• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5291 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۸ شهريور

به بهانه برد پرگل قرمزهاي مرسي‌سايد مقابل بورنموث

ده برد (يا باخت) بزرگ تاريخ ليگ برتر

گروه ورزش

ليورپول در هفته چهارم ليگ برتر با ۹ گل بورنموث را شكست داد. در ادامه نگاهي مي‌اندازيم به ده برد يا شايد باخت بزرگ ليگ برتر از سال ۱۹۹۲.

نيوكاسل ۸ - شفيلدونزدي صفر (۱۹۹۹) 
رود گوليت پس از اينكه نيوكاسل در چهار بازي از ۵ بازي ابتدايي خود در فصل 2000-1999 شكست خورد استعفا داد و راه را براي حضور بابي رابسون باز كرد. اولين بازي بابي در سنت‌جيمزپارك برابر شفيلد تبديل به يك يادگاري بزرگ شد و آنها پيروزي معروف خود را به ثبت رساندند. شيرر ۵ گل زد كه دو تاي آن از روي نقطه پنالتي بود. همچنين آرون هيوز، كيرون داير و‌ گري اسپيد گل‌هاي ديگر نيوكاسل را زدند. آنها در انتهاي فصل يازدهم شدند. 

چلسي ۸ - ويگان صفر (۲۰۱۰) 
چلسي مي‌دانست يك پيروزي در آخرين روز فصل اولين قهرماني آنها را از سال ۲۰۰۶ تضمين مي‌كند. دروگبا هت‌تريك كرد و نيكلاس آنلكا دو گل ديگر زد. اشلي كول، كالو و لمپارد ديگر گل‌هاي چلسي را به ثمر رساندند. ويگان فصل را با تفاضل گل منفي ۴۲ به اتمام رساند و حتي اين بدترين شكست آنها در آن فصل نبود. چلسي تحت هدايت آنچلوتي تبديل به اولين تيم تاريخ انگليس شد كه در يك فصل در چهار نوبت ۷ گل يا بيشتر به ثمر رساندند. آنها نخستين تيم ليگ برتري شدند كه در يك فصل ۱۰۰ گل زدند.

تاتنهام ۹ - ويگان ۱ (۲۰۱۰) 
تاتنهام در آن فصل چهارم شد و براي اولين‌بار از سال ۱۹۶۲ جواز حضور در ليگ قهرمانان را به دست آورد. در آن بازي اسپرز در نيمه نخست يك - هيچ جلو بود و در مجموع ۴۲ دقيقه بين اولين گل پيتر گراوچ و پنجمين گل جرمن دفو طول كشيد. آرون لنون، ديويد بنتلي، نيكو كرانچار ديگر گلزنان تاتنهام در آن روز درخشان وايت هارت لين بودند. اين دومين باري بود كه يك تيم در يك بازي ۹ گل مي‌زند و سومين باري بود كه يك بازيكن در يك بازي ۵ گل به ثمر مي‌رساند. با وجود چنين باخت‌هايي ويگان در آن فصل به دسته پايين‌تر سقوط نكرد. 

چلسي ۸ - استون‌ويلا صفر (۲۰۱۲) 
استون‌ويلا درست قبل از كريسمس در استمفوردبريج بزرگ‌ترين شكست خود را در ليگ برتر متحمل شد. پس از پيروزي ۳ بر ۱ مقابل ليورپول در آنفيلد كه يك هفته قبل رقم خورده بود تيم پل لمبرت با اعتماد به نفس وارد اين بازي شد. اعتماد به نفسي كه در سه دقيقه ابتدايي با باز شدن دروازه‌شان توسط تورس از بين رفت. ايوانوويچ، داويد لوئيز، فرانك لمپارد، راميرز، اسكار و ادن هازارد در آن بازي گلزني كردند. اين اولين و هنوز تنها باري بود كه هفت بازيكن از يك تيم در يك بازي ليگ برتر گلزني كردند. نتيجه بزرگ‌ترين پيروزي رافا بنيتز در فوتبال انگليس بود و برد ۶ بر صفر ليورپول مقابل دربي در سال ۲۰۰۷ را تحت‌الشعاع قرار دارد. 

ساوتهمپتون ۸- ساندرلند صفر (۲۰۱۴) 
سه گل به خودي باعث شد گربه‌هاي سياه وارد اين ليست شوند. اولين گل يك والي تماشايي از سانتياگو ورجيني بود. يك گل به خودي از ليام بريدكات و يك گل ديگر از گرازيانو پله به اضافه ضربات جك كورك و دوشان تاديچ و ويكتور وانياما باعث شد ساوتهمپتون ۷ بر صفر پيش بيفتد. قبل از اينكه پاتريك فن آنهولت ضربه ساديو مانه را به سمت دروازه ساندرلند منحرف كند و گل هشتم را در دقيقه ۸۶ به ثمر برساند. كومان سرمربي قديس‌ها جايزه بهترين مربي ماه را قبل از شروع بازي دريافت كرده بود و با آن نتيجه، آنها در رده سوم قرار گرفتند. هرچند فصل با رتبه پاييني براي تيم به پايان رسيد. 

منچسترسيتي ۸- واتفورد صفر (۲۰۱۹) 
يازده سال پس از زدن ۸ گل در خارج از خانه به ميدلزبورو، منچسترسيتي در سمت راست يك نتيجه سنگين ديگر قرار گرفت. اولين بازي آنها در ورزشگاه اتحاد شگفت‌انگيز بود. داويد سيلوا در ثانيه ۵۲ گلزني كرد و در دقيقه ۱۸ سيتيزن‌ها با گل‌هاي آگوئرو، محرز، برناردو سيلوا و اوتامندي ۵ بر صفر پيش افتادند. در عرض سه دقيقه از شروع نيمه دوم برناردو هت‌تريك كرد و كوين ديبروين در فاصله ۵ دقيقه مانده به پايان بازي گل هشتم را با يك نمايش فردي استادانه به ثمر رساند. 

منچستريونايتد ۹- ايپسوويچ صفر (۱۹۹۵) 
اكنون كاملا فراموش شده كه ايپسوويچ در همان فصل يونايتد را ۳ بر ۲ شكست داده بود. يكي از تنها ۷ برد آن تيم در فصلي كه به سقوط‌شان ختم شد. برخلاف بسياري از نتايج پر گل، گل‌هاي بازي در تمام دقايق مسابقه پخش شدند. اندي كول پنج گل زد و مارك هيوز دو تا. روي كين و پل اينس نيز هركدام يك گل زدند تا بزرگ‌ترين پيروزي يونايتد در تاريخ ۱۰۳ ساله باشگاه رقم بخورد. در آن فصل بلكبرن قهرمان شد و مردان فرگي دوم. 

ساوتهمپتون صفر- لستر ۹ (۲۰۱۹) 
يك سال پس از مرگ مدير محبوب‌شان ويچاي كه در سانحه سقوط هلي‌كوپتر در خارج از استاديوم مينگ‌پاور درگذشت بازيكنان لستر با نمايشي ويرانگر ياد او را زنده كردند. ساوتهمپتون در دقيقه ۱۰ گل اول را توسط چيلول دريافت كرد. در دقيقه ۱۹ لستر با گل‌هاي تيلمانز و آيوز پرز كه در نهايت هت‌تريك كرد ۳ هيچ جلو بود. جيمز مديسون يك كاشته زد و جيمي واردي هم هت‌تريك كرد تا بزرگ‌ترين برد خارج از خانه تاريخ پريمير ليگ رقم بخورد. 

منچستريونايتد ۹- ساوتهمپتون صفر (۲۰۲۱) 
با ۹ گل، ۸ گلزن و دو كارت قرمز در جريان ليگ اين ديوانه‌كننده‌ترين بازي تاريخ ليگ برتر است. همه‌چيز به خوبي شروع شد ولي در كمتر از دو دقيقه يانكويتس از قديس‌ها اخراج شد. ۱۶ دقيقه طول كشيد تا يونايتد اولين گل خود را بزند. در نيمه نخست آنها ۴ بر صفر جلو بودند با گل‌هاي ون‌بيساكا، راشفورد، كاواني و يك گل به خودي از بدنارك. كمتر از ۳ دقيقه مانده به پايان بازي قرار نبود اين بازي در ليست قرار بگيرد چون بازي ۶ بر صفر بود. سپس بدنارك دوباره ظاهر شد و با گرفتن كارت قرمز يك پنالتي به يونايتد داد تا فرناندز گل هفتم را بزند. مارسيال در دقيقه ۹۰ گل هشتم را زد و دنيل جيمز در آخرين لحظات بازي گل نهم. يونايتد با ركورد ۱۶ سال پيش خود برابري كرد و تيم رالف هانسل‌هوتل براي دومين بار در دو فصل متوالي در سمت اشتباه اين نتايج قرار گرفت. 

ليورپول ۹- بورنموث صفر (۲۰۲۲) 
بورنموث تازه صعود كرده در دو بازي قبلي خود ۴ بر صفر و ۳ بر صفر به آرسنال باخته بود و آنها انتظار نداشتند در آنفيلد امتياز خاصي به دست آورند. اما ليورپول شماره‌ها را تا عدد ۹ افزايش داد. پس از تساوي با فولام و كريستال‌پالاس در دو بازي اول و شكست مقابل يونايتد در بازي سوم يورگن كلوپ خواستار واكنش بزرگ قرمزها شد تا نخستين برد فصل را رقم بزنند و بازيكنان هم چه واكنشي نشان دادند. كمتر از ۳ دقيقه از شروع بازي نگذشته بود كه لوييس دياس با پاس فيرمينو گل زد. سه دقيقه بعد هاروي ايلوت گل دوم را زد؛ باز هم با پاس فيرمينو. فيرمينو در كمتر از ۳۰ دقيقه در پاس گل هت‌تريك كرد و اين‌بار پاس گلش به آرنولد رسيد. گل چهارم را اين بازيكن برزيلي خودش به ثمر رساند و ضربه سر ويرجيل فن‌دايك باعث شد ليورپول نيمه اول را پنج - هيچ به پايان رساند. بعدازظهر فوق‌العاده در مرسي‌سايد پس از استراحت بين دو نيمه هم ادامه يافت و در فاصله ۶۰ ثانيه از شروع نيمه دوم كريس مفام با گل به خودي بازي را شش - هيچ كرد. قرمزها با وجود اين نتيجه نشانه‌اي از عقب‌نشيني بروز ندادند و فيرمينو گل هفتم را زد و كارواليو گل هشتم. اين آتش‌بازي با گل دياز كه خودش گل نخست را زده بود به پايان رسيد و آنها ۹ بر صفر پيش افتادند. ليورپول مي‌توانست ده بر صفر برنده باشد اگر عكس‌العمل عالي دروازه‌بان بورنموث روي شوت ميلنر نبود.  منبع: فورفورتو

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون