• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3281 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۹ تير

حمله مرگبار به دادستان كل مصر

هشام بركات دادستان كل مصر كه مورد سوء قصد قرار گرفته بود، جان خود را بر اثر جراحات وارده از دست داد. بركات زماني مورد حمله قرار گرفت كه در حال خروج از منزلش بود. در اين زمان يك خودروي بمب‌گذاري شده منفجر شد. اين انفجار درخيابان پررفت و آمد «عمار بن ياسر» در منطقه «مصر الجديده» در مركز قاهره رخ داد و علاوه بر دادستان كل مصر، دست كم دو تن از محافظانش و يك عابر نيز زخمي شدند.

هشام بركات در اين انفجار كه باعث وارد آمدن خسارت‌هاي فراوان به منطقه حادثه شده بود، به‌شدت زخمي شد و پس از ساعاتي در بيمارستان درگذشت. بركات يكي از مقامات ارشد مصر است كه از سال ۲۰۱۳ تاكنون بارها تهديد به مرگ شده بود.

لازم به ذكر است دادستان مصر كه نقش زيادي در محاكمه و صدور احكام اعدام براي رهبران اخوان المسلمين دارد يكي از گزينه‌هاي اصلي از سوي جريان‌هاي تندرو نزديك به اخوان براي ترور بود و بارها از سوي اين نيروها تهديد شده بود. ضمن اينكه اين بمبگذاري در حالي صورت گرفته كه شاخه وابسته به داعش در مصر به دنبال به‌دار آويخته شدن شش تن از اعضاي اين گروه، خواستار انجام حملاتي عليه مقامات قضايي مصر شده بود.

اما نكته حايز اهميت اين است كه اين اتفاق در آستانه دومين سالگرد بركناري محمد مرسي، از رياست‌جمهوري مصر با همكاري نظاميان مصر رخ داده و ديروز نيز مرسي و 10 تن از همراهانش به اتهام جاسوسي براي قطر به دادگاه برده شده بودند. به باور ناظران ترور دادستان كل مصر مي‌تواند باعث ايجاد تنش جديد ميان دولت و اخوان المسلمين شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون