• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5293 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۰ شهريور

شكل بازي استقلال با انتظارات هواداران فاصله دارد

آقاي ساپينتو! قبول كن!

تساوي استقلال مقابل نفت مسجدسليمان در هفته چهارم ليگ برتر هواداران اين تيم را حسابي نگران كرده است. هرچند برخي از هواداران استقلال تلاش مي‌كنند فضا را مثبت نشان دهند و با اشاره به تعداد هفته‌هاي گذشته و نحوه نتيجه‌گيري ساير تيم‌ها مي‌گويند هنوز اتفاقي نيفتاده كه كسي بخواهد بابتش دلواپس شود اما شكل بازي استقلال ساير طرفداران را به اين نتيجه رسانده كه مشكلاتي در تيم وجود دارد. آبي‌ها در بازي مقابل نفت مسجد سليمان يكي، دو تا موقعيت خوب داشتند با اين حال بازي به آن شكلي پيش نرفت كه بشود استقلال را مالك مطلق بازي و مستحق پيروزي دانست. اتفاقا در سمت مقابل شاگردان رضا مهاجري در خلق موقعيت خوب عمل كردند و حتي تا نزديكي فرو ريختن دروازه استقلال هم پيش رفتند. 
آنچه بيش از هر چيز ديگري هواداران استقلال را عصبي كرده اظهارنظر سرمربي پرتغالي در مورد شكل بازي تيم در فصل گذشته و نپذيرفتن خوب بازي نكردن تيمش است. ساپينتو بعد از تساوي مقابل نفت مسجد سليمان در مورد عدم هماهنگي بازيكنان گفت: «من هيچ ناهماهنگي در تيم نمي‌بينم. اين ايده شما است و به آن احترام مي‌گذارم. سال گذشته استقلالي مي‌ديديم كه فقط دفاع مي‌كرد و دفاع مي‌كرد، موقعيت پيش مي‌آمد و گل مي‌زد. الان مي‌بينيد استقلال بازي مي‌كند، تهاجمي كار مي‌كند و خوب پرس مي‌كند. براي اينكه خوب بازي‌سازي كنيم به زمان بيشتري نياز داريم كه به كيفيتي كه مي‌خواهيم برسيم.»
بسياري از هواداران استقلال خودشان اذعان داشتند كه فصل گذشته تيم تدافعي بازي مي‌كرد اما شكل بيان آن توسط سرمربي جديد كه به شكلي زير سوال بردن تاكتيك‌هاي فرهاد مجيدي به نظر رسيد آنها را عصباني كرد و بعد از بازي انتقاداتي را عليه ساپينتو به وجود آورد. برخي هواداران استقلال و كارشناسان گفتند ضعف هماهنگي و دور بودن تيم از ارايه بازي چشم‌نواز از فاصله چند فرسخي قابل تشخيص است، حال سرمربي چطور ادعا مي‌كند «هيچ» ناهماهنگي در تيم نمي‌بيند؟ چطور مي‌گويد تيم من تهاجمي كار مي‌كند؟
از دست دادن ۵ امتياز از مجموع ۱۲ امتيازي كه آبي‌ها مي‌توانستند به دست آورند با ثبت يك شكست در حالي كه استقلال فصل پيش بدون باخت قهرمان شد باعث شده ساپينتو هنوز نتوانسته باشد اعتماد هواداران را به صورت كامل جذب كند. حتي برد اين تيم مقابل مس كرمان در آزادي هم چندان هواداران را از لحاظ شكل فوتبال ارايه شده ارضا نكرد. بيشتر از اين جهت كه مغاير با وعده‌هاي سرمربي تيم در زمان ورود به ايران بود. مخصوصا با ذكر اين نكته كه اسكواد استقلال نسبت به فصل پيش بسيار بهتر شده است. ستاره‌هايي در اين فصل به استقلال اضافه شدند كه آرزوي هر مربي شاغل در ليگ ايران هستند. ستاره‌هايي كه البته برخي‌شان بدون نظر سرمربي جذب شدند و شايد به همين دليل هم باشد كه نتوانسته‌اند در تفكرات ساپينتو جا بگيرند.
ليگ تا رفتن به تعطيلات فيفادي تنها يك هفته ديگر دارد و استقلال بعد از برگزاري بازي هفته پنجم مقابل پيكان در روز سه‌شنبه هفته آينده بايد ستاره‌هايش را در اختيار تيم ملي قرار دهد. اين يعني ساپينتو فرصت كار با تمامي نفرات در تمرينات را ندارد و به اين ترتيب رسيدن به آن هماهنگي آرماني مد نظر سرمربي سخت‌تر خواهد شد. البته كه سرمربي استقلال تصور مي‌كند تيمش از لحاظ هماهنگي هيچ مشكلي ندارد و بايد ديد با چنين ديدگاه‌هايي سرنوشت آبي‌پوشان در فصل جاري چه خواهد شد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون