• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5242 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۶ تير

رييس كل گمرك ايران:

حمايت از صادرات ذوب‌آهن اصفهان، حمايت از توليد ملي است

 عليرضا مقدسي، معاون وزير امور اقتصادي و دارايي و رييس كل گمرك ايران و هيات همراه پنجشنبه دوم تير ماه با حضور در ذوب‌آهن اصفهان ضمن ديدار و گفت‌وگو با مديرعامل و ديگر مسوولان اين مجتمع عظيم صنعتي، در آيين افتتاح ساختمان جديد گمرك اختصاصي ذوب‌آهن شركت نمود.گمرك اختصاصي ذوب‌آهن اصفهان، اولين گمرك اختصاصي واحدهاي توليدي كشور محسوب مي‌شود كه در دهه پنجاه همزمان با تاسيس اين شركت آغاز به كار نمود و هم‌اكنون عمده واردات و صادرات ذوب‌آهن از اين طريق انجام مي‌شود.رييس كل گمرك ايران در آيين افتتاح ساختمان جديد گمرك اختصاصي ذوب‌آهن اصفهان گفت: اين شركت، يك مجموعه پرتلاش و پرتوان در صنعت كشور محسوب مي‌شود كه با صادرات چشمگير محصولات خود نقش مهمي در ارزآوري ايفا كرده است. وي افزود: گمرك به عنوان يك نهاد حاكميتي وظيفه حمايت كامل از توليد را دارد و بايد به گونه‌اي عمل كند كه وقفه‌اي در توليد كشور ايجاد نشود و لذا از تمام ظرفيت‌هاي قانوني براي همكاري با صنايع ازجمله ذوب‌آهن اصفهان استفاده مي‌كنيم.  مقدسي اظهار داشت: گمرك در كنار ذوب‌آهن اصفهان است، چراكه اين شركت را پشتوانه‌اي براي صنعت كشور مي‌دانيم و تلاشگران آن نيز در واقع ايثارگراني هستند كه در برابر تحريم‌هاي اقتصادي جهاد مي‌كنند.مديرعامل ذوب‌آهن اصفهان نيز ضمن تقدير از مسوولان گمرك كشور كه حمايت از توليد را در اولويت قرار داده‌اند، گفت: اين شركت از سال گذشته حركت تازه‌اي را در بخش تامين پايدار مواد اوليه از طريق ورود به معدن‌داري و فراوري مواد اوليه آغاز كرده است. بخشي از تامين مواد اوليه كه از طريق واردات تامين مي‌شود، بستگي بسياري به همكاري گمرك و مسائل مربوط به مبادي ورودي كشور دارد كه در اين زمينه تعاملات بسيار خوبي با گمرك برقرار شده تا خدشه‌اي به توليد وارد نشود. 

پايداري شبكه همراه اول در مناطق زلزله‌زده استان كرمان 

 با وجود وقوع زلزله ۵.۴ ريشتري در راور استان كرمان، ترافيك شبكه در اين منطقه زلزله‌زده و حوالي آن، روان و بدون اختلال است.
 در پي وقوع زمين‌لرزه‌اي با شدت ۵.۴ ريشتر در ساعت ۱۷ و ۳۷ دقيقه روز يكشنبه پنجم تيرماه ۱۴۰۱، در حوالي راور استان كرمان، آسيبي به شبكه اپراتور اول تلفن‌همراه كشور وارد نشده و هم‌اكنون بدون هيچ‌گونه قطعي و به شكل نرمال در حال سرويس‌دهي به تمامي مشتركان خود در اين استان است.
 بر اساس اين گزارش، دقايقي پس از وقوع زلزله كه كانون آن راور كرمان و در عمق ۱۰ كيلومتري زمين گزارش شده است، كارشناسان فني همراه اول ضمن بررسي وضعيت شبكه اين اپراتور در مناطق زلزله‌زده از سرويس‌دهي مناسب شبكه اطمينان حاصل كردند.
همراه اول با توجه به شبكه گسترده خود در كشور، اعلام آمادگي كرده همچون گذشته، از طريق رومينگ ملي پذيراي مشتركان ساير اپراتورها در اين مناطق باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون