• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5277 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۳ مرداد

خبرخوان

تهديد دستگاه‌هاي دولتي  توسط وزارت راه 

بر اساس تفاهمنامه‌اي كه ميان سازمان ثبت اسناد و وزارت راه و شهرسازي به امضا رسيد، اراضي در اختيار دستگاه‌هاي دولتي كه به نهضت ملي مسكن داده نشود، به نام وزارت راه سند مي‌خورد.رستم قاسمي، وزير راه و شهرسازي گفت: برخي دستگاه‌ها به دلايل مختلف و با استناد به قوانين ديگري از اجراي اين تعهد استنكاف كرده‌اند و به هر حال بخش كمي از اين موضوع اجرايي شده بود. با دستور اخير رييس‌جمهوري، ‌بايد زمين‌هاي مورد نياز براي اجراي اين قانون تعيين تكليف شود و اگر دستگاه‌ها زمين‌ها را در اختيار نگذاشتند، زمين‌ها به نام وزارت راه و شهرسازي سند بخورد.

 كارتخوان‌ هوشمند باعث مشاهده فعاليت‌هاي نانوا شد

محمد جلال، مشاور وزير اقتصاد و دارايي گفت: ما به‌طور متوسط بين نانوايي‌هاي كشور روزانه ۲۴ هزار تن آرد توزيع مي‌كرديم، در حال حاضر با وجود سامانه هوشمندسازي يارانه آرد و نان، با ۱۶ تا ۱۸ هزار تن، نياز آرد كل كشور تامين مي‌شود. وي افزود: يكي از اثراتي كه جبران 15 درصدي داشت، اين بود كه استقرار زيرساخت‌ها، كارتخوان هوشمند را از قالب نمايشي خارج كرد و به كاركرد واقعي رساند. روزانه حدود7.9 ميليون تراكنش در سامانه ثبت مي‌شود و از انحراف 8 هزار تني آرد جلوگيري و در اين 90 روز، فروش 4.1ميليارد قرص نان در اين سامانه ثبت شده است. استقرار كارتخوان‌هاي هوشمند باعث مشاهده‌پذير شدن فعاليت‌هاي نانوا شد. نگاه‌مان اين بود تا نانوا وارد زمين بازي شود و استقرار كارتخوان هوشمند به صورت نمايشي نباشد.

۷ميليارد دلار قاچاق كالا  مختص چند گروه كالايي

محمدمهدي برادران، معاون صنايع عمومي وزارت صمت ضمن تشريح طرح مبارزه با قاچاق كالا و طرح شناسه‌دار كردن كالاها، ميزان قاچاق كالا در چند گروه كالايي كه در اولويت رسيدگي قرار گرفته‌اند (قطعات يدكي خودرو و لوازم خانگي) 7 ميليارد دلار و رقم كلي قاچاق را ۱۲ ميليارد دلار اعلام كرد.برادران ادامه داد: نمي‌توان گفت موضوع تنها بحث قاچاق، كالاهاي تقلبي، عدم نظارت و از اين دست موضوعات است همه اينهاست، ضمن اينكه به صورت فراتر سوداگري با جان و مال مردم است و از اعتماد مردم سوءاستفاده مي‌شود. اين جريان سوداگر همه ‌جا بوده و مختص سازمان و مجموعه خاص نيست. در حال حاضر در همين چند گروه كالايي، با عددهاي حداقل بيش از هفت ميليارد دلار كشور در حوزه قاچاق مواجه هستيم (البته ميزان قاچاق كالا كشور بالغ بر ۱۲ ميليارد دلار است.)

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون