• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5261 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۱ مرداد

تغيير ريل و تحول زيربنايي در اقتصاد كشور با كمك جوانان نخبه، جهادي و ايثارگر

آينده ايران بسيار روشن است

معاون اول رييس‌جمهور گفت: با كمك جوانان نخبه، جهادي و ايثارگر به دنبال تغيير ريل و تحول زيربنايي در اقتصاد كشور هستيم. محمد مخبر عصر روز پنجشنبه در اختتاميه اولين رويداد ملي نوآوري اجتماعي با عنوان «نوپيا» كه با شعار نوآوري و پيشرفت ايران در محل پرديس چارسو برگزار شد، با اشاره به اينكه محور همه حركت‌هاي پيامبران و مصلحان در طول تاريخ مردم بوده‌اند، افزود: ممكن است ايده‌اي در طول تاريخ بشر از يك مصلح به وجود آيد اما اين مردم هستند كه منشا تحول آن ايده مي‌شوند و براي محقق‌شدن آن آرمان‌ها بايد جامعه و مردم به صحنه آيند. معاون اول رييس‌جمهور ادامه داد: بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي نيز يك مصلح واقعي بود كه توانست با كمك و حمايت‌هاي مردم، رژيم حاكم منحرف طاغوتي را سرنگون كند و البته آرمان‌ها و هدايت‌هاي امام خميني(ره) زماني محقق شد كه مردم در صحنه بودند. 
وي با اشاره به چالش‌ها و مسائل موجود براي به صحنه آوردن مردم جهت تحقق پيشرفت و توسعه اقتصادي كشور گفت: براي به ميدان آوردن مردم در راستاي تحقق آرمان‌هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي، به‌كارگيري روش‌هاي سنتي ميسر نيست و بر همين اساس با تمركز بر جوانان نخبه و جهادي كه سرمايه عظيم براي آينده كشور هستند بايد بتوانيم روش‌هاي نوآورانه و جديد را براي حل چالش‌هاي كشور عملياتي كنيم. 
مخبر با اشاره به قدرت و عظمت كنوني جمهوري اسلامي به ويژه در زمينه ديپلماسي و سياست خارجي تصريح كرد: امروز ايران به مرحله‌اي رسيده است كه سياستمداران بزرگ و قدرت‌هاي جهاني قادر نيستند هيچ تصميمي را حداقل در خصوص مسائل منطقه خاورميانه بدون ايران اتخاذ كنند و تصميمات آنان عملياتي نمي‌شود مگر اينكه نظر و ديدگاه جمهوري اسلامي در موضوعات گرفته شود. 
معاون اول رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: براي درك نقش مهم جمهوري اسلامي در معادلات جهاني با مرور ديدار مقام معظم رهبري با سران كشورهاي روسيه و تركيه و مواضع و هوشمندي و تسلط ايشان در اين ديدارها حتما قدرت جمهوري اسلامي به خوبي نمايانگر خواهد شد.
وي گفت: ايران چهل سال است كه با اقتدار در مقابل تحريم، جنگ و توطئه‌هاي دشمنان ايستادگي كرده و اين توطئه‌ها را با حمايت مردم پشت سر گذاشته است.
مخبر همچنين با اشاره به نعمات، امكانات و ظرفيت‌هاي بزرگ كشور گفت: دولت سيزدهم به دنبال آن است كه با بهره‌گيري از توان جوانان ايراني وعده‌ها و شعارهايش براي رونق و پيشرفت اقتصادي در كشور را محقق كند. 
معاون اول رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه كشور در يك مقطع مهم قرار دارد، خاطرنشان كرد: با وجود فراز و نشيب‌ها و به رغم فضاسازي رسانه‌اي دشمنان و يأس‌پراكني آنان، آينده مردم و ايران قطعا بسيار روشن است.
وي تصريح كرد: دولت در زمينه كاهش نرخ تورم، افزايش سرمايه‌گذاري‌ها و تقويت ارزش پول ملي برنامه‌ها و اقدامات دقيقي در نظر گرفته است. 
مخبر با اشاره به حجم نقديندگي بالا و سرگردان در كشور تصريح كرد: در طول ساليان گذشته دولت‌ها نتوانستند اعتماد مردم را براي سرمايه‌گذاري و بهره‌گيري از امكانات ارزي و ريالي آنان جلب كنند اما امروز دولت به دنبال آن است كه با برنامه‌ريزي و كمك فعالان حوزه نوآوري اجتماعي در سراسر كشور و يك بسيج همگاني، اعتماد عمومي را افزايش دهد.
همچنين معاون اول رييس‌جمهور در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران با تاكيد بر اينكه در هر دوره‌اي از تاريخ و اداره حكومت يك ابزاري براي پيشرفت نياز است و اين ابزار بايد مبتني با نيروي انساني آن مقطع از حكومت يا دولت باشد، تصريح كرد: امروز امتياز و مزيت كشور نيروهاي جوان خوش‌سليقه، دانشمند و داراي ايده‌اي هستند كه براي همه معضلات كشور ايده دارند. 
وي در پايان گفت: يكي از اين كارهايي كه ما دنبال آن هستيم، اين است كه اين جوانان و ظرفيت‌هاي بالاي ايشان را سازماندهي كنيم تا ضمن تعريف مساله، راه‌حل بدهند و خودشان مردم را به صحنه بياورند و موضوعات را حل كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون