• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5324 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۲۳ مهر

روي موج خبر

پيش‌بيني غلط وزير ارتباطات در مورد اينترنت ماهواره‌اي
جماران| جي پلاس؛ سيتنا نوشت: حدود سه هفته پس از آنكه عيسي زارع‌پور، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در پاسخ به سوال خبرنگاري پيرامون دسترسي به اينترنت ماهواره‌اي استارلينك گفته بود كه «بعيد مي‌داند استارلينك به اين زودي‌ها بتواند در ايران فعال شود چون سرويس آن كامل نيست»، هم‌اينك ايلان ماسك اعلام كرده است كه چند پايانه اينترنت ماهواره‌اي استارلينك در ايران فعال شده است. پس از آنكه در اواخر شهريور ماه سال جاري گروهي از نمايندگان كنگره امريكا در نامه‌اي به وزير خزانه‌داري اين كشور از او خواسته بودند كه در صورت دريافت درخواست ايلان ماسك براي ارايه اينترنت ماهواره‌اي استارلينك به ايران، فورا با اين تقاضا موافقت كند، وزارت خزانه‌داري امريكا نيز روز اول مهر ماه اعلام كرد كه مجوز گسترش خدمات اينترنتي را براي ايرانيان صادر كرده است.


نمي‌توان حضور نفوذي يا خرابكار در سازمان صدا و سيما را تكذيب كرد
خبرآنلاين|هاشمي در واكنش به حوادث هفته‌هاي اخير و پخش فيلم‌هاي آلوده از آنتن تلويزيون مي‌گويد: «پخش فيلم‌هاي آلوده مرا زياد متعجب نكرد، چون اتفاقي است كه مي‌تواند هر لحظه رخ دهد. در مورد حضور نفوذي يا خرابكار در صدا و سيما نمي‌توان چيزي را تكذيب كرد، چون از ابتداي انقلاب افرادي كه به هر شكل با نظام زاويه دارند در اين سازمان فعاليت مي‌كردند. سال ۶۰ كه من وارد صدا و سيما شدم فضا و وضعيت كشور با حالا متفاوت بود. كشور از هر طرف تحت فشار بود. جنگ هم تازه آغاز شده بود و در داخل كشور هم گروهك‌هاي تروريستي و خرابكار فعاليت مي‌كردند. روز دوم، سوم شروع فعاليتم بود كه با مورد عجيبي برخورد كردم. در ورودي ساختمان اصلي كه دفتر كارم آنجا بود، مشاهده كردم كه روي يكي از ديوار‌ها از سقف تا زمين اعلاميه‌هاي گروهك‌هاي تروريستي، ماركسيت، خرابكار، نفوذي، توده‌اي و... چسبانده شده است. ابتدا تعجب كردم، وقتي از نگهبان در اين مورد سوال كردم او گفت صدا و سيما پر از نمايندگان و سمپات‌هاي گروهك‌هاست؛ يكي، دو نفر نيستند كه بخواهيم از فعاليت‌شان جلوگيري كنيم.»


 اتاق فكر  و  فضاي مناظره  براي احزاب ايجاد  شود
ايلنا| فعال سياسي اصولگرا گفت در پاسخ به اين سوال كه آقاي اژه‌اي فراخوان گفت‌وگو را مطرح كردند با توجه به اينكه در سال‌هاي گذشته طرح گفت‌وگو و آشتي ملي مطرح شد؛ ولي برخي از اشخاص كه در موضع قدرت بودند گفتند نيازي به اين گفت‌وگو نيست تحليل شما از اين موضوع چيست، گفت: اين مساله گفت‌وگوي ملي بيشتر يك تعارف سياسي است. تحقق اين مساله از طريق آقاي اژه‌اي ممكن نيست چون وظيفه تشكيلات سياسي و احزاب است كه براي ايجاد وحدت و انسجام بايد پيش قدم شوند. كنعاني مقدم تصريح كرد: در گذشته كه آقاي خاتمي بحث آشتي ملي را مطرح كرد، من مخالف اين طرح بودم. معتقدم ما با جريانات سياسي قهر نيستيم، مساله ما اين است كه نمي‌خواهيم با هم گفت‌وگو كنيم. من حاضرم گفت‌وگو و مناظره سياسي بگذارم، آقاي اژه‌اي هم بيايند و در موضوع جرم سياسي صحبت كنيم. اين مناظرات مي‌تواند راه برون رفت از اين بحران‌هاي سياسي باشد.


فيلترينگ به مصلحت كشور نيست
خانه ملت| نماينده مردم مهاباد در مجلس يازدهم درخصوص ادامه يا رفع فيلترينگ مي‌گويد كه فيلتر كردن كلي اينترنت كه الان آن را تجربه مي‌كنيم، مصلحت نيست و باعث مي‌شود كه مشاغل زيادي را از دست دهيم و خدماتي كه ادارات به مردم بايد ارايه دهند، انجام نشود. از آن طرف ماجرا، ما زيرساخت داخلي به اين صورت كه مدنظر است را نداريم و در سطح كشور امكانات براي‌مان فراهم نيست كه بتوانيم همه جامعه را پوشش دهيم. جلال محمودزاده درخصوص ورود مجلس به مساله گشت ارشاد، بيان كرد: «به باور من كار فرهنگي، كار گشت ارشاد نيست. در واقع بايد دستگاه‌هاي ديگر مثل وزارت فرهنگ و ارشاد و ساير نهاد‌هايي كه كار فرهنگي انجام مي‌دهند، در اين خصوص تصميم‌گيري داشته باشند. بنابراين بايد در وظايف گشت ارشاد تجديد نظر شود و اين مسائل را به متوليان امر بسپارند. مجلس هم قطعا به آن ورود پيدا مي‌كند.»


تغيير در سازوكار بررسي بودجه

مهر| سخنگوي كميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: براساس مصوبه اخير مجلس، دولت احكام مورد نياز در بودجه سالانه را در آذر ماه و لايحه ارقام و جداول را در بهمن ماه به مجلس ارسال مي‌كند. محمدمهدي مفتح درباره تصويب كليات طرح اصلاح و الحاق يك تبصره به ماده ۱۸۲ قانون آيين‌نامه داخلي مجلس، گفت: در حال حاضر در جريان بررسي بودجه در مجلس با مشكلات بسياري روبه‌رو هستيم و با وجود اينكه بررسي بودجه در مجلس بيش از ۳ ماه به طول مي‌انجامد اما ما تقريبا فرصت رسيدگي به جداول، اعداد و ارقام يعني قسمت اصلي و استخوان‌بندي بودجه را نداريم. نماينده مردم تويسركان در مجلس شوراي اسلامي افزود: براساس طرح مذكور دولت بايد لايحه بودجه را براساس قوانين مصوب، تنظيم و به مجلس تقديم كند. در واقع لايحه دولت بايد فقط شامل جداول، اعداد و ارقام مربوط به درآمدها و هزينه‌ها بوده و هيچ حكمي داخل آن نباشد. در واقع مجلس جداول، اعداد و ارقام را بررسي كند و نيازي به رسيدگي به تبصره يعني حكم قانوني نباشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون