• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5344 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۱۶ آبان

خداحافظ پديده - بدرود شهرخودرو

پايان كار تيم نفرين شده فوتبال ايران

سرانجام اتفاقي كه انتظارش را مي‌كشيديم فرا رسيد و تيم فوتبال اميد وحدت خراسان يا شهرخودرو از جدول مسابقات ليگ دسته اول كنار گذاشته مي‌شود.
به گزارش «ورزش سه»، هفته دوازدهم رقابت‌هاي ليگ دسته اول در شرايطي در شهرهاي مختلف كشور برگزار شد كه تيم بحران‌زده اميد وحدت خراسان بايد در ورزشگاه تختي جم به مصاف شاگردان ايمان رزاقي‌راد مي‌رفت؛ ديداري كه البته باتوجه به عدم حضور اعضاي تيم فوتبال اميد وحدت خراسان در جم مشخص بود كه برگزار نمي‌شود و پس از اينكه داوران و تيم ميزبان براي برگزاري مسابقه وسط ميدان آمدند و زمان برگزاري بازي رسيد، اين ديدار نيز مانند اولين ديدار نماينده مشهد با حكم كميته انضباطي با نتيجه سه بر صفر به سود پارس جنوبي جم خواهد شد. مديران اميد وحدت خراسان با خريد امتياز شهرخودرو كه فصل گذشته پس از چند سال حضور موثر و پر سر و صدا در ليگ برتر سرانجام به دسته پايين‌تر سقوط كرد كار خود را آغاز كردند ولي اين تيم كه با محسن بنگر ستاره سابق سپاهان و پرسپوليس آماده مسابقات شده بود در بازي اول مقابل چوكا در تالش نتوانست نفرات كافي دراختيار داشته باشد تا وارد زمين شود و نتيجه اين مسابقه سه بر صفر به سود ميزبان اعلام شد. البته فوتبال مشهد خيلي با اين اتفاق عجيب غريبه نيست و پيش از اين نيز سياه‌جامگان با سرنوشت مشابهي دست و پنجه نرم كرد و كم‌كم نامش از ادبيات فوتبال ايران خارج شد. اميد وحدت خراسان براي ورود به ليگ مشكل ثبت قرارداد بازيكنان جديد را در پيش داشت و سرانجام هم به دليل عدم تسويه بدهي بازيكنان داخلي و خارجي موفق به اين كار نشد تا حالا در پايان هفته دوازدهم مطابق قانون از جدول كنار گذاشته شود.
وحدت خراسان كه البته هنوز هم به دليل عدم تسويه بدهي‌ها بايد با نام شهرخودرو خوانده شود، كارش را با شكست انضباطي سه بر صفر مقابل چوكا آغاز كرد ولي در ادامه براي اينكه از جدول مسابقات كنار گذاشته نشود در هفته‌هاي دوم تا دهم مقابل خليج‌فارس ماهشهر، آرمان‌گهر، شهرداري همدان، دريا بابل، خوشه طلايي، استقلال ملاثاني و فجرسپاسي بازي كرد كه حاصل آن دريافت 46 گل و تجربه كسب يك شكست يازده گله مقابل فجر در شيراز بود. آنها در اين مدت حتي يك گل هم نزدند تا در ديدار هفته يازدهم مقابل مس شهربابك با هشت بازيكن وارد زمين بشوند و پس از دقايقي يكي از بازيكنان مصدوم شود تا با توجه به حد نصاب نرسيدن بازيكنان در اين مسابقه هم با حكم كميته انضباطي سه بر صفر بازنده باشند و از جدول كنار نروند.
در واقع اگرچه هنوز به صورت رسمي شهر خودرو يا اميد وحدت خراسان از جدول مسابقات كنار گذاشته نشده ولي اين جدولي است كه به زودي براي رتبه‌بندي تيم‌ها در مسابقات اعمال خواهد شد و تمامي نتايج نماينده مشهد از آن پاك مي‌شود. پس از اين نتايج بود كه سازمان ليگ فوتبال ايران به مديران شهرخودرو فرصتي دو هفته‌اي داد تا به اوضاع تيم خود سر و سامان ببخشند و به اين ترتيب دو ديدار اميد وحدت خراسان يا شهر خودرو مقابل شهرداري آستارا و خيبرخرم آباد به تعويق افتاد.
با اين حال مديران نماينده شهر مشهد از اين فرصت دو هفته‌اي استفاده نكردند و امروز براي دومين مرتبه تيم فوتبال شهرخودرو در مقابل حريف خود به جم سفر نكرد و به زمين نيامد تا حالا با توجه به قانون مسابقات با توجه به عدم حضور در دو مسابقه به صورت خودكار از جدول كنار گذاشته شود.
با كنار رفتن اميد وحدت خراسان جدول ليگ دسته اول دچار تغييراتي خواهد شد و البته شايد شاهد وضع ضوابط جديدي نيز براي سقوط تيم‌ها نيز باشيم كه بايد ديد سازمان ليگ در اين شرايط ويژه چه تصميمي براي بازگرداندن آرامش به جدول اتخاذ خواهد كرد.
با اين وصف اما تيم شهر خودرو كه تا چندي پيش نماينده فوتبال ايران در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا بود بدون اعلام سازمان ليگ از جدول كنار مي‌رود و ضمن سقوط به دسته سوم فوتبال ايران تمامي نتايج كسب شده اين تيم مقابل رقبا از جدول حذف مي‌شود.
گفتني است پيش از اين اتكاي گرگان با سرنوشت مشابهي دچار شده بود و پس از دو جلسه غيب از جدول مسابقات كنار رفت و به دسته سوم سقوط كرد. حالا اين سرنوشت براي تيمي تكرار شد كه طي ساليان اخير و پس از تغيير نام از پديده به شهرخودرو فراز و فرود را به معناي واقعي كلمه در عرض چند سال حس كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون