• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5335 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۵ آبان

10 مدافع برتر حال حاضر دنيا

به آلابا دستكش بدهيد تا درون دروازه هم بايستد

گروه ورزش

اين روزها كه فوتبال دنيا در بالاترين سطح بيشتر برمبناي شكل‌هاي تهاجمي چيده مي‌شود وجود يك مدافع مركزي قدرتمند براي هر تيمي كه مي‌خواهد عنوان به دست آورد از نان شب هم واجب‌تر است. بازيكني كه بتواند هم‌تيمي‌هايش را از وجود يك ديوار دفاعي مستحكم در پشت سرشان مطمئن كند تا آنها با خيال راحت يورش ببرند. در ادامه ليست 10 مدافع مياني برتر حال حاضر دنيا را با هم مرور خواهيم كرد. 

10-كيم مين جائه (ناپولي) 
كيم مين جائه كه در تابستان از فنرباغچه براي جانشيني كاليدو كوليبالي خريداري شد دوران حرفه‌اي خود را در ناپولي با ثباتي بي‌نظير آغاز كرده است. در حال حاضر ناپلي‌ها در صدر جدول سري آ و ليگ قهرمانان اروپا قرار دارند. اين بازيكن 25 ساله به يك چهره قابل اعتماد در قلب خط دفاع ناپولي تبديل شده است. او از لحاظ بازي خواني بسيار قوي است و از اين غريزه خود براي رهگيري پاس‌هاي مهاجمان حريف به خوبي استفاده مي‌كند. او همچنين در بيرون آوردن توپ و تيم از زير فشار حريف تخصص دارد و اين مالكيت توپ را به خوبي به سمت حمله توسط ستاره‌هاي هجومي تيم هدايت مي‌كند. در حالي كه كيم تازه در جولاي به ناپولي پيوسته از همين حالا خيلي از باشگاه‌هاي بزرگ اروپا به دنبال جذب اين بازيكن هستند. 
9-كريستين رومرو (تاتنهام) 
صفت‌هايي كه براي يك مدافع خوب به كار برده مي‌شود براي توصيف رويكرد كريستين رومرو نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرد اما اينها تنها نيمي از داستان را بيان مي‌كند. در حالي كه رومرو يك آرژانتيني ساده است او دايما بازيكنان حريف را تحت فشار قرار مي‌دهد. او يك مدافع استثنايي است كه در سال گذشته به تغيير شرايط تاتنهام بسيار كمك كرد. اين بازيكن 24 ساله سريع، قوي و به همان اندازه كه روي زمين خوب كار مي‌كند در هوا هم هر بازيكني را به چالش مي‌كشد. رومرو با تجسم سبك مصمم و منظم آنتونيو كونته به سادگي توانسته عشق به دفاع كردن را نشان بدهد. او از هر فرصتي استفاده مي‌كند تا پاس‌ها را قطع كند يا با يك تكل محكم بازيكن حريف را روي زمين ولو كند. 
8-ويليام ساليبا (آرسنال) 
ويليام ساليبا مستقيم به خط دفاعي آرسنال اضافه شده و در سطحي فوق‌العاده عمل مي‌كند. نمايش‌هاي او تقريبا بي‌عيب در بخش ابتدايي فصل كاملا به چشم آمده است. بازيكن جواني كه فصل گذشته در ليگ فرانسه بازي مي‌كرد در دفاع كاملا تهاجمي است. اما در موقعيت‌هاي بسيار حساس مي‌تواند خونسردي خود را روي توپ حفظ كند. براي اثبات اين حرف كافي است گل جالب او كه با پاي غيرتخصصي‌اش در ماه آگوست مقابل بورنموث به ثمر رساند را مرور كنيد. ساليبا هنوز 21 سال سن دارد و در حال تثبيت جايگاه خود در تيم ملي فرانسه است. اين نشان مي‌دهد او در شروع بسيار چشمگير آرسنال در ابتداي فصل تا چه حد مثبت عمل كرده است. 
7-ادر ميليتائو (رئال مادريد) 
با وجود اينكه ادر ميليتائو بايد مسووليت‌هاي دفاع مياني را با آنتونيو روديگر قسمت كند اما هر زمان كه از او خواسته مي‌شود مي‌تواند قابليت‌هاي ديگري را هم به نمايش بگذارد. او يك مدافع قوي با جهش‌هاي چشمگير است كه توپ حمله مي‌كند. ميليتائو كه  دو بار برنده ليگ قهرمانان لاليگا شده روي بخش بزرگي از موفقيت لوي بلانكوس در فصل گذشته تاثير گذاشته. شكل ريكاوري او اجازه مي‌دهد كه اين مدافع برزيلي از مقابل دروازه خودي تا دروازه حريف را پوشش بدهد و در موقع لزوم به درستي از توپ دفاع كند. 
6-دايوت اوپامكانو (بايرن مونيخ) 
دايوت اوپامكانو به‌ طور فزاينده‌اي در حال تبديل شدن به يك رهبر در خط دفاعي بايرن مونيخ است و گزينه اول بوليان ناگلزمان در خط دفاعي باواريايي‌ها بوده است. اوپامكانو چهره‌اي با ابهت است. از نظر ورزشي و فيزيكي بدون رقيب به حساب مي‌آيد و اين درحالي است كه آگاهي تاكتيكي و تصميم‌گيري او به‌طور مداوم و بازي به بازي بهتر مي‌شود. اين مرد فرانسوي تنها 23 سال سن دارد و مي‌تواند براي سال‌هاي آينده روي بسياري از مهاجمان بزرگ دنيا تسلط داشته باشد. 
5-آنتونيو روديگر (رئال مادريد) 
وارد شدن به تيمي كه قهرماني اروپا را يدك مي‌كشد و اثبات اقتدار و توانايي‌هاي خود در خط دفاعي آن تيم هرگز آسان نيست اما اين براي آنتونيو روديگر درست مثل اردكي است كه توي آب قرار مي‌گيرد. او مجبور شده مسووليت‌هاي دفاعي خود را با ادر ميليتائو تقسيم كند اما به نظر مي‌رسد در نظر آنجلوتي او به همراه داويد آلابا زوج بسيار جذاب‌تري هستند. روديگر بازي‌خواني فوق‌العاده‌اي دارد و توپ را با اراده‌اي بي‌امان حمل مي‌كند. در اين فصل او خصوصيت تطبيق‌پذيري خود را ثابت كرده و گهگاه در دفاع كناري نيز به كمك رئال مادريد آمده است. 
4-ويرجيل فن دايك (ليورپول) 
ويرجيل فن دايك كه پيش از اين بهترين مدافع مياني جهان بود در اين فصل نتوانسته استانداردهايي كه در پنج سال گذشته از خودش نشان داده بود را بروز دهد. با اين حال مطمئنا از ويژگي‌هاي فوق‌العاده او چيزي كم نشده. ليورپول همچنان به حضور اين مرد هلندي در بزرگ‌ترين بازي‌هاي فوتبال جهان متكي است. فن دايك با پيوستن از ساوتهمپتون به ليورپول در سال 2018 به يك نيروي غيرقابل توقف تبديل شد و مطمئنا در طول اين سال‌ها سرعت، هوش و توانايي او براي فرماندهي دفاعي در بازي ازبين نرفته است. او ممكن است در حال حاضر به توانايي‌هاي خود در حد كامل عمل نكند اما فن دايك بدون شك در زمان مناسب به استانداردهاي بالاي خود باز خواهد گشت. شكي در اين مورد نيست. 
3-روبن دياس (منچسترسيتي) 
روبن دياس در ابتداي فصل به خاطر برخي اشتباهات گيج‌كننده در انتهاي خط دفاعي منچسترسيتي زيرفشار رفته است و تيترهايي در موردش استفاده شده، اما مدافع پرتغالي همچنان نمايش‌هايي استثنايي در خط دفاعي سيتيزن‌ها ارايه كرده. حضور بي‌نظير او كه همانند فولاد محكم است امنيت را به خط دفاعي سيتي اضافه كرده. بازيكني كه در گلزني هم موفق بوده و مدام به سمت جلو يورش مي‌برد. دياس با خونسردي در حفظ توپ از لحاظ موقعيتي در شرايط يك در مقابل يك هم عالي عمل مي‌كند. اين يك ويژگي ضروري براي تيم‌هاي پپ گوارديولاست كه در آن مدافعان مياني اغلب در معرض ضد حملات حريف قرار مي‌گيرند. 
2-ماركينيوش (پاري سن ژرمن) 
با شرايطي كه مسي و امباپه و نيمار در جلوي زمين تيم فرانسوي دارند و براي هر شكل از بازي آزادند تيم بايد در خط دفاعي به ماركينيوش كاپيتان برزيلي تيم اعتماد كند تا حملاتي را كه از طريق حفره‌هاي پشت سر بازيكنان طرح‌ريزي مي‌شود را مهار كند. اين مدافع مياني از زماني كه بازوبند كاپيتاني را از تياگو سيلوا در ابتداي فصل 2021-2020 تحويل گرفته قدرتمند بوده است. ماركينيوش ستون قهرماني‌هاي تيم در فرانسه بوده است. از زماني كه كاپيتان شده گل‌هاي بيشتري هم به ثمر رسانده است. موقعيت‌يابي و قدرت بدني و توانايي او در ارسال پاس عالي است. 
1-داويد آلابا (رئال مادريد) 
ديويد آلابا نه تنها يكي از بهترين مدافعان مياني جهان است، بلكه يكي از بهترين مدافعان چپ، يكي از بهترين هافبك‌ها و يكي از بهترين وينگرهاي چپ دنيا هم هست. اگر دستكش هم به او بدهيد شايد يكي از بهترين گلرهاي جهان هم بشود. اين ستاره اتريشي در فصلي كه رئال قهرمان اروپا شد به صورت منظم در خط دفاعي تيمش حضور داشت و اين فصل را هم بسيار با قدرت آغاز كرده است. اين توانايي قابل توجه اوست. آلابا به همان اندازه كه در حفظ توپ مقابل دروازه خودي قوي است براي تيم حريف از لحاظ گلزني يا گلسازي هم تهديد به حساب مي‌آيد. او در شرايط تحت فشار به خوبي مالكيت توپ را حفظ مي‌كند و موقعيت‌هايي عالي براي تيمش مي‌سازد. منبع: فورفورتو

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون