• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5282 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۲۹ مرداد

بازار منتظر تحولات جديد است

خريد و فروش ارز متوقف شد

گروه اقتصادي| با اينكه بيشتر رسانه‌ها تقريبا از ارايه يك قيمت واحد براي ارز، دست به خودسانسوري زده‌اند؛ اما در فضاي مجازي و برخي كانال‌هاي معامله‌گري دلار، قيمت‌ها به كانال 29 هزار توماني وارد شده است. خبرگزاري نزديك به دولت تسنيم نيز با ارايه اين قيمت عنوان كرده كه دلار بعد از سه ماه به كف قيمت خود رسيده است. دبير كانون صرافان از فضاي آرام در اين بازار مي‌گويد و تاكيد دارد كه اين روزها همه تماشاچي شده‌اند و خريد و فروشي ديگر در بازار نداريم.
 بازار ارز كه از ابتداي هفته جوي آرام را سپري كرده و شاهد كاهش قيمت‌ها بوده در آخرين روز هفته نيز در فضايي با ثبات چشم‌انتظار خبرهاي جديد سياسي است.
قيمت دلار در آخرين روز هفته به ميانه كانال 29 هزار تومان رسيد و عملا ركورد كف قيمت دلار طي 3 ماه گذشته ثبت شد. البته روز گذشته (جمعه) قيمت‌ها در بازار فردايي در همين محدوده باقي مانده بود. در 90 روز گذشته دلار در قيمت‌هاي بالاي 30 هزار تومان در نوسان بود ولي طي روزهاي اخير با كاهش قيمت‌ها در بازار ارز، دلار توانست به كانال 29 هزار توماني بازگردد.
خبرهاي جديد از مذاكرات و فضاي آرام بازار ارز به همراه افزايش عرضه توانست زمينه كاهش قيمت ارز را هموار كند تا جايي كه طبق اعلام دبير كانون صرافان مي‌توانيم در صورت ادامه همين روند، به زودي شاهد سقوط قيمت دلار در كانال 28 هزار تومان هم باشيم.
كارشناسان ارزي مي‌گويند: شرايط فشار فروش قابل توجهي در بازار حكمفرماست و تلاش‌هاي معامله‌گران افزايشي در جهت تقويت سيگنال‌هاي سياسي منفي و در نتيجه آن جلوگيري از كاهش قيمت ارز بي‌نتيجه مانده است.  كامران سلطاني‌زاده، دبيركل كانون صرافان به تشريح وضعيت بازار ارز در روز جاري پرداخت و گفت: امروز جو بازار بسيار آرام‌ است و‌ عموما حساسيت نسبت به معاملات در‌ بازار ارز كاهش يافته است.او با تاكيد بر اينكه در بازار ارز ديگر خبري از رفتارهاي هيجاني نيست و اصطلاحا ديگر كسي از بازار ارز سراغ نمي‌گيرد، گفت: امروز در بازار نه خريداري هست و‌ نه فروشنده؛ همه نسبت به بازار ارز بي‌تفاوت شدند. مي‌توان گفت كه اين روزها اكثرا تماشاچي بازار شدند. به گفته سلطاني‌زاده قيمت دلار در بازار غيررسمي در محدوده 29700 تومان و در بازار توافقي در كانال 28 هزار تومان در نوسان است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون