• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5345 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۷ آبان

خبرخوان

دريافت مجوز كسب‌وكارهاي اينترنتي با ثبت‌نام در پلت‌فرم‌هاي داخلي
عيسي زارع‌پور، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با انتشار پستي در يك پيام‌رسان داخلي با بيان اينكه براي كسب و كارها بسته‌هاي ويژه‌اي پيش‌بيني شده است، اظهار كرد: مخصوصا براي كساني كه در پلت‌فرم‌هاي خارجي فعاليت مي‌كردند و به عبارتي براي شخصي كه در خانه خود كسب و كار خانگي داشت و كالايي را مي‌خريد و از بازار بزرگ تهران با قيمت عمده فروشي تهيه مي‌كرد و در خانه خود از بستر شبكه مجازي براي تبليغ اين كالا‌ها استفاده مي‌كرد، بسته‌هاي ويژه‌اي پيش‌بيني شده است.وي افزود: حتي شخصي كه در خانه خود به ارايه خدمات مي‌پرداخت، همين كه وارد پلت‌فرم‌هاي داخلي شوند، نگراني‌هايي در زمينه مجوز دارند . ما در اينجا تدبيري با هماهنگي وزارت اقتصاد درنظر گرفته‌ايم كه هر كسي در پلت‌فرم‌هاي مشمول فعاليت و كسب و كار خود را راه‌اندازي كند، ثبت نامش در پلت‌فرم به منزله دريافت مجوز از درگاه ملي مجوز است.


ورودي سد زاينده‌رود  ۲۵ درصد زياد شد
سيد مجتبي موسوي ناييني، مدير سد زاينده‌رود اصفهان گفت: ورودي به سد زاينده رود از ابتداي سال آبي تاكنون در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزايش داشته و نسبت به مدت مشابه بلندمدت ۴۳ درصد كاهش نشان مي‌دهد. مجتبي موسوي ناييني افزود: حجم آب خروجي از اين سد مخزني از ابتداي سال آبي تاكنون 69.2 ميليون مترمكعب است، در حالي كه در مدت مشابه سال گذشته 74.23ميليون مترمكعب و در مشابه بلندمدت 130 ميليون مترمكعب بوده است. وي با اشاره به اينكه خروجي از سد زاينده‌رود امسال نسبت به سال گذشته هفت درصد كاهش يافته است، خاطرنشان كرد: خروجي سد در مقايسه با مدت مشابه بلندمدت 47 درصد كاهش دارد.


قيمت توليد برق بيشتر شد
در تابستان امسال، شاخص قيمت توليدكننده بخش برق ١٩٢,٩ بوده كه نسبت به فصل قبل (تورم فصلي) ٢.٤ درصد افزايش و نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ١٠.٩ درصد و در چهار فصل منتهي به فصل جاري نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) ١٢.٠ درصد افزايش داشته است.به عبارتي، ميانگين قيمت دريافتي توسط نيروگاه‌هاي برق به ازاي فروش محصول خود به شركت‌هاي توزيع برق، در فصل تابستاني كه گذشت نسبت به فصل قبل، ٢.٤ درصد افزايش دارد. در فصل مورد بررسي، درصد تغييرات شاخص قيمت توليدكننده بخش برق نسبت به فصل قبل، براي ساعات مختلف اوج‌بار، ميان‌بار و كم‌بار، به ترتيب ٠.٩، ١.٦- و ١١.٧ بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون