• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5293 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۰ شهريور

صدور احكام جديد بازنشستگان كارگري ساير سطوح در شهريور

مديرعامل سازمان تامين‌ اجتماعي درباره زمان صدور احكام جديد بازنشستگان ساير سطوح و پرداخت حقوق آنان بر مبناي احكام جديد گفت: احكام جديد در شهريورماه صادر خواهد شد و پرداخت اين ماه آنان نيز براساس احكام جديد خواهد بود.
ميرهاشم موسوي گفت: «معضلات صندوق‌هاي بازنشستگي در سال‌هاي اخير متاثر از برخي تصميمات نادرست مديريتي‌ در گذشته و همچنين تغييرات عوامل و متغيرهاي جمعيتي تاثيرگذار بر منابع و مصارف اين صندوق‌هاست. در حال حاضر مهم‌ترين دغدغه ما در سازمان تامين ‌اجتماعي بحث پايداري منابع است. زماني كه صندوق را تحويل گرفتيم، سازمان از سال ۱۳۹۴ و به تدريج حدود ۹۰ هزار ميليارد تومان بدهي تجميعي به بانك‌ها داشت كه عمدتا مربوط به بدهي به بانك رفاه بود. در هفته تامين‌اجتماعي ۸۸ هزار ميليارد تومان از بدهي به بانك‌ها را تسويه كرديم. 
عدد مطالبات سازمان تامين‌اجتماعي از دولت براساس حسابرسي سال ۹۹ و تا آن سال، حدود ۳۵۰ تا ۳۶۰ هزار ميليارد تومان بوده كه البته هميشه اختلافاتي نيز درباره مبناي محاسبه هست كه پيگيري مي‌شود. سال گذشته بازپرداخت ۹۰ هزار ميليارد تومان از اين بدهي در بودجه مصوب شده بود كه ۷۵ تا ۷۶ هزار ميليارد تومان در قالب سهام به ما داده شد و حدود ۶ تا ۷ هزار ميليارد تومان هم در قالب اوراق خزانه؛ يعني نزديك به ۸۱ تا ۸۲ هزار ميليارد تومان از ۹۰ هزار ميليارد توماني كه در بودجه پيش‌بيني شده بود را دولت به سازمان تامين‌اجتماعي پرداخت كرد. امسال هم ۹۰ هزار ميليارد تومان در بودجه پيش‌بيني شده كه باز از محل سهام دولت، تاديه بدهي انجام شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون