• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5293 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۰ شهريور

روايت عضو تيم ملي گلف ايران از كارشكني فرانسه در صدور ويزاي تيم ملي

فرانسوي‌ها حتي ما را توي سفارت راه ندادند!

رييس فدراسيون قول داد براي بازگشت روحيه بچه‌ها به تايلند اعزام شويم

علي ولي‌اللهي

ملي‌پوش تيم ملي گلف ايران بعد از عدم صدور ويزا توسط كشور فرانسه و جاماندن از رقابت‌هاي قهرماني جهان اظهار داشت، رفتار كشور فرانسه اصلا درست نبود و حتي سفارت اين كشور در تهران هم غيرمسوولانه رفتار كرد. 

تيم ملي گلف ايران براي نخستين‌بار قرار بود در رقابت‌هاي قهرماني جهان در قلب اروپا حاضر شود. اتفاقي جالب توجه كه مي‌توانست افق‌هاي جديدي رو به اين ورزش باز كند. با اين حال در ادامه دومينوي عدم صدور ويزا براي ورزشكاران ايراني كه در چند ماه گذشته براي برخي رشته‌ها به وقوع پيوست اين‌بار نوبت به گلف رسيد تا ورزشكاران اين رشته از حضور در مسابقات قهرماني جهان باز بمانند. 
سجاد كرم‌پور قهرمان ايران و عضو تيم ملي در اين رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار «اعتماد» اظهار داشت: «اصلا اوضاع و احوالمان خوب نيست. روابط عمومي ما خيلي تلاش كرد. همه افراد دست‌اندر كار تمام تلاش‌شان را كردند و از هر راهي كه بگوييد وارد شدند. دو هفته قبل ما رفتيم براي نوبت. از دو ماه پيش هم وقت سفارت گرفته بوديم. خلاصه رفتيم براي اثر انگشت و مدارك را تحويل داديم. حتي بليت‌مان را هم اوكي كرديم. قرار بود برويم دوبي. تقريبا يكشنبه بود كه ما بايد مي‌رفتيم دوبي و از دوبي به فرانسه. ولي ما هر چه منتظر مانديم ويزا نيامد. ديگر شروع كردند پيگيري اينور و آنور و حتي رايزني هم كردند. تمام تلاش‌شان را هم كردند. حتي يكي از بچه‌ها يك آشنا آن طرف پيدا كرد و آن فرد گفت اين يك روال قانوني دارد و چون ويزا از اتحاديه اروپاست اتحاديه بايد تاييد كند. ولي اين حرف درست نيست و ربطي ندارد. اينها خودشان مستقيما دعوتنامه فرستادند و ما ويزاي ورزشي مي‌خواستيم و چون مسابقات ورزشي است در اولويت بايد مي‌بوديم.» كرم‌پور ادامه داد: «ما از طريق سفارت و وزارتخانه هم اقدام كرديم. اينكه چرا ندادند را واقعا نمي‌دانم. ما حتي شخصا بلند شديم رفتيم سفارت فرانسه و نه‌تنها راه‌مان ندادند كه جواب‌مان را هم ندادند. بچه‌هاي تيم ملي بوديم كه رفتيم مقابل سفارت فرانسه و يك جواب خشك و خالي هم به ما ندادند. خيلي براي‌مان مهم بود حضور در اين مسابقه. اولين مسابقه در خاك اروپا بود. اين همه تمرين داشتند و بچه‌ها آماده بودند. اسپانسر هم داشتيم. خلاصه فدراسيون و بچه‌ها سنگ تمام گذاشته بودند.» 
كرم‌پور در واكنش به اين سوال كه پس از جانب مقامات ايران كم‌كاري صورت نگرفت، پاسخ داد: «نه خدا را شكر از اين طرف مشكلي نبود. مساله اين است كه حتي اگر روال قانوني هم وجود داشته باشد آنها خودشان دعوتنامه فرستاده بودند و ما قرار بود براي مسابقات ورزشي برويم. يعني بايد در اولويت قرار مي‌گرفتيم. ما كه نمي‌خواستيم برويم تفريح كنيم. توريست كه نبوديم. حتي ما تا دقيقه ۹۰ يعني تا روز سه‌شنبه منتظر بوديم. روز گذشته اولين روز مسابقه بود. آقاي عزيزي رييس فدراسيون تا دقيقه ۹۰ پيش‌بيني كرده بود كه اگر مشكلي پيش آمد من يك جت شخصي براي شما مي‌گيرم. او با يكي از دوستانش هماهنگ كرده بود كه تيم را بردارد و ببرد تركيه و ما حداقل به روز مسابقه برسيم. يعني تا اين حد ما برنامه‌ريزي كرده بوديم. ولي متاسفانه از آن طرف كوتاهي كردند.» 
ايشان در مورد همكاري فدراسيون جهاني براي حل اين مشكل توضيح داد: «نمي‌دانم. روابط عمومي ما و روابط بين‌الملل فدراسيون خيلي پيگير اين موضوع بود. همه تلاش‌شان را هم كردند. هر كاري از دست‌شان برآمد، كردند. طبق قاعده مسابقات جهاني اگر ما يك روز قبل از مسابقات حضور پيدا نمي‌كرديم نمي‌توانستيم شركت كنيم. ولي روابط بين‌الملل فدراسيون آن‌قدر پيگير بود و تماس گرفت كه مسوولان برگزاري قبول كردند ما حتي اگر يك ساعت قبل از مسابقه هم خودمان را برسانيم اشكالي  پيش نمي آيد . ما حتي اين مجوز را هم داشتيم و فدراسيون گلف فرانسه گفت چون شما شرايط‌تان به اين شكل است ما صبر مي‌كنيم.» كرم‌پور تاكيد كرد: «سوال بزرگ اين است كه وقتي خودشان دعوتنامه دادند بايد اين را هم مدنظر قرار مي‌دادند. در هر صورت طرف فرانسوي كم‌كاري كرد. سفارت اين كشور در تهران هم كوتاهي كرد.»
قهرمان گلف ايران در واكنش به اين موضوع كه گلف اولين ورزشي نيست كه در چند ماه گذشته با چنين مشكلي مواجه شدند، گفت: «متاسفانه اين كارها را مي‌كنند. شايد مسائل سياسي هم دخيل باشد ولي باز هم نبايد ربطش بدهند. سياست از ورزش جداست. ديگر نمي‌دانيم چه بايد بگوييم. بچه‌ها هم اصلا اوضاع و احوال خوبي ندارند. بچه‌هاي فدراسيون و اسپانسر هم ناراحت هستند. كلي هزينه هم شده بود. واقعا ضربه بدي به ما زدند. ما رفتيم سفارت فرانسه گفتيم حضوري يك خواهشي كنيم شايد اتفاقي بيفتد اما اصلا براي‌شان مهم نبود.» 
عضو تيم ملي گلف ايران در پايان به اهميت حضور در مسابقات از لحاظ ورزشي اشاره كرد و گفت: «از لحاظ ورزشي اين اولين رويداد براي تيم ملي ما بود آن هم در قلب اروپا. اولين‌بار بود كه تيم ملي گلف ما قرار بود برود در مسابقات جهاني در اروپا. مسابقات خوبي بود و مي‌توانست خيلي كمك كند. مي‌توانست انگيزه شود براي جوانان. ولي ما ادامه خواهيم داد. ان‌شاءالله بچه‌ها هم روحيه‌شان را پيدا كنند و تمرين كنيم براي مسابقات بعدي. مشخص هم شده مشكل از خودشان بوده چون اگر مشكل از طرف ما بود كاري مي‌كردند در ساير مسابقات بين‌المللي و جهاني بعدي شركت نكنيم. ولي ما مي‌توانيم در مسابقات جهاني امارات سال آينده هم شركت كنيم. يك رقابت هم هست در تايلند كه فدراسيون به خاطر برگرداندن روحيه بچه‌ها قول آن مسابقه را هم به ما داده است. ولي قطعا اين مسابقه خيلي مهم بود. هم براي فدراسيون هم براي بچه‌ها كه بروند در يك كشور اروپايي مسابقه بدهند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون