• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5242 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۶ تير

پيدا و پنهان

روس‌ها 18 ميليارد دلار ايران را پراندند
«جوزف بورل» نماينده عالي سياست خارجي و امور امنيتي اتحاديه اروپا عصر ديروز گفت: در زماني خاص، روسيه به‌شدت با اين توافق مخالف بود، زيرا مطمئنا ايران به بازار نفت مي‌آمد و منبع جايگزين نفت را ارايه مي‌كرد. اما پس از تماس‌هايي كه خود ايراني‌ها با روس‌ها داشتند، روسيه مخالفتش را نسبت به توافق پس گرفتند. ناصر همتي در صفحه شخصي خود در توييتر در واكنش به اين اظهارات نوشت: اگر اين خبر درست باشه، مي‌شد 4 ماهه 18 ميليارد دلار درآمد اضافي بابت روزانه 5/ 1 م بشكه صادرات نفت داشت. بدون انتظارات تورمي و مشكلات سه ماه اخير!


رييسي ديشب به مردم آمار اشتباه داد؟
تجارت‌نيوز نوشت: در گفت‌وگوي شامگاه شنبه رييس‌جمهور با مردم، رييسي در بخشي از سخنانش اعلام كرد كه «ما كشور را با كسري بودجه 480 هزار ميليارد توماني و تورم ۶۰ درصد تحويل گرفتيم و با رشد پايه پولي مواجه بوديم...» اين در حالي است كه مرور نرخ تورم نشان مي‌دهد نه تنها در دولت روحاني كه در دولت‌هاي قبل از آن هم نرخ تورم - نه تورم سالانه و نه تورم نقطه به نقطه- هيچگاه به ۶۰ درصد نرسيده است. بالاترين نرخ تورم نقطه به نقطه‌اي كه در دهه‌هاي اخير ثبت شده به نام دولت رييسي و مربوط به خرداد امسال است كه در آن تورم ماهانه به ۱۲٫۲ و تورم نقطه به نقطه به ۵۲٫۵ درصد رسيده است.


اقدام عجيب خبرگزاري بسيج دانشجويي
خبرگزاري دانشجو وابسته به بسيج دانشجويي، استوري يك شهروند ايراني مقيم امريكا را با عنوان «صحبت‌هاي يك ايراني ساكن كانادا درباره گراني بي‌سابقه بنزين و اجناس و عدم امينت در تورنتو كانادا» منتشر كرد. اين شهروند ايراني مقيم امريكا در صحبت‌هاي خود درباره مشكلات قيمت بنزين و تورم صحبت مي‌كند.


 كيسه‌دوزي روس‌ها در صنعت خودروسازي ايران

وبسايت اقتصاد24 به نقل از فربد زاوه كارشناس صنعت خودرو نوشت: روسيه در كارخانه «آوتوو رنو» مدل «ال ۹۰» ايران را به نام «لادا» توليد مي‌كند كه از لحاظ اتاق كمي متفاوت است، اما از نظر فني تفاوت زيادي ندارد. در واقع بحث توليد مشترك خودرو با روسيه تنها تحويل گرفتن قطعات ال ۹۰ از روسيه است نه توليد خودروي مشترك جديد! وي اضافه كرده كه ايران كشوري است كه در اين شرايط بهترين فرصت كسب درآمد براي روسيه به شمار مي‌رود و روس‌ها با دوختن كيسه براي كسب درآمد از منابع مالي ايران، جيب ما را به راحتي مي‌زنند و هيچ حركتي هم در صنعت خودروي كشور اتفاق نخواهد افتاد.

 

آيا «نان آزاد» تنها گزينه‌ مي‌شود؟
خبرگزاري ايلنا نوشت: دولت در برنامه جديد خود براي يارانه نان مي‌خواهد يارانه نقدي به نانوايي‌ها بدهد آن‌هم بعد از اينكه خريد كارتي مردم رصد و مشخص شد نانوايي‌ها در ماه چه تعداد نان فروخته‌اند اما آيا محاسبه اين يارانه و پرداخت آن دقيق و به موقع انجام مي‌شود؛ آيا اين يارانه به سرنوشت يارانه نقدي ۳۰۰ يا ۴۰۰ هزار توماني دچار نخواهد شد؛ آيا صاحبان نانوايي‌ها عطاي يارانه نقدي را به لقاي تاخير و كمبود آن نمي‌بخشند و «نان آزاد» به تنها گزينه در دسترس مردم بدل نمي‌شود؟


سرو نوشيدني با ورق طلا در رستوران‌ لاكچري تهران
يكي از رستوران‌هاي لاكچري تهران در اقدامي پرسروصدا كه البته پيش از اين هم سابقه داشته، اقدام به سرو نوشيدني با ورق طلا به قيمت‌هاي نجومي كرده است. در فيلم منتشرشده نام اين رستوران عنوان نشده اما گفته مي‌شود كه تزيين اين نوشيدني كه مخصوص آقايان است؛ با ورق طلاي 18 عيار انجام مي‌شود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون