• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5319 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۱۷ مهر

اختيار فوتبال ايران در دستان مرد پرتغالي

«كي‌روش‌بازي» شروع شد

يكي از بزرگ‌ترين درگيري‌هاي كارلوس كي‌روش با مربيان ليگ برتري در دوره نخست حضورش در تهران ميني اردوهاي اين مربي پرتغالي در فواصل هفته‌هاي ليگ بود. كي‌روش كه نمي‌توانست همه بازيكنان از جمله داخلي و لژيونر را دراختيار داشته باشد بعد از برگزاري هر هفته ليگ در فاصله چند ماه تا جام جهاني بازيكنان داخلي مدنظرش را به اردو دعوت مي‌كرد تا آنها ريكاوري را زيرنظر كادرفني تيم ملي انجام دهند. بازيكنان نيز بعد از دو روز به تيم‌هاي باشگاهي‌شان ملحق مي‌شدند. آن تصميمات در آن زمان صداي اعتراض مربيان از جمله برانكو را درآورد. اينكه كي‌روش به سيستم بدنسازي و ريكاوري باشگاه‌ها اعتماد ندارد يك بخش اعتراضات بود و بخش ديگر به اين مربوط مي‌شد كه تيم‌هاي مدعي هر هفته دو يا سه روز بازيكنان‌شان را در كوران رقابت‌ها از دست مي‌دادند و اين مساله در كار تيمي آنها اخلال ايجاد مي‌كرد. 
كي‌روش هنگام ورود دوباره به ايران تلويحا نشان داد ديگر خبري از اين برنامه‌ريزي‌هاي من درآوردي كه در هيچ جاي دنيا انجام نمي‌شود نيست. او در مورد فاصله كم باقي مانده تا جام جهاني و زمان محدود گفت بالاخره شرايط همين است و بايد به نحوي با آن كنار آمد. با اين حال درست پس از اردوي اتريش كي‌روش در قامت همان شخصي كه سه سال پيش از ايران رفت ظاهر شد و تمام اركان برنامه‌ريزي فوتبال ايران را در دست گرفت و از جمله تعيين كرد بازيكنان مد نظرش بايد هر هفته بعد از انجام بازي باشگاهي به ميني كمپ تيم ملي ملحق بشوند. 
مديران فدراسيون فوتبال اعلام كردند كي‌روش با سه سرمربي ليگ برتر يعني يحيي گل‌محمدي، ريكاردو ساپينتو و خوزه مورايس صحبت كرده و توافق آنها را جلب كرده است. اين خبر از سوي مربيان نيز تاييد شد و يحيي بعد از جلسه با سرمربي پرتغالي تيم ملي از تعامل حداكثري با فدراسيون خبر داد. با اين حال اين مربي بعد از ديدار با سپاهان اولين نشانه‌هاي نارضايتي از تصميمات كي‌روش را بروز داد. گل‌محمدي در كنفرانس خبري بعد از بازي برابر سپاهان درباره اينكه آيا رضايت دارد بازيكنانش در هفته سه روز در اردوي تيم ملي باشند هم گفت: «با آقاي كي‌روش درباره اين موضوع صحبت كردم. البته هفته بعد ما ۶ روز تا بازي بعدي فرصت داريم و به همين خاطر بازيكنان ما فقط مي‌توانند دو روز در اردوي تيم ملي باشند. آقاي كي‌روش هم تازه آمده‌اند و فرصت كمي تا جام‌جهاني دارند و ما هم مي‌خواهيم به تيم ملي كمك كنيم اما بايد منافع باشگاه را هم درنظر بگيريم و كلا تعامل وجود داشته باشد.»
گل‌محمدي يكي از دلايل نتيجه نگرفتن تيمش در اين دو هفته اخير را نيز دراختيار نداشتن بازيكنان به دليل اردوي تيم ملي عنوان كرد و گفت در زمان اردوي اتريش ما با ۱۲ بازيكن تمرين مي‌كرديم. به نظر مي‌رسد در اين هفته‌هاي باقي مانده تا جام جهاني امكان بروز تنش از آن نوعي كه سابق بر اين در فوتبال ايران وجود داشت ممكن است. در حال حاضر كي‌روش ۱۶ بازيكن ليگ را به ميني كمپ تيم ملي فراخوانده كه تيم‌هاي سرخابي و سپاهان بيشترين نماينده را دارند. اگر اين تيم‌ها در هفته‌هاي پيش رو نتوانند نتايج دلخواه را بگيرند ممكن است كي‌روش با اعتراضات سرمربيان مواجه شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون