• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5236 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۳۰ خرداد

ويژه

روند شتابان گازرساني  به 45 روستاي كوهستاني رامسر 

عمليات گازرساني به ۴۵ روستاي ييلاقي مناطق جواهرده، جنت رودبار و اشكورات رامسر با تخصيص ۲۰۰ ميليارد تومان اعتبار در مرحله اجرايي قرار گرفت و اين روستاها تا سال آينده از انرژي سبز بهره‌مند مي‌شوند. به گزارش روابط عمومي شركت گاز استان مازندران، قاسم مايلي‌رستمي، سرپرست شركت گاز مازندران در جلسه بررسي چالش‌ها و موانع گازرساني به روستاهاي باقيمانده رامسر، يكي از مشكلات را پيش‌بيني‌ناپذير بودن اعتبارات مورد نياز برشمرد و گفت: هزينه نهايي عمليات اتمام گازرساني در اين مناطق با توجه به زمان بهره‌برداري و نوسانات قيمت قابل پيش‌بيني دقيق نيست.  وي افزود: پيرو دستور استاندار مازندران مبني بر برگزاري جلسات هفتگي براي عمليات گازرساني به مناطقي كه گازرساني در آن تكميل نشده، اين جلسات با راهداري و منابع طبيعي در شهرستان‌هاي استان برگزار مي‌شود، چراكه عمده مجوزها پيرامون گازرساني در نقاط باقيمانده روستايي مازندران نيازمند هماهنگي با اين ادارات است. مايلي‌رستمي ادامه داد: استان مازندران يك ميليون و ۵۶۰ مشترك گاز دارد كه از اين ميزان شهرستان رامسر ۲/۲ درصد از شبكه گازرساني استان معادل ۳۹ هزار مشترك را تحت پوشش قرار داده است، ضمن اينكه ۲۰ هزار علمك در دو منطقه شهري اين منطقه نصب و ۵۹۰ كيلومتر شبكه گازرساني اجرا شده است. 
سرپرست شركت گاز مازندران با اشاره به برنامه‌ريزي براي عمليات گازرساني به مناطق روستايي باقيمانده و بهره‌مندي از انرژي سبز در اين روستاها گفت: شهرستان رامسر داراي ۲۰۵ روستاست كه از اين تعداد ۶۶ روستا با جمعيت ۸۹ درصدي تحت پوشش انرژي گاز قرار دارند، يعني با وجود اينكه تعداد روستاها كم است، اما جمعيت و مشترك قابل پوشش آن حدود ۸۹ درصد است. سرپرست شركت گاز مازندران با اظهار اينكه هشت روستا با سه هزار مشترك هم در منطقه ييلاقي جواهرده واقع است كه به اجراي ۳۸۶ كيلومتر شبكه‌گذاري گاز نياز دارد، تعداد روستاهاي دهستان اشكورات براي انتقال گاز را ۱۱ روستا با يك‌هزار و ۲۰۰ مشترك اعلام كرد و گفت: در اين منطقه نيز حدود ۷۰ كيلومتر شبكه‌گذاري گاز نياز است.  وي افزود: پس از اتمام عمليات گازرساني بيش از ۹۰ درصد روستاهاي منطقه از نعمت گاز برخوردار مي‌شوند و باقيمانده روستاها هم مناطقي است كه از نظر فني قابليت گازرساني در آنجا وجود ندارد. مايلي‌رستمي پراكندگي روستاهاي اين مناطق را هم از ديگر چالش‌هاي پيش‌رو براي گازرساني برشمرد و توضيح داد: خط انتقال گاز در اين ۴۵ روستا نيازمند ۴۸۳ كيلومتر شبكه‌گذاري است، درحالي كه كل منطقه شهري رامسر و روستاهايي كه تا به امروز گازرساني شده ۵۹۰ كيلومتر شبكه‌گذاري اجرا شده است.


1952 نفر ساعت آموزش  اصول كمك‌هاي اوليه  و پيشرفته امداد و نجات

مسوول روابط عمومي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه ساري گفت: دوره چهار روزه آموزشي اصول كمك‌هاي اوليه و پيشرفته امداد و نجات با هدف بالا بردن آمادگي رويارويي با حوادث احتمالي و شناخت نقاط خطر و ريسك در شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه ساري برگزار شد .
به گزارش روابط عمومي، عباس خليل‌پور، مسوول روابط عمومي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه ساري با اشاره به مفيد بودن دوره‌ها و كلاس‌هاي آموزشي با هدف آمادگي و بالا بردن سطح كيفي كار در شركت بيان كرد: اين دوره‌هاي آموزشي با هدف بالا بردن آمادگي رويارويي با حوادث احتمالي كاركنان از تاريخ 22/3/1401 تا 25/3/1401 به مدت چهار روز برگزار شد . عباس خليل‌پور تعدد و تنوع سرفصل‌هاي آموزشي ويژه آموزش اصول كمك‌هاي اوليه و پيشرفته امداد و نجات را برشمرد و ادامه داد: دوره آموزشي اصول كمك‌هاي اوليه و پيشرفته امداد و نجات در دو دوره دو روزه با 61 شركت‌كننده و 1952 نفر ساعت آموزش در شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه ساري برگزار شد.


 توليد بيش از۱۳۱۰۰ تن  گوشت قرمز در ايلام

رييس جهاد كشاورزي استان ايلام از توليد ۱۳۱۰۰تن گوشت قرمز در ايلام خبر داد.
 آذرنوش عموزاده روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ايلام رويداد از ايلام اظهار داشت؛ طي يك‌سال گذشته ۱۳۱۰۰ تن گوشت قرمز در ايلام توليد شده است.
وي گفت: در بحث توليد مرغ و تخم‌مرغ در استان مشكلي وجود ندارد و سالانه نزديك به ۵۰ هزار تن گوشت مرغ و۲۵۱۰ تن تخم‌مرغ در استان توليد مي‌شود.
وي ادامه داد: كل عسل توليدي استان طي سال گذشته ۱۳۷۰ تن بوده است.
وي تصريح كرد: طي يك‌ساله دولت سيزدهم در بخش شير خام ۴۳۲۰۰ هزار تن در جامعه عشايري استان توليد داشتيم.
رييس جهاد كشاورزي استان در ادامه عنوان كرد: از سال گذشته تاكنون نزديك به ۱۷۹۶۱۲هزار تن انواع نهاده‌هاي دامي در اختيار اتحاديه مرغداران استان ايلام قرار داده شده است.
وي گفت: با توجه به اينكه يكي از مهم‌ترين اولويت‌هاي جهاد كشاورزي استان ايلام بحث پلاك‌كوبي دام‌هاي استان براي جلوگيري از قاچاق دام در استان است تاكنون ۸۸۲۴۶۲هزار راس دام در مناطق مختلف استان پلاك‌كوبي شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون