• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5287 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۳ شهريور

ويژه

«همراه اول» با نسل چهارم مي‌تازد
شركت همراه اول با پوشش قابل توجه تكنولوژي نسل سوم و چهارم و همچنين گستره قابل توجه سيمكارت‌هاي دايمي‌اين شركت در بين مردم، به گزينه مطمئن براي سرمايه‌گذاري سهامداران تبديل شده است. با انقلاب در عرصه‌ اطلاعات و ارتباطات، اينترنت در عصر كنوني بيشترين تغيير و تحولات را در سبك زندگي مردم ايجاد كرده؛ به‌طوري كه نبود آن اختلالات فراواني را در زندگي روزمره ايجاد مي‌كند.با توجه به اهميت اين موضوع، اپراتورهاي ارتباطي بيش از هر زماني در تلاش براي توسعه و بسط ظرفيت‌هاي اينترنت هستند تا ضمن پاسخگويي به نياز مشتركان، بر دامنه سود كسب‌وكار خود بيفزايند.شركت ارتباطات سيار ايران (همراه اول) جزو پيشگامان صنعت ارتباطات و مخابرات محسوب مي‌شود و آمارها نشان مي‌دهد كه تا پايان خرداد ماه ۱۴۰۱ بيش از ۳۱ ميليون سيمكارت دايمي‌واگذار شده كه از اين ميزان، ۲۷ ميليون سيمكارت فعال بوده و سهم همراه اول ۲۱ ميليون سيمكارت است. به عبارتي، همراه اول بالغ بر ۷۸ درصد از بازار سيمكارت دايمي‌را در اختيار خود گرفته است.نكته جالب توجه ديگر اين است كه تنها ۳.۸ درصد از سيمكارت‌هاي دايمي‌واگذار شده از سوي همراه اول، غير فعال است و به نوعي اين شركت پرچمدار ميزان فعالسازي خطوط در بين اپراتورها است.بر اساس آمار منتشر شده از سوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، ايرانسل حدود ۳ ميليون سيمكارت دايمي‌غيرفعال دارد كه ۳۰.۵ درصد از كل سيمكارت‌هاي دايمي‌واگذار شده، است.در ميان ۳ اپراتور مطرح كشور، همراه اول با عملكرد قابل قبول ۹۶.۲ درصدي در واگذاري خطوط دايمي‌خود، بهترين آمار را از خود برجاي گذاشته و پس از اين شركت، ايرانسل با عملكرد ۶۹.۵ درصد و رايتل با ۶۶.۹ درصد در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند. نسبت فعالسازي سيمكارت‌هاي اعتباري در همراه اول، ايرانسل و رايتل به ترتيب ۶۴.۴ درصد، ۶۴.۷ درصد و ۶۱.۷ درصد، بوده است. با وجود اينكه هزينه خريد سيمكارت‌هاي دايمي‌بيشتر از خطوط اعتباري است؛ اما اعداد و ارقام حاكي از محبوبيت بيشتر خطوط دايمي‌به ويژه همراه اول به دلايلي همچون ارزان‌تر بودن تعرفه ارتباطي سيمكارت‌هاي دايمي، شهرت دايمي‌ها، ماهيت پس‌پرداخت و پيش‌پرداخت بودن است. اپراتورها با ارايه مزايايي مانند اينترنت رايگان، بسته‌هاي تشويقي، مكالمات و پيامك‌هاي رايگان، ارسال رايگان سيمكارت بازار سيمكارت‌هاي دايمي ‌را داغ نگه داشته‌اند.با توجه به نرخ سرمايه‌گذاري اپراتورها و گزارش‌ سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، تعداد كل مشتركان اينترنت پهن‌باند سيار در كشور به بيش از ۹۷ ميليون رسيده است كه بيشترين ضريب نفوذ به ترتيب متعلق به استان‌هاي البرز، تهران، خراسان شمالي، قم و قزوين است.بر اساس اين گزارش، همراه اول تا پايان خرداد سال ۱۴۰۱، با زير بار بردن بيش از ۱۸ هزار سايت G4 توانسته ۸۱ درصد جمعيت كشور را تحت پوشش خدمات خود قرار دهد و همچنين با بهره‌برداري بيش از ۲۰ هزار سايت G3، بالغ بر ۸۵ درصد جمعيت كشور را نيز با اين نسل از فناوري تحت پوشش خدمات ارتباطي درآورده است.


شارژ ويژه تلفن همراه بانوان از راه رسيد
 همراه اول به پاس همراهي خوب بانوان كشور كه به واسطه دنياي ديجيتال، از پيشقراولان توليد محتوا در سكوهاي ديجيتال به حساب مي‌آيند و اين روزها پيج‌هاي متنوع و متفاوتي از نحوه حضور آنها در فضاي مجازي را نظاره‌گر هستيم، ابتكار عملي به خرج داده تا هزينه كردشان در ارايه خدمات مبتني بر تلفن همراه كاهش يابد. «طرح هديه شارژ بانوان» مختص بانوانِ مشترك اين اپراتور است كه دارنده سيمكارت اعتباري (با مالكيت يك خانم) هستند. روند اين طرح كه به تمامي بانوان دارنده سيمكارت به نام خودشان توصيه مي‌شود، به اين شكل است كه هنگام شارژ كردن تلفن همراه، 30 درصد شارژ بيشتر انجام مي‌شود. دريافت اين شارژ هديه در هربار شارژ تلفن همراه از 3 روش «پين شارژ»، «كد دستوري» و «فروشگاه آنلاين همراه اول» قابل انجام است. اين اعتبار هديه در روش «پين شارژ»، بعد از خريداري با استفاده از كد دستوري #1222*10* و در روش «كد دستوري» با شماره‌گيري #114*1* بر روي شارژ مورد نظر اعمال مي‌شود. از طريق اين دو روش مشتركان مي‌توانند از 5 تا 20 هزار تومان شارژ تهيه و اعتبار ويژه را نيز دريافت كنند و در مدت زمان مشخصي (10، 15 و 20 روزه) كه انتخاب كرده‌اند اقدام به استفاده كل مبلغ شارژ اصلي و شارژ هديه كنند.در روش سوم نيز با مراجعه به فروشگاه آنلاين همراه اول در قسمت «شارژ» با انتخاب مبلغ مورد نظر، بانوان متقاضي استفاده از اين شارژ ويژه مي‌توانند از اين هديه بهره مند شوند.لازم به ذكر است كه اين شارژ هديه قابل استفاده براي تماس با خارج از كشور و رومينگ و قابل انتقال به ساير خطوط اعتباري نيست.


اجراي طرح بخشودگي جرايم تاخير بدهي توسط بانك سپه
بانك سپه به مناسبت فرا رسيدن هفته دولت، طرح 6 درصد بخشودگي جرايم تاخير بدهي را براي مشتريان خود اجرا مي‌كند. به گزارش خبرگزاري موج به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني بانك سپه؛ بانك سپه همسو با برنامه‌ها و رويكردهاي حمايتي در جهت تسهيل در وصول مطالبات بدهكاران و نيز گراميداشت هفته دولت از تاريخ 2 لغايت 11 شهريور ماه سال جاري نسبت به بخشودگي 6 درصدي جرايم تأخير تأديه كه در طول هفته مذكور بدهي خود را تسويه كنند، اقدام خواهد كرد.در اين طرح بدهكاراني كه بدهي آنان در طبقات غيرجاري قرار دارد و دفعتاً واحده نسبت به تسويه بدهي و قرارداد خود اقدام نمايند، از بخشودگي كل خسارت تأخير تأديه (6 درصد) برخوردار مي‌شوند. بديهي است در صورتي‌كه بدهكاران نسبت به تعيين تكليف بدهي خود نيز اقدام نمايند مشروط به ايفاي تعهدات خود، در پايان دوره بازپرداخت نسبت به بخشودگي خسارت مربوطه اقدام خواهد شد .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون