• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5241 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۵ تير

پيشخوان

ارزيابي سردار كوثري از تغيير رييس سازمان اطلاعات سپاه

مهر| نماينده مردم تهران در مجلس گفت: اين جابه‌جايي كه در اطلاعات سپاه اتفاق افتاد، از اختيارات فرمانده كل سپاه و كاملا طبيعي است و اتفاق عجيب و غيرمنتظره‌اي نيفتاده است.اسماعيل كوثري، با اشاره به تغييراتي كه در سازمان اطلاعات سپاه اتفاق افتاد، اظهار داشت: اين جابه‌جايي در چارچوب اختيارات فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است و گاهي اوقات فرمانده كل سپاه بنا به مصلحت‌هايي، ضرورت را بر اين مي‌بيند كه تغييراتي را در سطح معاونان خود ايجاد كند.
 وي با اشاره به خدمات و فعاليت‌هاي حجت‌الاسلام طائب افزود: حجت‌الاسلام طائب در دوران خدمت خود فعاليت‌هاي شايسته‌اي انجام داد. وي چه در زماني كه فرمانده بسيج بود، چه در زماني كه معاونت پشتيباني ستاد كل نيروهاي مسلح را بر عهده داشت و چه در جايگاه رياست سازمان اطلاعات سپاه، خدمات خوب و منحصربه‌فردي از خود به جا گذاشت.


توصيه مردمي كرونايي و فرمان رييسي درباره كادر درمان

ايسنا| رييس‌جمهور تاكيد كرد: تسريع در پرداخت حقوق و مطالبات بيمارستان‌ها و كادر درمان جلوه عملي قدرداني از پزشكان و پرستاران زحمتكش كشور است، وزير بهداشت اين موضوع را با جديت پيگيري كند.سيد ابراهيم رييسي، رييس‌جمهور كشورمان در جلسه صبح ديروز - شنبه ۴ تير ۱۴۰۱- ستاد ملي مقابله با كرونا با اشاره به كاهش آمار ابتلا و فوتي‌هاي ناشي از شيوع ويروس كوويد۱۹، از تلاش‌ها و زحمات كادر درمان در طول دو سال اخير قدرداني كرد و اقدامات آنها در صيانت از جان مردم را اميدآفرين خواند.وي گفت: اگر امروز شاهد وضعيت متفاوتي به لحاظ شيوع كرونا در كشورمان نسبت به برخي كشورهاي ديگر جهان هستيم و در دل مردم از بابت بازگشايي كسب و كارها و مراكز آموزشي اميد به وجود آمده، اين از لطف خداوند و ثمره ايثار و تلاش بي‌وقفه پزشكان و پرستاران و كادر درمان است. تسريع در پرداخت حقوق و مطالبات بيمارستان‌ها و كادر درمان جلوه عملي قدرداني از پزشكان و پرستاران زحمتكش كشور است، وزير بهداشت اين موضوع را با جديت پيگيري كند.
رييسي با اشاره به سير نزولي كاهش ابتلا و خسارات جاني ناشي از كرونا گفت: اينكه ميزان ابتلا به بيماري كاهش يافته و در برخي روزها به لطف خدا حتي يك مورد فوتي هم نداشتيم، نبايد سبب عادي‌انگاري نسبت به رعايت اصول بهداشتي شود. از آحاد مردم مي‌خواهم در مراكز درماني و بهداشتي و اماكن عمومي پرتردد و پر ازدحام و همچنين وسايل نقليه، همچون گذشته دستورالعمل‌هاي بهداشتي را رعايت كنند تا وضع موجود تثبيت شود. استمرار اطلاع‌رساني و آموزش درباره بيماري كرونا و هشدارهاي لازم براي پيشگيري از آن امري ضروري است. 
آموزش عمومي درباره يك بيماري مسري مثل كرونا، مساله‌اي مقطعي و محدود به زمان و مكان خاصي نيست. بحمدالله امروز شرايط نسبت به گذشته بسيار متفاوت شده، اما رسانه ملي و مسوولان دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و وزارت بهداشت همواره به مساله آموزش و هشدار به موقع نسبت به شيوع بيماري اهتمام داشته باشند تا زمينه اوج‌گيري مجدد بيماري به وجود نيايد.


فعال سياسي اصولگرا: 

 ۹۵درصد نمايندگان اين مجلس در انتخابات‌ آينده راي نمي‌آورند

نامه‌نيوز| هدايت خادمي گفت: در انتخابات مجلس آينده كمتر از ۱۰ نفر از نمايندگان اين مجلس دوباره راي مي‌آورند. راي‌آوري اين ۱۰ نفر نيز بيشتر به خاطر آراي قومي و طايفه‌اي‌شان خواهد بود.هدايت‌الله خادمي درباره چرايي نگاه منفي جامعه به نمايندگان مجلس يازدهم گفت: اين نمايندگان زمان انتخابات شعارهايي دادند اما دو سال گذشت و به هيچ كدام آن شعارها عمل نكردند. از سال سوم هم عملا مقدمات ورود به انتخابات بعدي آغاز مي‌شود، بنابراين فرصت طلايي اين مجلس براي خدمت به مردم از دست رفت.
وي افزود: نمايندگان در انتخابات سال ۹۸ خود را ضدفساد معرفي كردند، كساني كه به خود نمي‌انديشند و فقط در فكر خدمت به ملت و كشور هستند، بنابراين اگر به مجلس راه پيدا كنند وضعيت معيشت مردم را ارتقا مي‌دهند. يادمان نمي‌رود كه روزهاي اول اين نمايندگان اعلام كردند خودرو و وام نمي‌گيرند، اما بعد رفتند گرفتند. خب اين تناقض‌ها را مردم مي‌بينند و قضاوت مي‌كنند.
اين فعال سياسي اصولگرا يادآور شد: در سطح ملي كار خاصي از اين مجلس ديده نشد، مشخصا اين مجلس مشكلي را در حوزه اقتصاد حل نكرد. حتي اين نمايندگان نتوانستند كاري براي حوزه انتخابيه خود انجام دهند. اكثر نمايندگان مشغول اين هستند كه چه كساني را از بين فاميل‌ها و آشنايان همچون برادرخانم و پسرعمو در مسووليت‌هاي اجرايي منطقه‌اي و استاني بگذارند.
وي افزود: مردم اينها را مي‌بينند و متوجه مي‌شوند توجه به معيارهايي همچون شايسته‌سالاري، تعهد و تخصص در انتصابات كه اين نمايندگان از آنها سخن مي‌گويند در عمل وجود ندارد. ضمن آنكه چشم‌انداز روشني هم براي آنكه اين نمايندگان بتوانند كار خاصي را در سطح ملي يا منطقه‌اي انجام دهند، مشاهده نمي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون