• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5328 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۷ مهر

روي خط خبر

اگر قانون ضعف يا مشكل دارد كمك كنيم اصلاح شود
مركز رسانه‌اي قوه قضاييه| رييس قوه قضاييه با اشاره به اهميت نوع نگاه و ديدگاه عموم‌ مردم به دستگاه قضايي بيان داشت: بعضي از مردم و حتي برخي مسوولان و خواص درخصوص زحمات و خدمات همكاران قضايي ما و سختي كار آنها و حجم بالاي پرونده‌ها بي‌اطلاع هستند كه سبب مي‌شود ديدگاهي دور از واقعيت به مجموعه قضايي داشته باشند، از اين رو ضرورت دارد بيش از پيش به تبيين خدمات و سختي‌ كار همكاران قضايي خود بپردازيم. محسني اژه‌اي گفت: هميشه باور و اعتقاد من اين بوده است كه براي اصلاح و نقد بايد بررسي و رفع نقاط ضعف و نقصان‌ها را از خودم و مجموعه تحت نظرم شروع كنيم. اگر قانون ضعف يا مشكلي دارد بايد كمك كنيم اصلاح شود.


اعتراض دانشجويان دانشگاه علامه به سخنگوي دولت
اعتماد|«علي بهادري جهرمي» كه عصر ديروز براي شركت در نشست علمي - دانشجويي «كارگزار ملت» در پرديس مركزي دانشگاه علامه طباطبايي حاضر شده بود، با اعتراضات گسترده دانشجويان منتقد به تصميم‌سازي دولت مواجه شد. دانشجوياني كه ضمن سر دادن شعار درخصوص تصميمات اشتباه دولت، از سخنگوي دولت مي‌خواستند دانشگاه را ترك كند. پس از حضور نيم ساعته سخنگوي دولت در جمع دانشجويان معترض، بهادري جهرمي دانشگاه را ترك كرد و دانشجويان معترض نيز با طرح برخي شعارها در محيط دانشكده پراكنده شدند.


وزارت كشور پاسخي به درخواست تجمع احزاب اصلاح‌طلب نداد
جماران|دبيركل مجمع ايثارگران با اشاره به درخواست احزاب اصلاح‌طلب از آقاي رييسي براي برگزاري تجمع، گفت: متاسفانه وزارت كشور هيچ‌گونه عكس‌العمل و پاسخ رسمي به درخواست احزاب اصلاح‌طلب براي برگزاري تجمع نداشته است. جواد امام افزود: اگر مردم در انتخابات مشاركت داده مي‌شدند و نمايندگان واقعي خودشان را در اجرا و قانونگذاري داشتند، حاكميت مي‌توانست از طريق نمايندگان و احزاب واسط با مردم به گفت‌وگو بپردازد. احزاب را كه از كاركرد انداخته‌ايم و اساسا موضوعيت ندارد و اكثريت مردم را هم از مشاركت نااميد و منصرف كرده‌ايم؛ كار به جايي رسيده كه خواسته‌هاي‌شان را در كف خيابان مطرح مي‌كنند و ديگران هم وقتي آب گل آلود شود ماهي خودشان را  مي‌گيرند.


فرستادن دانش‌آموزان بازداشتي به كانون اصلاح و تربيت اشتباه است
حبيب‌الله دهمرده نماينده مجلس فرستادن دانش‌آموزان بازداشتي به كانون اصلاح و تربيت  را اشتباه ارزيابي كرد و گفت: ايجاد سابقه سياسي براي دانش‌آموزان، آينده بچه‌ها را تباه مي‌كند. عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با اشاره به بحث فرستادن دانش‌آموزان دستگير شده در اعتراضات جاري به كانون‌هاي اصلاح و تربيت، گفت: دانش‌آموزاني كه در اغتشاشات اخير حضور پيدا مي‌كنند و از روي احساسات يك‌سري مسائلي را مطرح مي‌كنند بچه‌هاي همين سرزمين، انقلاب و مملكت هستند. بايد بررسي كنيم كه چه گرفتاري‌هايي در آموزش و پرورش داريم كه بچه‌هاي ما به اينجا مي‌رسند. حتما يك‌سري گير و گرفتاري‌هاي اساسي آنجاست كه بايد آنها را بررسي و برطرف كنيم. ما پيشگيري و سرمايه‌گذاري نمي‌كنيم و بايد جاي ديگر هزينه آن را بدهيم.


گزارش‌ها درباره انفجار مين يا فرار افراد از اوين صحيح نيست
ايسنا| سخنگوي كميسيون اصل نود با اشاره به جلسه اين كميسيون با دادستان كل كشور گفت: شواهد و بررسي‌هاي دقيق نشان مي‌دهد هيچ‌كسي در شب واقعه زندان اوين بر اثر انفجار مين آسيبي نديده و اساسا كسي موفق به فرار از زندان نشده است تا روي مين برود. صداهاي انفجار شنيده شده مربوط به اقدامات امنيتي و حفاظتي پليس بوده است و در نتيجه گزارشاتي درخصوص انفجار مين يا فرار افراد از زندان به هيچ‌وجه صحيح نيست. علي خضريان با اشاره به گزارش دادستان كل كشور در مورد آخرين وضعيت بازداشتي‌هاي حوادث و اغتشاشات اخير كشور نيز گفت: اعضاي كميسيون بر لزوم برخورد جدي با كساني كه به اموال عمومي و اموال مردم آسيب مي‌زنند، تاكيد كردند و خواستار برخورد قانوني با آسيب‌زنندگان به اموال عمومي، بيت‌‌المال و سرمايه‌هاي مردم شدند و تاكيد كردند كه لازم است جرايم نقدي براي كساني كه به اين‌گونه اعمال دست مي‌زنند پيش‌بيني شود تا هزينه‌ اين‌گونه اقدامات بر بيت‌المال وارد نشود.


دو مقام ارشد امنيتي در جلسه، قبول كوتاهي و عذرخواهي كردند
پرتال خبري دانشگاه شريف|در پي وقايع ناگوار عصر يكشنبه دهم مهر ماه ۱۴۰۱، هيات رييسه دانشگاه شريف با صدور اطلاعيه‌اي ضمن عذرخواهي بابت مشكلات ايجاد شده براي دانشجويان و اعضاي خانواده شريف، به تشريح برخي اقدامات و فعاليت‌هاي انجام شده در اين زمينه پرداخت. در بخشي از اين اطلاعيه آمده است: «در پي وقايع ناگوار عصر يكشنبه دهم مهر ماه ۱۴۰۱ در محوطه پيراموني دانشگاه و آسيب به بعضي دانشجويان عزيز و اساتيد محترم و هتك حرمت ساحت علم و دانشگاه، هيات‌رييسه دانشگاه حسب وظايف و مسووليت خود دفاع از كيان دانشگاه و رفع آسيب‌هاي ايجاد شده را به عنوان اولويت اصلي خود قرار داده است. هيات رييسه و شخص رييس دانشگاه در طول دو هفته گذشته نهايت تلاش خود را به كار بسته و تلاش كرد تا ضمن رفع مشكلات ايجاد شده براي دانشجويان، مقامات ارشد و نهادهاي تصميم‌گير را در جريان واقعيات حادثه قرار داده و شرايط را براي بازگشت دانشگاه به حالت عادي و حضور دانشجويان فراهم نمايد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون