• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3280 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۸ تير

سقوط 510 واحدي بورس تهران

گروه اقتصادي| سه روز تا يازدهم تيرماه آخرين مهلت تعيين‌شده براي توافق هسته‌اي باقي مانده و بورس تهران اسير هيجان منفي شده است.
بازار سرمايه كه از اواخر هفته گذشته روندي منفي را در پيش گرفت، ديروز با فشار بيشتري عقب‌نشيني كرد. شاخص كل بورس ديروز 510 واحد سقوط كرد و به 64 هزار و 301 واحد رسيد. ديروز «شبندر»، «وبملت»، «وبصادر»، «شپنا» و «فارس» بيشترين تاثير منفي را بر شاخص داشتند.
 اين در حالي بود كه تنها گروه مثبت روز گذشته بازار، قندي‌ها بودند. محصولات غذايي و معدني‌ها ديروز روندي متعادل داشتند اما در ساير گروه‌ها روند عرضه شدت گرفت و معاملات در همه نمادها منفي بود. بدين‌ترتيب اكثر معامله‌گران ديروز فروشنده بودند و بازار را در مسير منفي عقب كشيدند. بورس تهران در حالي در مدار منفي قرار گرفته كه كارشناسان پيش‌بيني مي‌كنند توافق هسته‌اي در زمان مورد‌نظر انجام مي‌شود. اما برخلاف نظر كارشناسان معامله‌گران اين روزها سياست فروش و خروج از بورس را در پيش گرفته‌اند. اين در حالي است كه در صورت انجام توافق قيمت‌هاي فعلي صنايع مختلف به ويژه نمادهايي كه پتانسيل ليدري بازار را دارند، در قيمت‌هاي مناسب و به كف رسيده قرار دارند.
 بدين‌ترتيب با انجام توافق همه نمادها و گروه‌ها به صورت هيجاني و يكپارچه صف خريد تشكيل مي‌دهند و رشد مي‌كنند. اما در صورتي كه توافق حاصل نشود يا مذاكرات تمديد شود، بازار براي حداقل دو هفته فروشنده مي‌شود و به كانال 50 هزار واحدي سقوط مي‌كند.  براساس پيش‌بيني كارشناسان در صورت توافق هسته‌اي گروه‌هاي پالايشي، پتروشيمي و فرآورده‌هاي بانكي پتانسيل ليدري بازار را دارند. بعد از اين گروه، گروه‌هاي بانكي، خودرويي، ليزينگي و معدني بيشترين قابليت رشد قيمتي را دارند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون