• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5242 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۶ تير

وزيري كه جواب گل‌محمدي را مي‌دهد جواب دبير را نه

بابا حميد كجاست؟

عليرضا دبير به عنوان رييس فدراسيون كشتي معتقد است محمد پولادگر معاون توسعه قهرماني وزير ورزش سرخود بودجه كشتي را صفر كرده است. پولادگر هم مي‌گويد شما ۷۰ ميليارد تومان از مجلس بودجه گرفته‌ايد و پولي كه دراختيار وزارت ورزش قرار دارد بايد كفاف ساير فدراسيون‌ها را هم بدهد بنابراين وزارت ورزش بودجه‌اي به شما نمي‌دهد. 
اين دعوا از چند روز قبل و در جلسه پولادگر با برخي روساي فدراسيون‌ها در مورد تخصيص بودجه شروع شد. در آن جلسه دبير حسابي با معاون وزير جنگ لفظي پيدا كرد و حاضر نشد تفاهم‌نامه را امضا كند. اين دو روز شنبه در مجمع عمومي فدراسيون كشتي كنار هم قرار گرفتند و آنجا بود كه كار حسابي بيخ پيدا كرد.
فيلم جنگ لفظي شديد دبير و پولادگر و اتهاماتي كه عليه هم وارد كرده‌اند و در نهايت قهر معاون وزير به وفور در فضاي مجازي منتشر شد. بعد از آن هر دو نفر در رسانه‌هايي كه در اختيار داشتند يعني روابط عمومي وزارت ورزش و روابط عمومي فدراسيون كشتي و خبرگزاري‌هاي دوست به صورت نيابتي دوباره از خجالت هم درآمدند. 
بحث درباره اينكه حق با كدام طرف است برمي‌گردد به مسائل فني بودجه و اطلاع كافي از قوانين اين حوزه كه بماند براي كارشناسان. فعلا خانواده كشتي حسابي پشت دبير درآمده‌اند و حتي محمد بنا سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي در يك استوري اينستاگرامي معاون وزير ورزش را تلويحا «كوتوله»اي خواند كه بايد جلويش ايستاد. در سمت مقابل ساير فدراسيون‌هاي ورزشي و ورزشكارانش حق را به پولادگر داده‌اند كه گفته كشتي تنها ورزش اين مملكت نيست و بايد ساير رشته‌ها هم در بحث تخصيص بودجه ديده شوند. 
در تمام اين درگيري ناخوشايند ورزش كه گاه شكل دعواهاي سر چهارراه به خودش گرفت آنچه توي ذوق زد سكوت كركننده وزير ورزش و جوانان بود. حميد سجادي همان‌طور كه در مسائل حساس يك سال گذشته هيچ‌وقت خودش را وسط نينداخته و سعي كرده با كمترين تلفات از كنار وقايع عبور كند در دعوايي با اين عظمت كه احترام ورزش كشور را نشانه رفته نيز سكوت كرده و ترجيح داده عازم سفر سوييس شود. 
حميد سجادي احتمالا با اين توجيه كه مساله بين معاون ورزش قهرماني و يكي از فدراسيون‌هاست پايش را از اين ماجرا كنار كشيده است. در حالي كه به هر حال هر دو طرف دعوا چه فدراسيون كشتي چه پولادگر زير مجموعه‌اي از وزارت ورزش به حساب مي‌آيند. آيا سجادي نمي‌توانست همان روزي كه دبير در اعتراض به صفر شدن بودجه كشتي جنجال درست كرد دو نفر را به دفترش دعوت كند و ببيند ماجرا از چه قرار است؟ چطور ايشان مي‌تواند با سرمربي يك تيم ليگ برتري دهان به دهان بگذارد و بگويد قرار نيست هر سال پرسپوليس قهرمان شود اما نمي‌تواند داستان تخصيص بودجه در وزارتخانه زير دستش را شفاف كند؟
آيا از ظهر شنبه و بعد از پايان مجمع فدراسيون كشتي در حالي كه همه جا بحث دعواي دو مدير ارشد ورزش كشور داغ بود بيانيه‌اي بدهد يا اظهارنظري كند؟ كمترين كاري كه سجادي مي‌توانست كند اين بود كه پشت مديرش بايستد و از تصميمات او دفاع كند اما سجادي تصميم گرفت عوض در افتادن با دبير و جامعه كشتي كاري كند كه پولادگر مجبور شود همه مسووليت‌ها را در اين زمينه گردن بگيرد. شايد هم حميد سجادي نگران بوده اتفاقاتي كه در مراسم عزاداري دي ماه سال گذشته بين او و دبير رخ داد دوباره تكرار شود!
درگيري دبير و پولادگر نه تنها به پايان نرسيده كه احتمالا در روزهاي آينده هم ادامه خواهد داشت. جدا از اينكه حرمت‌ها بين اين دو نفر از بين رفته احتمالا هرجا دبير به مشكل مالي بخورد پاي اين ماجرا را وسط خواهد كشيد و اتهامش مبني بر اينكه پولادگر با كشتي خصومت شخصي دارد را تكرار مي‌كند. ساير فدراسيون‌ها هم كه چند روز پيش در اعتراض به نحوه تخصيص اعتبار مجلس به فدراسيون‌هاي ورزشي نامه اعتراضي نوشته بودند روي رفتارهاي فدراسيون كشتي زوم خواهند بود. كاش سجادي بعد از مسافرت و حل كردن مشكلات خيلي خيلي بزرگ ورزش كه كسي از آنها خبري ندارد به اين مسائل ساده هم ورود كند!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون