• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5291 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۸ شهريور

فولاد مباركه به زور كه پول نداده!

 چرا دولت همين ارقام را تحت عنوان ماليات دريافت نمي‌كند تا پس از واريز آن به خزانه به مصارف واقعي برساند؟
فرض كنيم اين حرف كه فولاد مباركه اين مبالغ را بدون درخواست به گيرندگان پرداخت كرده درست باشد. اگر طرف‌هاي مقابل از دريافت آن خودداري مي‌كردند، فولاد مباركه به زور متوسل مي‌شد؟!
اينكه اگر فولاد مباركه متعلق به همه مردم است، چرا اين شركت سرريز خود را فقط خرج استان اصفهان يا پايتخت مي‌كند؟ مردم سيستان و بلوچستان، جنوب خراسان و مناطق محروم ديگر در آن سهم ندارند؟
پرسش مهمي كه هيات تحقيق و تفحص بايد به آن پاسخ دهد اينكه مبالغ پرداختي به سازمان‌هاي مختلف، چگونه هزينه شده و در اين هزينه‌كرد، مقررات قانوني رعايت شده است؟
٭٭٭
فولاد مباركه يك نشانگاه است براي رسيدگي به تخلفات فراوان احتمالي شركت‌هاي بزرگ ديگر. اين موسسات ثروتمند با پول‌پاشي مي‌توانند آدم بخرند، مي‌توانند وزير سرنگون كنند، مي‌توانند نماينده مجلس خلق كنند، مي‌توانند در فرآيند سياسي استان‌ها نفوذ و دخالت كنند، مي‌توانند به اهرم فشار حتي به دولت تبديل شوند و با عرض پوزش، نهادهاي ديني را به سود خود به ‌خط كنند. اينها همه مفسده است. مفسده‌هايي كه برملاشدن آن در فولاد مباركه را بايد به فال نيك گرفت و نوعي نظارت ملي بر اين موسسات پرقدرت حاكم كرد. در اين راستا، بايد ساحت نهادهاي مذهبي (ائمه محترم جمعه و جماعت، حوزه‎هاي علميه و...) از هر شائبه‌اي دور بماند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون