• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5241 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۵ تير

روند اميدواركننده واليبال ادامه دارد

انتقام سخت از كانادا گرفته شد

تيم ملي واليبال ايران در دو بازي پاياني هفته دوم ليگ ملت‌ها صاحب يك برد و يك شكست شد. ملي‌پوشان كشورمان جمعه غروب مقابل برزيل در يك بازي نزديك سه-صفر بازنده شدند و عصر ديروز با برد قاطع سه-صفر مقابل كانادا به چهارمين پيروزي خود در اين دوره از رقابت‌ها دست پيدا كردند. 
هفته دوم مسابقات مخصوصا سه بازي آخر تيم نشان‌دهنده روند رو به رشد ملي‌پوشان بوده است. بعد از اينكه شاگردان بهروز عطايي هفته اول را با دو باخت بد مقابل ژاپن و هلند به پايان رساندند و در بازي اول هفته دوم سه-صفر مقابل بلغارستان شكست خوردند، با برد مقابل تيم بدون شكست مسابقات يعني ايالات متحده به بازي‌ها برگشتند. سروقامتان كشورمان برابر برزيل كه با تمام قوا به ميدان آمده بود هم نمايش دلچسبي داشتند و در ست‌هاي اول و دوم با اختلاف دو امتياز و با نتايج ۳۰ بر ۲۸ و ۲۵ بر ۲۳ مغلوب شدند. به جرات مي‌توان گفت اگر تيم كمي باتجربه‌تر عمل مي‌كرد، مي‌توانست حداقل ست اول را از برزيل بگيرد و تا ادامه روند متفاوتي بر بازي حاكم شود. 
تيم ملي واليبال ايران در بازي عصر ديروز مقابل كانادا به ميدان رفت و اين تيم را به راحتي در سه ست پياپي شكست داد. كانادا همان تيمي است كه در المپيك توكيو با برد غيرمنتظره مقابل ايران همه برنامه‌هاي واليبال كشورمان براي درخشش در توكيو را به‌هم ريخت. گرچه در بازي ديروز هر دو تيم با نفراتي نسبتا متفاوت پا به زمين مسابقه گذاشته بودند اما به هر حال چهره‌هاي جوان واليبال ايران انتقام آن شكست تلخ را از كانادايي‌ها گرفتند. 
در اين بازي اميرحسين اسفنديار كه هر روز بهتر عمل مي‌كند و اشتباهاتش كمتر مي‌شود در كنار امين اسماعيل‌نژاد كه مطمئن‌ترين مهاجم تيم در اين تورنمنت نشان داده از چپ و راست حريف را تحت فشار قرار دادند و عبادي‌پور به عنوان كاپيتان يكي از بهترين عملكردهاي خود را به نمايش گذاشت تا اين نتيجه خوب رقم بخورد. در سمت مقابل كانادا كاملا تحت تاثير هماهنگي و جنگندگي شاگردان عطايي قرار گرفت و اين را مي‌شد از چهره سرمربي اين تيم فهميد. چهره‌اي كه نشان مي‌داد درست نمي‌تواند تحليل كند كه چرا شرايط به آن شكل در حال رقم خوردن است. 
در حال حاضر تيم ملي واليبال ايران با ۴ برد از ۸ مسابقه و ثبت ۵۰درصد پيروزي توانسته تا رتبه هشتم جدول ۱۴ تيمي مسابقات بالا برود. از اين رو اگر تيم ايران در هفته آتي مسابقات كه از شانزدهم تير ماه آغاز مي‌شود، بتواند حداقل دو بازي را برنده شود شانس صعود به دور پاياني ليگ ملت‌ها را خواهد داشت هر چند كار بسيار سختي پيش روي بروبچه‌هاي تيم ملي قرار دارد. ايران در چهاردهم تير در لهستان مقابل ميزبان و سپس برابر صربستان و ايتاليا قرار خواهد گرفت. آخرين بازي ايران در اين هفته مقابل اسلووني خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون