• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5306 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۷ شهريور

خبرخوان

حذف تخت‌جمشيد از ايران‌چك‌هاي ۱۰۰ هزار توماني

ايران‌چك جديد ۱۰۰ هزار توماني منتشر و به‌زودي توزيع مي‌شود. اسكناس جديد صد هزار توماني برخلاف دولت روحاني با امضاي همتي، تصويري از يك بناي مذهبي دارد. به گزارش گسترش نيوز، بناي مذهبي چاپ شده روي اسكناس شايد يك مسجد معروف باشد، چراكه روي چك‌پول اشاره‌اي به محل نقش‌ بسته روي اسكناس نشده است. اين در حالي است كه در چك‌ پول قبلي، تصويري از تخت‌جمشيد با اين جمله حك شده بود: آثار تاريخي كشور جزو مفاخر ملت ايران  است.

مشكل شماره‌گذاري محصولات تيبا  به يك‌باره حل  شد؟

پس از آنكه چندي پيش مديرعامل گروه سايپا از حل مشكل شماره‌گذاري محصولات تيبا و صدور مجوز‌هاي شماره‌گذاري توسط سازمان استاندارد خبر داد و به دنبال آن، سازمان استاندارد بر صدور مجوز موردي صرفا به جهت انجام تعهدات قبلي، با رفع عيوب و انجام شروط تعيين شده براي ثبت‌نام‌كنندگان، تاكيد كرد؛ اكنون سايپا در اطلاعيه‌اي، از شماره‌گذاري و تحويل ۸۵۰۰ دستگاه خودرو خبر داده است. سازمان ملي استاندارد ايران، در اين رابطه تاكيد كرد: خط توليد تيبا و تيبا۲ همچنان متوقف است؛ اما صرفا براي انجام تعهدات قبلي، با رفع عيوب و انجام شروط تعيين‌شده براي ثبت‌نام‌كنندگان و تا پايان تعهدات قبلي، مجوز موردي با پيوست  فني صادر  مي‌شود.

دشواري  معاملات  بورسي  به دليل كندي  اينترنت 

نايب‌رييس كميسيون فناوري اطلاعات اتاق بازرگاني خاطرنشان كرد: نقل و انتقال بورس در كشور با اينترنت صورت مي‌گيرد اين در حالي است كه معامله در بورس در بسياري از موارد به دليل كاهش سرعت اينترنت با دشواري انجام مي‌شود همه اين موارد جزو فاكتورهاي عقب‌گرد براي پيشرفت و توسعه كشور محسوب مي‌شود. بابك عابدين در گفت‌وگو با ايلنا، با بيان اينكه طرح‌هاي محدودكننده مانند طرح صيانت راه توسعه تجارت در كشور را دشوار مي‌كند، گفت: بخش خصوصي تلاش دارد كه ايران به هاب انتقال تجاري ايران از شرق آسيا به غرب تبديل شود اين درحالي است كه اينترنت به عنوان مهم‌ترين بحث انتقال داده در مبادلات اقتصادي مختل است و همين مساله راه را براي كشورهاي رقيب هموار مي‌كند تا جايگزين ما در مناسبات تجاري منطقه شوند. وي طرح‌هاي محدودكننده از جمله طرح صيانت را مغاير با موافقت‌هاي همكاري ايران با كشورهاي CIS و كشورهاي شرق آسيا دانست و افزود: مي‌خواهيم ايران به كشور مهم اقتصادي در منطقه تبديل شود اما از سوي ديگر سرعت انتقال داده‌ها را كاهش مي‌دهيم. سيستم هوش مصنوعي و سيستم‌هاي انتقال ديتا با سرعت بالا براي اتصال خطوط توليدي از يك منطقه به منطقه ديگر و مديريت ماشين‌آلات و تكنولوژي‌ها از راه دور در كشورهاي رقيب تجاري ما پيشرفت قابل توجهي كردند. اگر سيستم سرعت انتقال داده‌ها در ايران هم‌پايه آنها نشود بدون ترديد در روند و ادامه فعاليت‌هاي اقتصادي با چالش‌هاي جدي مواجه خواهيم شد.

افزايش  نرخ  بهره  بين  بانكي  به 20.93 درصد

طبق اعلام بانك مركزي، نرخ بهره بين بانكي در هفته منتهي به 23 شهريور ماه با افزايش 13صدم درصدي به 20.93درصد رسيده است. اين بيشترين نرخ از 12 مرداد ماه سال جاري است. طي هفته‌هاي گذشته نرخ بهره بين بانكي با رشد همراه بوده است.

گلايه عراق از ايران  درخصوص حقابه سياسي است

حسين زماني، مديركل حقوقي دفتر شركت مديريت منابع آب گفت: مشكل عراق بيشتر با تركيه است و مباحثي كه هر از گاهي مطرح مي‌كنند بيشتر سياسي است و پايه حقوقي ندارد، اگر موانع حقوقي داشته باشد حتما به ما اعلام مي‌كنند. رابطه ما با عراق درخصوص آب‌هاي مرزي مثل رابطه ما با تركيه در اين خصوص است. مديركل حقوقي دفتر شركت مديريت منابع آب تصريح كرد: اينكه ما بخواهيم آب را محدود به مرزهاي سياسي كنيم به لحاظ فني و عرفي سازگاري ندارد، چون امروز يك شهرستان زيرمجموعه يك استان و فردا ممكن است در تقسيمات كشوري تغييرات حاصل و مرز عوض شود بنابراين منطقي نيست. به عبارت ديگر وزارت نيرو قاعده، پروتكل و شيوه‌نامه سخت‌گيرانه‌اي در اين خصوص دارد تا به مبدا و مقصد هيچ آسيبي وارد  نشود. 

عرضه تخم‌مرغ با قيمت‌هاي مصوب

محمد مرادي، مديرعامل اتحاديه مرغ تخم‌گذار با تاكيد بر اينكه تخم‌مرغ موردنياز كشور تامين است و كمبودي در اين زمينه نداريم، گفت: اكنون تخم‌مرغ با قيمت‌هاي مصوب در بازار عرضه مي‌شود. وي با بيان اينكه اكنون وضعيت توليد تخم‌مرغ در كشور خوب است، اظهار كرد: طبق مصوبه دولت، قيمت هر كيلوگرم تخم‌مرغ درِ واحدهاي توليدي ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان و قيمت مصرف‌كنندگان ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان است كه با همين قيمت‌ها از توليدكنندگان خريداري مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون