• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5295 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۱۳ شهريور

خبرخوان

اجراي فراگير طرح «بازتوزيع يارانه بنزين» منتظر ابلاغيه است

طرح «بازتوزيع يارانه بنزين» اواخر سال گذشته و به ‌صورت آزمايشي در جزيره كيش آغاز شد و تا اول مرداد ماه نيز ادامه يافت و آن‌طور كه علي‌اكبر نژادعلي مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي اعلام كرده اجراي فراگير آن در كل كشور يا زمان اجراي آن نيازمند ابلاغيه از سمت دولت است. نژادعلي در پاسخ به زمان و فراگيري اجراي اين طرح، با بيان اينكه فاز پايلوت طرح بازتوزيع يارانه بنزين در كيش اجرايي و اشكالات آن حل شده است، تصريح كرد: اكنون نيز بعد از طرح آزمايشي اگر قرار است اين طرح استمرار داشته باشد، بايد به شركت ما ابلاغ شود.


شاخص بورس ۱۲ هزار واحد افت كرد
در جريان دادوستدهاي روز گذشته بازار سرمايه بيش از 4 ميليارد و 780 ميليون سهم و حق‌تقدم به ‌ارزشي بالغ بر 2هزار و 832 ميليارد تومان در بيش از 306هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 12 هزار و 426 واحدي در ارتفاع  يك‌ ميليون و  426 هزار و 933 واحد قرار گرفت. بيشترين اثر منفي بر دماسنج بازار سهام در روز جاري به نام نمادهاي معاملاتي شركت‌هاي ملي صنايع مس ايران، پالايش نفت بندرعبارس و كشتيراني جمهوري اسلامي ايران شد و در مقابل شركت‌هاي پتروشيمي پرديس، گسترش نفت و گاز پارسيان و گروه سرمايه‌گذاري و توسعه صنعت پتروشيمي خليج‌فارس با رشد خود مانع افت بيشتر نماگر بازار سهام شدند.


واگذاري شركت هواپيمايي وابسته به مناطق آزاد منتفي شد؟

در پي درخواست دبير شوراي عالي مناطق آزاد از معاون اول رييس‌جمهور، مخبر دستور توقف واگذاري ايرلاين تابعه مناطق آزاد و بررسي بيشتر اين موضوع را صادر كرد. اين در حالي است كه علي قربانزاده معاون وزير اقتصاد و رييس سازمان خصوصي در نشست خبري هفته گذشته به مناسبت هفته دولت از برنامه‌ريزي براي اولويت داشتن ۲۰ شركت دولتي در ليست واگذاري‌ها خبر داد كه يكي از آنها واگذاري صددرصد سهام شركت هواپيمايي تابعه منطقه آزاد كيش بود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون