• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5306 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۷ شهريور

خبرخوان

چه كساني  مشمول  ماليات  حساب  تجاري  مي‌شوند؟

از اين پس حساب‌هاي تجاري از خدمات ويژه بانكي بهره‌مند مي‌شوند و حساب‌هايي كه مشكوك به تجاري باشند، مشمول ماليات خواهند شد. البته از تراكنش‌هاي غيرتجاري مالياتي گرفته نمي‌شود. بنابراين، زماني كه حسابي را سازمان امور مالياتي به عنوان حساب تجاري شناسايي مي‌كند، دو حالت پيش مي‌آيد؛ يكي اينكه صاحب حساب تجاري پرونده مالياتي دارد كه در اين حالت، حساب تجاري شناسايي شده به پرونده مالياتي وي متصل مي‌شود. در صورتي كه صاحب حساب تجاري شناسايي شده، پرونده مالياتي نداشته باشد، به آن فرد براي تشكيل پرونده از سوي اداره مالياتي اطلاع‌رساني مي‌شود و او به عنوان مؤدي جديد در سازمان امور مالياتي شناسايي خواهد شد. 

كاهش سرعت  اينترنت  ملموس شده  است

بابك عابدين، نايب رييس كميسيون فناوري اطلاعات اتاق بازرگاني خاطرنشان كرد: نقل و انتقال بورس در كشور با اينترنت صورت مي‌گيرد اين در حالي است كه معامله در بورس در بسياري از موارد به دليل كاهش سرعت اينترنت با دشواري انجام مي‌شود. همه اين موارد جزو فاكتورهاي عقبگرد براي پيشرفت و توسعه كشور محسوب مي‌شود. وي با بيان اينكه كاهش سرعت اينترنت با توسعه فعاليت‌ها و توليدات دانش‌بنيان در تضاد است، گفت: فعالان بخش خصوصي آماده مذاكره با دولت در اين زمينه تصويب طرح‌هاي محدودكننده است، نمي‌توان پذيرفت كه دولت طرح صيانت را اجرا كند اما از سوي ديگر به تهديدهايي كه اين طرح براي فعالان اقتصادي ايجاد مي‌كند، توجه نكند.

چگونه  از  قاچاق  موبايل جلوگيري  كنيم؟

محمدرضا عاليان، سخنگوي انجمن واردكنندگان موبايل، تبلت و لوازم جانبي گفت كه براي مقابله با قاچاق موبايل از طريق رويه مسافري بايد تعرفه واردات مسافري افزايش يابد تا صرفه اقتصادي اين روش از بين برود. وي اظهار كرد: با توجه به افزايش تعداد مسافران به عراق به مناسبت اربعين، ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز تصميم گرفت از ۱۰ تا ۱۳ شهريور براي زائران كربلا موبايل‌هاي وارداتي را رجيستر نكند. اما اين وضعيت فقط براي بازي زماني مشخصي كه پيك مسافر بالاست و امكان تخلف بيشتر است، در نظر گرفته شده است. انجمن موبايل با ممنوعيت واردات مسافري موافق نيست، اما ساختار بايد به گونه‌اي تغيير كند كه در هيچ بازه‌اي از سال قاچاق موبايل از طريق رويه مسافري به‌صرفه نباشد.

 جزييات  نظارت  بسيج  بر  فعاليت كارخانه‌ها

دبير فدراسيون صنايع غذايي خاطرنشان كرد: نظارت بسيج بر فعاليت كارخانه‌ها با هدف حفظ ثبات در قيمت‌ها و ايجاد آرامش در بازار اعلام و بدون مشورت با تشكل‌ها اجرا شده است و كارشناسي نيست. محسن نقاشي در گفت‌وگو با ايلنا، با اشاره به بخشنامه مدير بازرگاني وزارت جهاد كشاورزي مبني بر نظارت دو نيروي بازرس با همكاري سازمان بسيج اصناف در كارخانه‌هاي توليدكننده كالاهاي اساسي گفت: ساداتي‌نژاد در بدو احراز وزارت ‌كشاورزي تا به امروز مشورت با تشكل‌ها در تصميم‌گيري‌ها را مهم جلوه دادند، اين در حالي است كه تا به امروز كمتر شاهد اين مهم از سوي دولت هستيم. وي با بيان اينكه تجربه نشان داده كه اين نظارت‌ها بعد از صرف انرژي و هزينه بدون هيچ خروجي منتفي مي‌شوند، خاطرنشان كرد: طرح‌هايي مانند درج قيمت توليدكننده روي كالا و كوچك كردن لگو و برند هزينه مالي زيادي را به توليدكنندگان تحميل كند و بعد از گذر زمان بي‌نتيجه‌گي آن بر همه ثابت شد. نقاشي ادامه داد: تشكل‌ها و توليدكنندگان بعد از طرح درج قيمت خواستار رسيدگي به وضع بعضي فروشگاه‌هايي كه به مصرف‌كنندگان اجحاف مي‌كنند، شديم؛ سازمان حمايت آناليز‌ها قيمت‌ها را دارد و مشخص است كه گره كور افزايش قيمت از توليد‌كنندگان نيست.

افزايش  بي‌سابقه ميزان  توزيع بنزين  و گازوييل  در مسير اربعين

اسدالله قلي‌زاده، رييس صنف جايگاه‌داران كشور گفت: امسال با افزايش تعداد خودروهاي شخصي زائرين در مسيرهاي منتهي به مرزهاي خروجي به سمت عراق، در برخي جايگاه‌ها شاهد صف‌هاي كيلومتري بوديم اما توزيع بي‌وقفه، شبانه‌روزي و با سه شيفت فعال در جايگاه‌ها و با كمترين مشكل در جريان است. وي با بيان اينكه جايگاه‌هاي مسيرهاي منتهي به مرز مهران شلوغ‌ترين جايگاه‌ها بوده‌اند، افزود: به دليل شلوغي برخي مسيرها، امكان تردد نفتكش‌ها سخت شده بود ولي با كمك پليس راهور و زمانبندي درخواست و ارسال فرآورده توسط جايگاه‌داران و مسوولان مناطق شركت ملي پخش فرآورده‌هاي ‌نفتي تلاش شد حمل سوخت به جايگاه‌ها تسريع شود و چون پيش‌بيني بنزين و گازوييل موجودي در مخازن جايگاه‌ها با بالاترين مقدار ممكن انجام شده بود، اين سختي در تردد نفتكش‌ها بعضا با مشكلاتي همراه بود كه در مقابل حجم  توزيع  ناچيز است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون