• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3119 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۸ آذر

نجات 90 نفر از حريقي مهيب در برج مسكوني تهران

اعتماد| در جريان وقوع آتش‌سوزي مهيب در يكي از ساختمان‌هاي مسكوني تهران، 90 نفر كه در محاصره حريق گرفتار شده بودند نجات يافتند.
سيد جلال ملكي، سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران با اعلام اين خبر به تشريح جزييات آن پرداخت و گفت: بعدازظهر ديروز يك مورد حادثه آتش‌سوزي در يكي از برج‌هاي مسكوني واقع در شمال شرق پايتخت به سامانه 125 اطلاع داده شد كه به دنبال آن ستاد فرماندهي آتش‌نشانان ايستگاه‌هاي 36، 61 و نجات 4 به همراه تشك و بالابر به محل حادثه واقع در بلوار ارتش، شهرك كوثر اعزام شدند.
آتش گسترده و دودي غليظ كه از طبقه پنجم برج مسكوني به آسمان زبانه مي‌كشيد نخستين صحنه‌يي بود كه با حضور ماموران آتش‌نشاني در محل حادثه مشاهده شد. آتش‌سوزي در طبقه پنجم يك برج مسكوني 14 طبقه رخ داده و شعله‌هاي آتش به سرعت در حال سرايت به ديگر واحدها و طبقات بالايي بود. براساس تحقيقات اوليه آتش‌نشانان، حريق از اتاق خواب يكي از واحدهاي مسكوني به مساحت 100 متر مربع آغاز شده و تمام اين واحد را در بر گرفته و تعدادي از ساكنان را در ميان دود و آتش گرفتار كرده بود.
ملكي در تشريح روند عمليات نجات و اطفاي حريق از سوي ماموران آتش‌نشاني گفت: آتش‌نشانان بلافاصله با تقسيم شدن به دو گروه، عمليات نجات و اطفاي حريق را آغاز كردند و موفق شدند پس از يك ساعت آتش را مهار و بيش از 90 نفر از ساكنان برج مسكوني را كه در ميان آتش گرفتار شده بودند با استفاده از تجهيزات تنفسي و از طريق راه‌پله و بالابر به محل امن منتقل كنند. همزمان گروه ديگري از آتش‌نشانان نيز اقدام به خاموش كردن شعله‌هاي آتش كرده و پس از تخليه دود و ايمن‌سازي محل در ساعت 14:43 به عمليات خود خاتمه دادند.
به گفته اين مقام مسوول، علت وقوع آتش‌سوزي در دست بررسي است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون