• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5191 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۳۱ فروردين

باشگاهي كه مي‌خواهد پاتوق چهره‌هاي پشت پرده شود

كدام مدير ارشد كشور سالي ۳۲۰ ميليون پول باشگاه بدنسازي مي‌دهد؟

علي ولي‌اللهي

 

مربي ارشد باشگاه بدنسازي پرحاشيه و لاكچري تهران مي‌گويد كليه مجوزهاي قانوني اين باشگاه پيش از افتتاح اخذ شده است و هيچ مشكلي در فعاليت آن وجود ندارد. اما مسوول نظارت بر اماكن ورزشي اداره‌كل ورزشي و جوانان استان تهران مي‌گويد باشگاه مجوز ندارد. 
چند روز پيش يك باشگاه بدنسازي با حضور تعدادي چهره مطرح بين‌المللي و داخلي افتتاح شد. از همان روز بحث چگونگي آوردن مهمانان خارجي، چرايي حضور بلاگرهاي بي‌ارتباط با ورزش و هزينه‌هاي لاكچري ثبت‌نام مطرح شده است. 
شركتي كه برگزاري مراسم افتتاحيه و دعوت از مهمانان را برعهده داشته شركتي است به نام «همايش فرازان». برخي تصور مي‌كنند آوردن لوتار ماتئوس،آندرياس برمه،كولينا و ماركوس مرك كار بزرگي است كه اين شركت انجام داده است. در حالي كه نگاهي به برنامه‌هاي سابق اين شركت نشان مي‌دهد ماتئوس كلا جزو پكيج‌هاي پيشنهادي اين شركت است و در خيلي از مراسم بي‌ربط و باربط ديگر به عنوان مهمان حاضر مي‌شود. در اين راه يك فرد ايراني نزديك به ستاره سابق آلمان هم تاثيرگذار است. درست مثل همسر ايراني سيدورف كه باعث شده اين فوتباليست سابق هلند در ساير مراسم‌هاي اين شركت به عنوان مهمان حاضر شود. مرك و برمه همه چهره‌هاي فراموش شده‌اي هستند كه احتمالا فقط براي مردم ايران جذابيت داشته باشند. قيمت حضور يك چهره برجسته در دنياي تبليغات بر اساس ميزان درآمدي كه مي‌توان از او به دست آورد و از آنجايي كه مرك و برمه نه مخاطبي در فضاي مجازي دارند و نه مسووليتي،راضي‌ كردن‌شان چندان گران از آب در نمي‌آيد. كولينا هم با وجود داشتن سمت در فيفا در شبكه‌هاي اجتماعي چهره‌اي مطرح به حساب نمي‌آيد و دنبال‌كننده‌اي ندارد. 
سپهر تارورديان مديرعامل شركت همايش فرازان است. يك چهره‌‌اي كه اطلاعات كمي از او در دسترس است. همين اطلاعات محدود نشان مي‌دهد او در سن ۲۳ سالگي در استخدام وزارت امور خارجه بوده، از سوي اتاق بازرگاني و صنايع و معادن پشتيباني شده و از همه مهم‌تر توانسته نقل قول‌هايي در مورد موفقيت شركتش از بعضي اعضاي با نفوذ ساختار قدرت در ايران دريافت كند. اين تحسين‌ها در صفحه نخست سايت شركت به چشم مي‌خورد. 
بعد از افتتاحيه باشگاه بدنسازي كه گفته شده توسط ۲ مالك ناشناس راه‌اندازي شده بحث حق عضويت اين باشگاه و قانوني بودن فعاليتش مطرح شد. محمد محمدي مربي ارشد باشگاه در رابطه با شهريه و قانوني بودن فعاليت مجموعه با تاكيد بر اين نكته كه باشگاه براي «مديران ارشد» كشور ساخته شده به ايسنا گفت: «كليه مجوزهاي قانوني اين باشگاه پيش از افتتاح اخذ شده است و هيچ مشكلي در فعاليت آن وجود ندارد.»
 ايسنا در گزارشي ذكر كرده كه «ثبت‌نام در اين باشگاه به دو صورت VIP و عادي انجام مي‌شود كه هزينه ثبت‌نام با امكانات VIP مبلغ ۳۲۰ ميليون تومان در سال است و براي ثبت‌نام عادي نيز ۱۶۰ ميليون تومان در سال دريافت مي‌شود.»
در حالي كه مربي باشگاه ارقام ثبت‌نامي را تاييد كرده و گفته تمام مجوزهاي قانوني براي تاسيس و راه‌اندازي باشگاه دريافت شده و نيمي از ظرفيت باشگاه تكميل شده است مقامات وزارت ورزش و اداره ورزش استان تهران هم رقم ثبت‌نام را تكذيب مي‌كنند هم داشتن مجوز را. رضا خرم مسوول نظارت بر اماكن ورزشي اداره‌كل ورزشي و جوانان استان تهران، در اين باره گفت: «اين باشگاه هنوز مجوز ندارد و مسوول آن فعلا درخواست تاسيس باشگاه را داده است.» وي درباره اينكه شنيده مي‌شود شهريه‌هاي ۳۰۰ ميليوني براي هر سال در اين باشگاه در نظر گرفته شده است، گفت: «جايي كه مجوز ندارد، تكليفش مشخص است، ضمن اينكه ما چنين نرخي نداريم.»
تمام مسائل مربوط به اين باشگاه مشكوك است. از چهره‌ پشت پرده دعوت از مهمان‌ها، سرمربي و سرپرست تيم ملي تا بلاگر غذا را به آنجا مي‌كشاند تا نفراتي كه باشگاه را تاسيس كرده‌اند. كساني كه به ادعاي مربي باشگاه نه سياسي هستند و نه آقازاده اما مجموعه را براي «مديران ارشد» كشور ساخته‌اند. اينكه كدام مديران ارشد كشور قرار است در اين باشگاه كه بيشتر از تبليغات و سروصدايش فاز امنيتي به خود گرفته استفاده كنند، معلوم نيست. 
اينكه كدام فردي حاضر مي‌شود هزينه‌اي كه مي‌تواند با آن يك باشگاه خصوصي با امكانات بالا بسازد و يك مربي اختصاصي هم به خدمت بگيرد را بدهد براي شهريه مشخص نيست. در سال‌هاي گذشته شايع شده بود كه برخي مكان‌هاي ورزشي لاكچري محل رفت‌و‌آمد چهره‌هاي سرشناس كشور است و برخي جلسات مهم تصميم‌گيري‌هاي تاثيرگذار در آن باشگاه‌ها برگزار مي‌شود. حال بايد ديد اين باشگاه لاكچري قرار است به پاتوق جديدي براي چهره‌هاي پرنفوذ تبديل شود يا خير. به هر حال آنچه مي‌توان با قطعيت گفت اين است كه باشگاه پر سر و صداي تازه تاسيس شده براي مردم عادي كه هيچ براي پولدارهاي معمولي هم نيست. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون