• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5205 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۲ ارديبهشت

پسر استقلال جام مي‌برد

با وجود فرهاد‌، هو نيدز استراماچوني؟!

سامان سعادت

بعد از رفتن كريستيانو رونالدو از رئال مادريد و پس از دو، سه برد پرگل به هدايت لوپتگي تعدادي از هواداران رئال نوشتند: who needs Ronaldo كه يعني چه كسي به رونالدو نياز دارد؟ اين جمله از همان زمان وارد ادبيات فوتبالي‌ها شد. گاهي به شوخي و گاهي به جدي «هو نيدز فلاني» مورد استفاده قرار گرفت.

وقتي لوكاكو از اينتر رفت و ادين ژكو با گلزني‌هايش جور خط حمله نراتزوري را كشيد تماشاگران اينتري به جد گفتند هو نيدز لوكاكو.
همين دو روز گذشته كه ارلينگ هالند راهي منچسترسيتي شد و دورتموند با اديمي جاي ستاره نروژي را پر كرد، فوتبالي‌ها به شوخي عكس هالند و اديمي را كنار هم مي‌گذارند و مي‌نويسند: هو نيدز هالند؟
اما درست‌ترين «هو نيدز فلاني» كه مي‌توان اين روزها به كار برد در مورد استراماچوني در مقايسه با فرهاد مجيدي است. آندره‌آ استراماچوني سرمربي ايتاليايي تقريبا يك نيم‌فصل هدايت استقلال را برعهده داشت و اين تيم را موقتا به صدر جدول هم رساند.
او به دلايلي تصميم به ترك ايران گرفت و از همان زمان تا تقريبا چندي پيش كه همه فهميدند مجيدي استقلال قدرتمندي ساخته، هواداران استقلال دلتنگ مرد ايتاليايي مي‌شدند. مي‌گفتند او اگر مانده بود ما را بعد از سال‌ها به قهرماني مي‌رساند.
بسياري از مديران استقلال در اين چند وقت با كارت بازگرداندن استراماچوني بازي كردند چون از علاقه هواداران به او خبر داشتند.
حضور هواداران استقلال در پيج استرا و همسرش كار را به عصبانيت آنها هم كشاند و همسر استراماچوني از هواداران استقلال خواست اينقدر در پيجش فعاليت نكنند.
۴ هفته تا پايان ليگ مانده و استقلال ۶ امتياز از رقيبش جلو افتاده و بسياري اين تيم را شانس اول قهرماني مي‌دانند.
حالا جا دارد استقلالي‌ها روي يك بنر بزرگ بنويسند: هو نيدز استراماچوني؟ كنارش هم عكس فرهاد مجيدي را بگذارند. فرهاد مجيدي كه دو فصل پيش و قبل از فينال جام حذفي مقابل تراكتور قرباني بازي كردن احمد سعادتمند با كارت بازگرداندن استراماچوني شده بود، حالا تمام خاطرات آن دوران را تحت‌تاثير قرار داده.
تيم او نه يك هفته به خاطر آلودگي هوا و لغو بازي تيم صدرنشين كه تقريبا در تمام طول فصل صدر جدول بوده است و با سوختي اتمي به سوي قهرماني حركت مي‌كند و تنها يكي از بزرگ‌ترين معجزات فوتبالي تاريخ مي‌تواند جام را از دستان‌شان خارج كند. 
مقايسه فرهاد مجيدي با آندره‌آ استراماچوني توضيحي مفصل لازم دارد اما به شكل مختصر مي‌توان اشاره كرد كه فرهاد تيمي يك‌دست‌تر، جنگنده‌تر و نبازتر ساخته است. تيمي كه به سختي گل مي‌خورد، براي برنده شدن وارد زمين مي‌شود و در نقطه‌اي قرار گرفته كه مي‌تواند همه ركوردهاي ليگ برتر را جابه‌جا كند. 
اگر آن اشتباهات بچگانه‌اي كه احمد سعادتمند قبل از فينال جام حذفي رقم زد و فرهاد مجيدي هم به اشتباه وارد آن بازي شد فرهاد مجيدي را براي هميشه از نيمكت استقلال دور كرده بود شايد هرگز چنين نتايجي رقم نمي‌خورد.
اگر آن همه طومار و امضا و كامنت و بالا پايين كردن مملكت براي بازگرداندن استراماچوني به نتيجه رسيده بود شايد امروز استقلال در اين وضعيت قرار نداشت. شايد هم برعكس، استراماچوني استقلال را قهرمان مي‌كرد اما قطعا با هزينه‌اي به مراتب بيشتر از دستمزدي كه فرهاد مجيدي مي‌گيرد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون