• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5343 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۱۵ آبان

استان هرمزگان با ۶ زمين‌لرزه لرزيد

در هفته گذشته استان هرمزگان با ۶ زمين‌لرزه لرزيد. ضمن اينكه در كهنوج استان كرمان نيز زلزله ۴،۲ ريشتري و در رودبار استان گيلان زلزله ۳،۲ ريشتري رخ داد. هفته گذشته بزرگ‌ترين زلزله‌ها در كهنوج استان كرمان با بزرگي ۴،۲ ريشتر و نيك‌شهر استان سيستان‌وبلوچستان به ثبت رسيد و استان هرمزگان نيز بيشترين تعداد زلزله‌ها را تجربه كرد. اين زمين‌لرزه‌ها در بندر لنگه با بزرگي ۲،۸ و ۳،۹ريشتر، رويدر با بزرگي۳،۲ريشتر، در بندرخمير با بزرگي ۳،۶ ريشتر و در بندرعباس با بزرگي ۳،۳ و ۲،۹ ريشتر بوده است. رودبار استان گيلان نيز با زلزله ۳،۲ ريشتر و اليگودرز استان لرستان با زلزله‌هاي ۳،۵ و ۳،۴ ريشتري لرزيدند. ايسنا در گزارشي جزييات زلزله‌هاي هفته گذشته را به اين شرح عنوان كرده است.
شنبه ۷ آبان
در راور استان كرمان زلزله ۲،۵ريشتري، در بندر لنگه استان هرمزگان زلزله ۲،۸ ريشتري و در كوهبنان استان كرمان زلزله ۲،۹ ريشتري به ثبت رسيد. در رويدر استان هرمزگان نيز زلزله‌اي به بزرگي ۳،۲ ريشتر در عمق ۶ كيلومتري رخ داد و كانون رومركز آن در ۱۷ كيلومتري رويدر، ۳۹ كيلومتري فين و ۵۲ كيلومتري بندر خمير اين استان بوده است. خانه زنيان استان فارس با زلزله‌هايي به بزرگي ۳،۵ ريشتر در عمق ۱۱ كيلومتري و ۳ در عمق ۱۶ كيلومتري لرزيد و كانون آنها در ۷ كيلومتري خانه زنيان، ۴۰ كيلومتري شيراز و ۴۱ كيلومتري بالاده اين استان گزارش شد.
يكشنبه ۸ آبان
بندر خمير استان هرمزگان با زمين‌لرزه‌اي به بزرگي ۳،۶ ريشتر در عمق ۶ كيلومتري لرزيد و كانون اين رخداد لرزه‌اي در ۲۱ كيلومتري بندر خمير، ۳۹ كيلومتري لافت و ۴۲ كيلومتري رويدر اين استان گزارش شد. در دوگنبدان استان كهگيلويه و بويراحمد زلزله ۲،۸ ريشتري و در رازميان استان قزوين زلزله ۲،۵ ريشتري رخ داد.
دوشنبه ۹ آبان
خانه زنيان استان فارس با زلزله‌اي به بزرگي ۳،۳ ريشتر در عمق ۸ كيلومتري لرزيد. در توحيد استان ايلام زلزله ۲،۹ ريشتري و در تازه‌آباد استان كرمانشاه زلزله ۲،۹ ريشتري به ثبت رسيد. نيك‌شهر استان سيستان‌وبلوچستان زلزله‌اي به بزرگي ۴ ريشتر در عمق ۲۸ كيلومتري را تجربه كرد و كانون اين رخداد لرزه‌اي در ۴۲ كيلومتري نيك‌شهر، ۵۷ كيلومتري كنارك و ۵۷ كيلومتري قصرقند اين استان بوده است.
سه‌شنبه ۱۰ آبان
رودبار استان گيلان با زلزله‌اي به بزرگي ۳،۲ ريشتر در عمق ۹ كيلومتري لرزيد و كانون آن در ۲۰ كيلومتري رودبار، ۲۲ كيلومتري رستم‌آباد و ۲۵ كيلومتري احمد سرگوراب اين استان بوده است. در افزر استان فارس نيز زلزله ۲،۹ ريشتري رخ داد. اليگودرز استان لرستان زلزله‌اي به بزرگي ۳،۵ ريشتر در عمق ۱۴ كيلومتري را تجربه كرد و كانون آن در ۲۹ كيلومتري اليگودرز، ۳۳ كيلومتري شول‌آباد و ۳۳ كيلومتري ازناي اين استان گزارش شد.
چهارشنبه ۱۱ آبان
در خانه زنيان استان فارس زلزله ۲،۸ ريشتري، راز استان خراسان شمالي زلزله ۲،۹ ريشتري، شهداد استان كرمان زلزله ۲،۶ريشتري، پره‌سر استان گيلان زلزله ۲،۹ ريشتري و در تسوج استان آذربايجان شرقي زلزله ۲،۵ ريشتري به ثبت رسيد. در بندر لنگه استان هرمزگان زلزله‌اي به بزرگي ۳،۹ ريشتر در عمق ۱۰ كيلومتري رخ داد و كانون اين رخداد لرزه‌اي در ۹ كيلومتري بندر لنگه، ۱۴ كيلومتري كنگ و ۵۴ كيلومتري بندر چارك اين استان بوده است. بندرعباس استان هرمزگان با زمين‌لرزه‌اي به بزرگي ۳،۳ ريشتر در عمق ۱۲ كيلومتري لرزيد و كانون آن در ۲۷ كيلومتري بندرعباس، ۳۵ كيلومتري فين و ۴۳ كيلومتري قلعه قاضي اين استان به ثبت رسيد. وقوع زلزله ۲،۹ ريشتري از ديگر رخدادهاي لرزه‌اي اين منطقه بوده است. عشق‌آباد استان خراسان جنوبي زلزله‌اي به بزرگي ۳،۱ ريشتر در عمق ۱۸ كيلومتري را تجربه كرد و كانون آن در ۶۵ كيلومتري عشق‌آباد استان خراسان جنوبي، ۷۶ كيلومتري زمان‌آباد استان سمنان و ۷۹ كيلومتري انابد استان خراسان رضوي بوده است.
پنجشنبه ۱۲ آبان
كهنوج استان كرمان زلزله‌اي به بزرگي ۴،۲ ريشتر در عمق ۸ كيلومتري را تجربه كرد و كانون آن در ۲۰ كيلومتري كهنوج، ۳۴ كيلومتري نودژ و ۳۶ كيلومتري قلعه گنج اين استان گزارش شد. اليگودرز استان لرستان با زمين‌لرزه‌اي به بزرگي ۳،۴ ريشتر در عمق ۱۰ كيلومتري لرزيد. دامغان استان سمنان نيز در اين روز با زلزله‌اي به بزرگي ۳،۱ ريشتر در عمق ۱۰ كيلومتري لرزيد و كانون آن در ۱۶ كيلومتري دامغان، ۳۹ كيلومتري ديباج و ۶۰ كيلومتري مجن اين استان بوده است. در زهان استان خراسان جنوبي نيز زلزله‌اي به بزرگي ۲،۵ ريشتر رخ داد.

 

يك كشته و چندين زخمي  بر اثر گردبادي در امريكا
به گفته مقامات امريكايي، روز جمعه بر اثر وقوع گردباد در بخش‌هايي از اين كشور، دست‌كم يك نفر كشته و چندين نفر ديگر زخمي شدند. اين حادثه خسارات زيادي نيز به بار آورده است. به گفته مقامات ايالتي، يك تن در ايالت اكلاهماي اين كشور جان خود را از دست داده و يك نفر ديگر نيز در اين ايالت در حوادث مرتبط با وقوع گردباد زخمي و در بيمارستان بستري شده است. در تگزاس نيز سه نفر جراحات جزيي برداشته‌اند. چند نفر نيز به دليل آوار ناشي از اين گردباد كه پشت در خانه‌هاي‌شان جمع شده، در خانه محبوس شده بودند. مقامات ايالتي تگزاس همچنين از وارد شدن خسارات به چندين خانه خبر دادند. روز گذشته بارش شديد باران در فرودگاه بين‌المللي دالاس فورت ورث نيز منجر به لغو صدها پرواز شده است. به گزارش خبرگزاري شينهوا، تا نيمه شب جمعه، بيش از ۶۰ هزار مشترك در تگزاس بدون برق بودند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون