• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5302 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۲۱ شهريور

يك فيناليست در ۴ وزن دوم كشتي فرنگي

مرد يخي آبروداري كرد

بعد از نتايج نااميدكننده كشتي‌گيران تيم ملي فرنگي كه سه حذفي در پي داشت، نمايندگان ايران در ۴ وزن شرايط بهتري را تجربه كردند اما باز هم آن درخششي كه از تيم ملي كشتي انتظار مي‌رفت رقم نخورد. در بين ۴ نماينده دوم ايران جز محمدرضا گرايي كه همانند ترميناتور تمامي رقبا را يكي پس از ديگري درو كرد هيچ نماينده ديگري نتوانست خودش را به فينال برساند. 
مسابقات مقدماتي چهار وزن دوم رقابت‌هاي كشتي فرنگي قهرماني جهان يكشنبه با برگزاري مسابقات اوزان 63، 67، 82 و 97 كيلوگرم در شهر بلگراد صربستان پيگيري شد و در پايان محمدرضا گرايي در وزن 67 كيلوگرم به ديدار فينال راه يافت و عليرضا نجاتي در وزن 63 كيلوگرم و محمدهادي ساروي در وزن 97 كيلوگرم راهي ديدار رده‌بندي شدند.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون كشتي، نتايج كشتي‌گيران كشورمان به شرح زير است: 
در وزن 63 كيلوگرم عليرضا نجاتي در دور نخست با نتيجه 5 بر صفر احمت اويار از تركيه را مغلوب كرد. وي در دور دوم با نتيجه 7 بر 4 عبدالمحمد پاپي از آلمان را از پيش‌رو برداشت و راهي مرحله يك‌چهارم نهايي شد. پاپي همانند علي ارسلان ديگر كشتي‌گير ايراني‌الاصلي است كه زير پرچم يك كشور ديگر روي تشك مي‌رود. پاپي در مبارزه با نجاتي هم تا فاصله چند ثانيه مانده تا پايان جلو بود كه نجاتي موفق شد با يك كامبك به مسابقات برگردد. نجاتي در دور دوم با نتيجه 5 بر 3 از سد سيوبانوف دارنده مدال طلاي جهان از مولداوي گذشت و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. اما با اينكه به نظر مي‌رسيد نجاتي با شكست دادن سخت‌ترين رقيبش ديگر مشكلي براي رسيدن به فينال نخواهد داشت در نيمه‌نهايي با نتيجه 2 بر 1 مغلوب لري ابولادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان شد و به ديدار رده‌بندي رفت. وي در اين ديدار به مصاف برنده مبارزه شارشنبكوف از قرقيزستان و تيو از چين مي‌رود.
در وزن 67 كيلوگرم محمدرضا گرايي قهرمان جهان و المپيك پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتيجه 9 بر صفر امانتور اسماعيل اف از قرقيزستان را مغلوب كرد و به مرحله يك‌چهارم نهايي راه يافت. وي در اين مرحله با نتيجه 5 بر صفر هان سو ريو دارنده مدال طلاي جهان از كره جنوبي را از پيش‌رو برداشت و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. در اين كشتي گرايي روي اخطاري كه به حريف دادند با يك پل و يك كنده‌كشي و سالتو ۸ امتياز گرفت ولي داوران معتقد بودند فني كه گرايي اجرا كرده خطرناك بوده و تنها ۲ امتياز به او دادند. با اين حال صدمه ديدن دنده كشتي‌گير كره‌اي روي فن ويرانگر گرايي باعث شد كشتي ادامه پيدا نكند و مرد يخي راهي نيمه نهايي شد. گرايي در اين مرحله در يك كشتي مقتدرانه با نتيجه 8 بر صفر جاني ختسورياني از گرجستان را از شكست داد و به ديدار فينال راه يافت.
در وزن 82 كيلوگرم پژمان پشتام بعد از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتيجه 2 بر 1 كارپت چاليان از ارمنستان را مغلوب كرد. وي در دور بعد و در مرحله يك‌چهارم نهايي با نتيجه 5 بر 2 مغلوب ياروسلاو فيلچاكوف از اوكراين شد و با توجه به شكست اين كشتي‌گير در مرحله نيمه نهايي، وي از رقابت‌ها كنار رفت. در وزن 97 كيلوگرم محمدهادي ساروي پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتيجه 8 بر صفر فليكس بالدوف از نروژ را از پيش‌رو برداشت و راهي مرحله يك‌چهارم نهايي شد. وي در اين مرحله با نتيجه 7 بر صفر رستم آساكولوف از ازبكستان را مغلوب كرد و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. ساروي در اين دو مبارزه با باراندازهاي بي‌نقص رقبا را به زنجير كشيد، اما نتوانست از اين فن در ديدار مهمش در نيمه‌نهايي استفاده كند. ساروي در مرحله نيمه نهايي مقابل آرتور الكسانيان قهرمان المپيك و جهان از ارمنستان با نتيجه 3 بر 1 مغلوب شد و به ديدار رده‌بندي رفت. الكسانيان تنها كسي بود كه اجازه بارانداز به ساروي نداد تا نشان بدهد چه كشتي‌گير بزرگي است. ساروي در ديدار رده‌بندي با برنده كشتي ميان باشار از تركيه و محموداف از قرقيزستان خواهد رفت.
رقابت‌هاي رده‌بندي و فينال اوزان فوق از ساعت 30: 20 امروز برگزار مي‌شود. ضمن اينكه مسابقات دو وزن باقيمانده يعني ۶۰ و ۱۳۰ كيلوگرم نيز امروز آغاز مي‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون