رييس‌جمهور با اصحاب‌رسانه و مديران تعدادي از رسانه‌هاي كشور برگزار شد و تعدادي از مديران رسانه‌ها در اين ديدار به بيان دغدغه‌ها و سخنان خود در اين ديدار پرداختند. نكات و سوالاتي درباره اين نشست وجود دارد.
1- آنچه در اين نشست به چشم نمي‎خورد علاوه بر عدم حضور حتي يك مدير رسانه‌اي زن، بي‌توجهي به رسانه‌هاي مجازي مثل سايت‎هاي خبري و شبكه‎هاي اجتماعي بود.
2- ابتدا از رويكرد دولت سيزدهم مبني بر سفرهاي استاني تشكر مي‎كنم و معتقدم اين سفرها حتي اگر هيچ خروجي قابل ملموسي نداشته باشد مفيد است و اميدوارم اين روند ادامه يابد.
3- آقاي رييس‌جمهور؛ بعد از اعلام نتايج انتخابات رياست‌جمهوري شما فرصت داشتيد برنامه‎هاي خود را تدوين و اعضاي كابينه خود را انتخاب كند اما در عمل ما شاهد بي‌برنامگي محض از سوي دولت شما هستيم و برخي از وزراي انتخابي ضعيف‌ترين افراد در بين گزينه‌هاي مطرح شده براي تصدي وزارتخانه‎ها هستند و بسياري از حاميان ديروز شما به دليل عملكرد ضعيف وزراي شما امروز منتقد جدي دولت شدند. اين روند تا چه زماني ادامه خواهد داشت؟ آيا شما تصميمي بر ترميم كابينه خود داريد يا با همين روند كار را ادامه مي‎دهيد تا نمايندگان مجلس از حق قانوني خود استفاده كنند و دست به تغيير كابينه بزنند؟
4-آقاي رييس‌جمهور؛ شما و برخي از وزراي دولت شما انتقادات جدي به دولت يازدهم و دوازهم در حوزه اقتصادي و معيشت مردم داشتيد و انتظار افكار عمومي بر اين بود كه با روي كار آمدن دولت شما وضعيت اقتصاد و معيشت مردم بهبود يابد اما در عمل عكس اين عمل رخ داد و ما شاهد افزايش روزافزون قيمت تقريبا همه كالاهاي مورد نياز مردم هستيم. بسياري از حاميان ديروز شما اين آشفتگي در تصميم‌گيري‎هاي اقتصادي دولت را  ناشي از عدم هماهنگي تيم اقتصادي دولت مي‌دانند. سوال اين است كه چه كسي مسوول اقتصادي دولت است؟ آيا فكر نمي‎كنيد با ادامه همين روند و تصميمات فردي تيم اقتصادي دولت شرايط اقتصادي بد و سفرهاي مردم كوچك خواهد شد؟
5- آقاي رييس‌جمهور؛ نظر دولت درخصوص طرح موسوم به صيانت از فضاي مجازي كه اين روزها در مجلس در حال بررسي و به احتمال فراوان تصويب هم خواهد شد، چيست؟ حتما استحضار داريد كه در صورت اجراي اين طرح از سوي دولت بسياري از كسب و كارهاي اينترنتي با چالش جدي مواجه خواهند شد!
6- آقاي رييس‌جمهور؛ فساد در همه بخش‎ها وجود دارد و طبيعتا در موضوع ارز 4200 نيز وجود داشت و تعداد زيادي از افراد كه ارز دولتي دريافت كردند از آن سوءاستفاده و موجب نابساماني اقتصادي شدند. آيا بهتر نبود دولت، مجلس كه خوشبختانه يك‌كاسه شدند به جاي حذف ارز دولتي از بودجه سال 1401 ضوابط و مقررات محكم‎تري تدوين و تصويب مي‎كرد تا از هرگونه سوءاستفاده جلوگيري شود؟ حتما اطلاع داريد كه حذف ارز دولتي چه آسيب‎هاي فراواني به اقتصاد و معيشت مردم خواهد زد!
7- آقاي رييس‌جمهور؛ شما عنوان كرديد كه هيچ انتصابات فاميلي در دولت‌تان صورت نگرفته اما در عمل عكس اين موضوع صادق است و ما در تعدادي از وزارتخانه‎ها شاهد انتصابات نه‌تنها فاميلي بلكه انتصابات غيرمرتبط با تخصص، سوابق و تجربه افراد هستيم كه تنها ملاك براي انتصاب، فعاليت در ستادهاي انتخاباتي شما بوده كه همين انتصابات افراد ناكارآمد تاثير خود را در عمل نشان داده و ما شاهد آسيب دولت از اين ناحيه هستيم. آيا شما از اين انتصابات كه مبدا آن خود شما با انتخاب برخي وزرا بوديد، اطلاع داريد؟ و تا چه ميزان از آنها حمايت خواهيد كرد؟
8- آقاي رييس‌جمهور؛ شما معتقد بوديد كه برجام را به سرانجام خواهيد رساند و نبايد اقتصاد را به برجام گره زد. آيا شرايطي كه در حال حاضر وجود دارد غير از اين است؟ اصلا وضعيت فعلي ايران در مذاكرات وين چيست؟ آيا مي‎پذيريد كه ايران فرصت‎ها را در مذاكرات از دست داده و از توافق دور شده است؟
9- آقاي رييس‌جمهور؛ چرا دولت شما از پاسخگويي واهمه دارد؟ شاهد مثال اين موضوع پاسخگويي وزراي شما به سوالات خبرنگاران بعد از نشست هفتگي هيات دولت است كه متاسفانه تعطيل شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون