• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5285 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱ شهريور

فهم ادبيات

نشست  نقد و بررسي دو كتاب «فهم ادبيات» و «چرا ادبيات» برگزار مي‌شود.
نشست هفتگي شهر كتاب در روز سه‌شنبه اول شهريور از ساعت ۱۵ به نقد و بررسي دو كتاب ياد شده اختصاص دارد كه با حضور ارسطو ميراني، عليرضا محمدي، مسعود فرهمندفر و مرضيه عاشوري برگزار مي‌شود.
در خبر برگزاري اين نشست آمده است: وقتي از ادبيات حرف مي‌زنيم، از چه حرف مي‌زنيم؟ به تازگي كتاب «فهم ادبيات» مايكل سي. دراوت، ترجمه مرضيه عاشوري و مقدمه و ويرايش مسعود فرهمندفر توسط نشر مرواريد منتشر شده است.
پيش‌تر نيز كتاب «چرا ادبيات» نوشته‌ كريستينا ويشر برانز با ترجمه مرضيه عاشوري به همت نشر سياهرود منتشر شده كه به سوي رويكردي بديل در خوانش و تدريس ادبيات است. مايكل سي. دراوت در كتاب «فهم ادبيات» مي‌كوشد اركان فهم درست ادبيات را به‌طور مفصل تشريح كند. او در خلال صحبت‌هايش به مكاتب و جريان‌هاي اصلي در ادبيات و نقد ادبي نيز اشاره مي‌كند و با ارايه‌ نمونه‌هاي ادبي گوناگون، مطالبش را روشن‌تر مي‌سازد. او همچنين از نقش مهم ادبيات در زندگي شخصي و اجتماعي سخن مي‌گويد و ادبيات را عصاره انديشه‌ها و احساسات جهان‌ روا معرفي مي‌كند.
علاقه‌مندان مي‌توانند اين نشست را از اينستاگرام مركز فرهنگي شهركتاب به نشاني ketabofarhang، كانال تلگرام bookcitycc و صفحه اين مركز در سايت آپارات پيگيري كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون