• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5277 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۳ مرداد

خبرخوان

فروشنده‌ها مي‌فروشند  اما خريداران صبر مي‌كنند!

حميد كوشكي، تحليلگر بازار سرمايه به بررسي وضعيت اين بازار پرداخت و گفت: افرادي كه به بورس نگاه بلندمدت دارند، براي خريد سهم عجله‌اي ندارند، زيرا هميشه سهم خريدن از فروشنده‌هايي كه افق‌هاي كوتاه‌مدتي دارند، پرهزينه است. كوشكي با تاكيد بر اينكه بازار سرمايه از نبود نقدينگي رنج مي‌برد، اظهار كرد: مهم‌ترين دليل در روند نزولي بازار كه كمتر به آن توجه مي‌شود، بحث نقدينگي در بازار است. كاهش حجم معاملات در نمادهاي مختلف قابل مشاهده است.

 مسوول فروش اموال كانتينرهاي رها شده بوشهر مشخص شد

محمد شكيبي‌نسب، مديركل بنادر و دريانوردي بوشهر گفت: با صدور حكم از سوي دادستاني نسبت به فك پلمب كانتينرها اقدام و ستاد اجرايي فرمان امام مسوول فروش اموال مكشوفه شد.وي ادامه داد: از سال ۸۲ تاكنون ۲ ميليون و ۱۱۰هزار كانتينر در بندر بوشهر تخليه و بارگيري شده و از اسفند ۱۴۰۰ شمارش تك‌تك كانتينرها و تطبيق آنها با سامانه كانتينري آغاز شد و تا نيمه دوم ارديبهشت به طول انجاميد و مشخص شد اطلاعات ۳۰ كانتينر در سامانه وجود ندارد در حالي كه كانتينرها در بندر موجود است. وي گفت: اقدامات مربوطه از سوي دادستاني دنبال مي‌شود و با صدور حكم از سوي قاضي اصل ۴۹ نسبت به خروج محتواي كانتينرها و فروش كالاهاي مربوطه از سوي ستاد اجرايي فرمان امام اقدام خواهد شد.

آيا كشورهاي خارجي  رمزارز تجار ايراني رامي‌پذيرند؟

عباس آرگون، عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني تهران مي‌گويد: با وجود ظرفيت بسيار خوبي كه براي استفاده از رمزارزها در تجارت خارجي وجود دارد، اما همچنان نمي‌توان از فعاليت همه‌جانبه در اين حوزه سخن گفت.عضو اتاق بازرگاني تهران با بيان اينكه براي استفاده از رمزارزها در فضاي تجاري نياز به فراهم كردن زيرساخت‌هاي مختلف خواهد بود، توضيح داد: در حال حاضر در اين بازار تعداد زيادي رمزارز وجود دارد كه هر يك شرايط خاص خود را دارند. از سوي ديگر نوسان در اين بازار نيز بسيار بالاست و هر روز قيمت‌ها تغييرات مختلفي را تجربه مي‌كنند. از اين‌رو اينكه مشخص كنيم كه فعاليت با كدام رمزارزها مجاز است و به رسميت شناخته مي‌شود، نخستين مقدمه مهم در اين حوزه خواهد بود.


انتشار‎ اوراق گام شتاب گرفت

بانك مركزي از شتاب انتشار اوراق گام در يك ماه گذشته خبر داد و اعلام كرد: انتشار اوراق گام در اين مدت به هفت هزار و ۵۶۰ ميليارد تومان رسيد.بر اساس آخرين داده‌هاي بانك مركزي از ابتداي راه‌اندازي اوراق گام بهمن‌ماه سال۱۳۹۹ تا ۱۸ مردادماه، در مجموع ۱۶۴ هزار ميليارد ريال اوراق گام توسط بانك‌هاي عامل صادر شده است كه از كل اوراق صادر شده، حدود ۸۸.۴هزار ميليارد ريال بر اساس دستورالعمل قبلي و حدود ۷۵.۶ هزار ميليارد ريال طي چند هفته اخير و از زمان عملياتي شدن دستورالعمل و سامانه جديد اوراق گام (نيمه دوم تيرماه) بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون