• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5307 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۲۸ شهريور

واكنش وزارت جهاد كشاورزي به گزارش «اعتماد»:

1.4 ميليون بازرسي در سطح كشور انجام شده است

در پي درج گزارشي درباره «عدم رسيدگي به شكايات شهروندان» در سامانه 124 ستاد تنظيم بازار، روابط عمومي وزارت جهاد كشاورزي پاسخي به دفتر روزنامه ارسال كرده كه عينا منتشر مي‌شود: 
سردبير محترم روزنامه اعتماد 
با سلام
 احتراماً؛ نظر به مطلب منتشره در آن روزنامه مورخ 8/05/1401 تحت عنوان «حاشيه‌هاي مقابله با گراني، 25 هزار شكايت شهروندان رسيدگي نشده است»، مقتضي است دستور فرماييد، طبق قانون مطبوعات، توضيحات دفتر بازرسي و رسيدگي به شكايات وزارت جهاد كشاورزي را در همان صفحه و ستون براي روشنگري افكار عمومي منتشر نمايند. 
از ابتداي دي ماه 1400 كه دفتر بازرسي و رسيدگي به شكايات در وزارت جهاد كشاورزي شكل گرفته است تا 23 شهريور ماه سال 1401، حدود يك ميليون و 4 هزار بازرسي در سطح كشور انجام شده است كه از اين ميزان 757 هزار بازرسي مربوط به كالاهايي همچون لبنيات، حبوبات و غلات بوده و 246 هزار بازرسي مربوط به آرد و نان بوده است.طي بازرسي‌هاي به عمل آمده حدود 75 هزار پرونده به منظور رسيدگي به سازمان تعزيرات حكومتي ارجاع داده شده كه از ميزان حدود 19 هزار پرونده مربوط به حوزه آرد و نان و 56 هزار پرونده مربوط به ساير اقلام است. پرونده‌هايي از گرانفروشي و نحوه عرضه كارخانجات لبنيات داشتيم كه به تمام آنها رسيدگي شده است. در همين راستا ماموريت‌هايي را پس از مردمي‌سازي يارانه‌ها داشتيم و بازرسان را در كارخانجات مختلف اعم از لبنيات، حبوبات، رب گوجه و آرد مستقر كرديم و واحدها به صورت گردشي و مستمر بازرسي مي‌شده است. در اين ميان 8 تا 9 درصد از بازرسي‌ها در كشور منجر به تشكيل پرونده در سازمان تعزيرات حكومتي شده است. با توجه به اينكه در برهه‌اي به جهت كمبود نيروهاي بازرسي با مشكل مواجه شديم از ظرفيت بسيج و حافظان نظام در سراسر كشور استفاده كرديم، خوشبختانه هم ‌اكنون اكثر شكايات مردمي در سامانه 124 به‌روزرساني شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون