• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5295 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۱۳ شهريور

خبرخوان

افزايش ۵۰درصدي سرمايه‌گذاري خارجي در سال جاري
سيدحسين سليمي، رييس انجمن سرمايه‌گذاري‌هاي مشترك ايراني و خارجي اظهار داشت: ارتباط دولتمردان با خارج از كشور نسبت به گذشته گسترده‌تر شده و به عنوان مثال حضور چيني‌ها در ايران پررنگ‌تر شده كه پيش از اين، شاهد چنين مساله‌اي نبوديم.  وي در مورد افزايش ميزان سرمايه‌گذاري خارجي گفت: نسبت به پارسال ما رشدي بالغ بر 50درصد را در زمينه سرمايه‌گذاري خارجي تجربه كرديم. البته بايد تا پايان پروژه‌ها و تا پايان سال منتظر بمانيم زيرا امكان آن وجود دارد كه سرمايه‌گذاري خارجي در 6 ماهه نخست سال بالا بوده باشد و در 6 ماهه بعدي تعديل شده يا باز هم اضافه شود. اما به نسبت 6 ماهه دوم سال گذشته، ما رشد داشتيم و اكنون منتظر برجام و سرمايه‌گذاري‌هاي شكل گرفته در پي آن هستيم.


دليل مشكلات اخير اينترنت چه بود؟
از تير ماه سال جاري تاكنون چندين‌بار اينترنت كشور با كندي و اختلال روبه‌رو شده و در هر دوره زماني دلايل خود را داشته است. در تاريخ ۱۶ خرداد ماه امسال مصرف برق كشور در زمان اوج مصرف به مرز ۶۰ هزار مگاوات رسيده بود كه عدد بسيار بزرگي 
به شمار مي‌رفت و اين رقم از آخرين زمان مصرف سال گذشته ۵۰۰۰ مگاوات بيشتر بود. هر چند از سوي مسوولان صنعت برق اعلام شده بود كه شبكه برق كشور بدون مشكل و پايدار است و مشكلي براي تامين برق وجود ندارد، اما در برخي نقاط شاهد خاموشي‌هايي بوديم و همين مساله مانند سال‌هاي گذشته قطعي آنتن‌هاي موبايل و اينترنت و در نتيجه كندي اينترنت را به دنبال داشت. بر اين اساس شركت ارتباطات زيرساخت تاكيد كرد كه شبكه ارتباطات زيرساخت كشور وضعيت عادي و پايدار دارد و اختلال در ارتباطات برخي از مناطق شمال كشور مربوط به شركت مخابرات ايران است.


۹۰،۷ درصد چك‌ها در تير ماه وصول شد
در تير ماه ۱۴۰۱، در سامانه چكاوك حدود ۶.۳ ميليون فقره چك به ارزش بيش از ۳,۳۲۰ هزار ميليارد ريال مبادله شد كه نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتيب ۶.۴ درصد و ۳ درصد كاهش نشان مي‌دهد. از كل تعداد و مبلغ چك‌هاي مبادله‌ شده در تير ماه به ترتيب ۹۰.۷درصد و ۸۹.۶درصد وصول شده است. درصد تعداد و مبلغ چك‌هاي وصول‌ شده در ماه قبل به ترتيب معادل ۹۰.۵درصد و ۸۹.۱درصد بوده است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون