• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5328 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۷ مهر

كريم بنزما طلسم 24 ساله فرانسويان را شكست

ستاره فرانسوي چطور برنده توپ طلا شد

گروه ورزش

مهاجم رئال‌مادريد روز دوشنبه اولين توپ طلاي خود را در شهر پاريس پس از سپري كردن يك فصل فوق‌العاده در بين سال‌هاي 2022-2021 در تيم رئال‌مادريد و تيم ملي فرانسه دريافت كرد.  درنهايت شما با برنده توپ طلاي 2022 ملاقات كرديد، اما اگر اين براي شما شوكه‌كننده بوده است پس در 12 ماه گذشته حواس‌تان كجا بوده؟ جايزه‌اي كه بنزما پس از يك فصل به دست آورد جايگاه او را به عنوان يكي از بهترين مهاجمان مياني نسل خود و تاريخ رئال‌مادريد تثبيت كرد. بنزما كاملا شايسته اين عنوان بود.  او در طول اين فصل رقابت‌ها سه جام از جمله يك دبل قهرماني لاليگا و ليگ قهرمانان اروپا به دست آورد در حالي كه در قهرماني فرانسه در ليگ ملت‌هاي يوفا هم نقش داشت. بنزما كه هم از نظر شخصيت و هم عملكرد در زمين پيشرو بود در‌نهايت در راي‌گيري توپ طلا برنده شد. اما چگونه اين كار را انجام داد؟ در ادامه با هم مرور خواهيم كرد.

اوت: 
با ابهامات پيرامون وضعيت سانتياگو برنابئو و پس از انتصاب كمي غافلگيركننده تابستاني كارلو آنجلوتي به عنوان سرمربي، مادريد شروع خوبي در لاليگا داشت و بنزما به آنها كمك كرد تا اين كار را انجام دهند. او 
دو بار در پيروزي 4 بر يك رئال در اولين بازي مقابل آلاوس موفق به گلزني شد؛ از جمله اولين گل لوس بلانكوس در فصل. اگرچه آنها در هفته بعد مقابل لوانته امتياز از دست دادند اما بنزما در آن تساوي
 3-3 دو پاس گل داد و در بازي مقابل بتيس تك گل پيروزي تيمش را وارد دروازه حريف كرد. 
سپتامبر: 
پس از آغاز ماه با سه بازي بدون گل زده براي فرانسه بنزما با مجموع 5 بازي پياپي بدون گلزني به رئال بازگشت. او به زودي مشكل را حل كرد و در برد 5 بر 2 مقابل سلتاويگو هت‌تريك كرد تا ماهي را آغاز كرده باشد كه در 6 بازي آن 7 گل به ثمر مي‌رساند. اين شامل دبل مقابل مايوركا بود كه به او كمك كرد به 200 گل در ليگ براي مادريد دست پيدا كند. همچنين يك پاس گل از جانب او باعث شد كريم به يك ركورد ويژه هم برسد. هيچ بازيكني تا قبل از آن نتوانسته بود در 6 بازي اول ليگ روي 15 گل تاثير بگذارد تا اينكه بنزما اين كار را كرد. 
اكتبر: 
در اين ماه بنزما ماه آرام‌تري را پشت سر گذاشت و در 4 بازي تنها دو گل زد اما اين ماهي بود كه او به نخستين جام فصلش دست پيدا كرد. اين مهاجم هم در نيمه نهايي هم در فينال ليگ ملت‌ها به ترتيب مقابل بلژيك و اسپانيا گلزني كرد تا فرانسه در ايتاليا جام را بالاي سر برد. همكاري او با امباپه به وضوح در سطح بين‌المللي شكوفا شد و اين باعث شد تا هواداران مادريد روياپردازي براي داشتن اين زوج در خط حمله تيم‌شان را آغاز كنند. 
نوامبر: 
با اينكه ماه نوامبر هم ماه آرامي براي بنزما بود اما او توانست در 7 بازي براي باشگاه 8 گل به ثمر برساند. اين شامل هر دو گل در برد دو بر صفر در ليگ قهرمانان اروپا برابر شاختار دونتسك و گلزني در بردهاي نزديك در ليگ مقابل رايو والكانو و سويا در پايان ماه بود. او نوامبر را با از دست دادن سكو در رقابت توپ طلاي 2021 به پايان رساند و پس از جرجينيوو روبرت لواندوفسكي و البته برنده توپ طلا يعني ليونل مسي در رده چهارم قرار گرفت. 
دسامبر
بنزما در دسامر 5 بازي انجام داد اما با اين حال توانست 4 گل به ثمر برساند و چند بازي را براي مادريد در بياورد. او ماه را با زدن تنها گل پيروزي مقابل اتلتيك بيلبائو آغاز كرد و سپس در پيروزي دو بر صفر مقابل اتلتيكو مادريد موفق به گلزني شد. او سپس سال 2021 را با دو گل در 7 دقيقه پاياني بازي به پايان رساند چون رئال توانست به فاصله نزديكي براي دومين‌بار اتلتيك را اين‌بار در سن‌مامس شكست دهد. 
ژانويه: 
سال نو، همان بنزما! كريم سال 2022 را با يك گل برابر والنسيا در 8 ژانويه جشن گرفت. مادريد سپس براي سوپركاپ به عربستان سعودي سفر كرد و بنزما هم در نيمه نهايي و بازي مقابل بارسلونا و هم در پيروزي دو بر صفر در فينال مقابل اتلتيكو بيلبائو آماده گلزني بود. ماه اما با ناراحتي براي بنزما به پايان رسيد. او در بازي با الچه از ناحيه همسترينگ آسيب ديد و چهار هفته از بازي محروم شد. 
فوريه: 
بنزما بعد از اينكه سه بازي را از دست داد، از جمله باخت يك-صفر مقابل اتلتيك بيلبائو در مرحله يك‌چهارم نهايي كوپادل‌ري براي بازي مرحله رفت يك‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا براي بازي با پاري سن ژرمن به تركيب بازگشت. با اين حال او در پارك دو پرنس چندان خوب نبود و گل ديرهنگام كيليان امباپه باعث شد قهرمان فرانسه با يك برتري شكننده براي بازي برگشت راهي مادريد شود. هرگونه نگراني براي طولاني‌تر شدن دوري بنزما از فرم ايده‌آل در عرض چند روز برطرف شد، زيرا بنزما روي هر سه گل تيمش مقابل آلاوس در لاليگا تاثيرگذار بود. آنها با درخشش بنزما در هفته بعد و در بازي خارج از خانه مقابل رايو نيز برنده شدند. 
مارس: 
بنزما در ماه مارس بود كه به عنوان يكي از مدعيان توپ طلا معرفي شد. او كه ماه را با گلزني و پاس گل برابر سوسيداد آغاز كرده بود چهار روز بعد با زدن سه گل و ثبت هت‌تريك در يك نيمه، عملكردي تعيين‌كننده به نمايش گذاشت تا رئال با برتري مقابل پاري سن ژرمن راهي مرحله يك‌چهارم نهايي شود. بنزما با پاس گل اول و زدن دو گل ديگر در پيروزي 3 بر صفر برابر مايوركا توانست با پشت سر گذاشتن تيري آنري تبديل به گلزن‌ترين فرانسوي عصر حاضر شود. اگر اهميت او براي مادريد تا آن لحظه به اندازه كافي مشخص نشده بود زماني كه ساق پاي او دچار مشكل شد و الكلاسيكو را از دست داد اين اهميت به وضوح مشخص شد، زيرا تيم بي‌دندان آنچلوتي در خانه با 4 گل به بارسلونا باخت. 
آوريل
بنزما در ابتداي ماه يكي از گزينه‌هاي توپ طلا بود و در پايان ماه از كسب نخستين توپ طلاي خود مطمئن شد. بنزما پس از به ثمر رساندن هر دو گل در پيروزي مقابل سلتاويگو براي تثبيت بهترين فصل گلزني با ثبت دومين هت‌تريك خود در بازي‌هاي متوالي ليگ قهرمانان اروپا اين‌بار تيم را مقابل چلسي به پيروزي رساند تا به نيمه نهايي برود. او سپس در بازي برگشت و در وقت‌هاي اضافه و پس از كامبك چلسي موفق به زدن گل پيروزي شد و در بازي آخر هفته در دقايق پاياني دروازه سويا را گشود. بنزما در آن برهه در اوج اعتماد به نفس بود و با يك پنالتي چيپ برابر منچسترسيتي اين را ثابت كرد. بنزما در آن بازي در ورزشگاه اتحاد دو گل زد. چهار روز بعد روي نيمكت بود اما در بازي بعدي مقابل اسپانيول در برد 4 بر صفر تيمش گل زد و قهرماني تيم در لاليگا تضمين شد. 
مي: 
مادريد و بنزما در سانتياگو برنابئو در بازي برگشت مقابل منچسترسيتي غافلگير شدند و در مجموع 5 بر 3 از حريف عقب افتادند. در آن لحظات به نظر مي‌رسيد آنها حذف خواهند شد، اما ارسال بنزما براي رودريگو كه موفق شد با ضربه سر دروازه حريف را باز كند جرقه يك پيروزي عجيب ديگر از سوي رئال‌مادريد بود كه با پنالتي بنزما در وقت اضافه به پايان رسيد. در طول ماه مه بنزما به صورت متناوب فيكس و ذخيره بازي كرد تا با بهترين شرايط به فينال ليگ قهرمانان مقابل ليورپول در پاريس برسد. اگرچه او مقابل ليورپول گل نزد اما يك تهديد جدي براي دروازه قرمزها بود. درنهايت آنها با ضربه وينيسيوس جونيور فاتح ليگ قهرمانان شدند. 
ژوئن: 
بنزما مبارزات خود را با گلزني براي فرانسه در بازي افتتاحيه ليگ ملت‌ها مقابل دانمارك در اوايل ژوئن به پايان رساند و تعداد گل‌هاي خود را براي باشگاه و تيم ملي در فصل 2022-2021 به 50 گل در 56 بازي رساند. او همچنين 16 پاس گل در راه كسب موفقيت‌هاي تيم‌هاي رئال و فرانسه به ثبت رساند تا يكي از درخشان‌ترين فصول را از لحاظ فردي در فصلي كه بعد از 15 سال نه اسمي از رونالدو بود نه مسي خلق كند.  بنزما در حالي به توپ طلا دست پيدا كرد كه شايسته حتي بيشتر از اين بود. 

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون