• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5293 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۰ شهريور

خبرخوان

 پرداخت پول به جاي اسقاط كاميون  فرسوده
براساس اعلام معاون حمل و نقل وزارت راه، ستاد هماهنگي اقتصادي دولت با رفع مانع «گواهي اسقاط» در واردات كاميون‌هاي دست‌دوم اروپايي موافقت كرد. شهريار افندي‌زاده، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازي از تصويب پرداخت مابه‌ازاي ريالي «گواهي اسقاط» در ستاد هماهنگي اقتصادي دولت خبر داد. مطابق  نامه‌اي كه معاون وزير راه به مديركل حوزه وزارتي راه و شهرسازي ارسال كرده، در پي بروز مشكلاتي براي برخي رانندگان واردكننده كاميون‌هاي زير ۳ سال كاركرد اروپايي درخصوص شماره‌گذاري خودروهاي تجاري، معاونت حمل و نقل وزارت راه و سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي پيگيري‌هاي مشتركي كردند كه پيشنهاد آنها در ستاد هماهنگي اقتصادي دولت به تصويب رسيد.


 ضريب نفوذ بيمه به 2.5درصد رسيد
مجيد بهزادپور، رييس كل بيمه مركزي با بيان اينكه ضريب نفوذ بيمه در كشور به 2.5درصد رسيده است، گفت: صنعت بيمه حدود 500 ميليارد دلار از دارايي‌هاي كشور را تحت پوشش قرار داده است. وي همچنين گفت: حق بيمه توليدي در دنيا سالانه 6 هزارميليارد دلار است كه سهم كشورهاي پيشرفته از اين رقم 81درصد، حق بيمه سرانه 5 هزار دلار و ضريب نفوذ جهاني بيمه 7درصد است. در ايران حق بيمه توليدي در سال گذشته 115 هزار ميليارد تومان معادل حدود 27.5 ميليارد دلار است كه سهم ما از حق بيمه دنيا 4 دهم درصد و سرانه بيمه در كشور ما 322 دلار و ضريب نفوذ در كشور ما به حدود 2.4 تا 2.5درصد رسيده است. ضريب نفوذ بيمه ما نسبت به منطقه پايين نيست، اما فاصله زيادي تا هدف ضريب 7درصدي داريم.


قطار تهران -كربلا راه‌اندازي شد
صبح روز گذشته نخستين قطار تركيبي تهران-كربلا حركت خود را آغاز كرد. حركت اين قطار به صورت يك رام در هفته خواهد بود و اولين سير خود را به صورت كارواني انجام داد. اين قطار پس از حركت در تهران و مسافرگيري در قم وارد شلمچه خواهد شد، پس از آن مسافران مسير شلمچه تا بصره را با اتوبوس طي مي‌كنند و از بصره مجددا با قطار وارد شلمچه خواهند شد.


بانك‌ها به نرخ مصوب سود سپرده‌ها پايبند باشند
بانك مركزي در بخشنامه‌اي به شبكه بانكي ضمن تاكيد بر لزوم پايبندي بانك‌ها در پرداخت سود علي‌الحساب به سپرده‌ها از معرفي مديران متخلف به هيات انتظامي بانك‌ها خبر داد. لازم به ذكر است كه ادامه روند نقض ضوابط ابلاغي درخصوص نرخ‌هاي سود علي‌الحساب يادشده بدون توجه به پيامدهاي آن توسط برخي بانك‌ها و موسسات اعتباري، ضمن افزايش بهاي تمام شده پول در شبكه بانكي كشور، موجبات تضييع حقوق ساير ذي‌نفعان و همچنين تهديد ثبات، سلامت و استحكام مالي بانك‌ها و موسسات اعتباري را فراهم مي‌آورد.


۸۵ درصد بازار كيوي روسيه دست ايران است
محمد مهدي برومندي، معاون امور باغباني وزارت كشاورزي خاطرنشان كرد: حجم صادرات محصولات سبزي، صيفي و ميوه به روسيه در سال‌هاي اخير افزايشي شده است. 85 درصد بازار كيوي روسيه در دست ايران است براي حفظ و پايداري اين بازار تلاش‌هاي خوبي در حال انجام است.  وي ميزان توليد انواع مركبات در كشور را حدود 5.5 ميليون تن عنوان كرد و افزود: از اين عدد 3.5 ميليون تن آن پرتقال است؛ حدود 2 ميليون تن از پرتقال توليد شده در كشور در مازندران و استان‌هاي شمالي و بقيه آن در استان‌هاي جنوبي توليد مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون