• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5346 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۸ آبان

دختر اسكيت‌باز در نقش الناز ركابي

مرداني: نمي‌خواهم مشكلي برايم ايجاد شود

روز دوشنبه مسابقات بين‌المللي اسكيت در تركيه برگزار شد و نيلوفر مرداني اسكيت‌باز ايراني توانست به مقام قهرماني دست پيدا كند. تصاويري كه بعد از قهرماني مرداني منتشر شد، نشان داد او بدون حجاب و با تي‌شرتي كه روي آن نوشته شده بود؛ ايران روي سكو رفته و جايزه قهرماني‌اش را دريافت كرده است. 
اين تصاوير بلافاصله در فضاي رسانه‌اي و فضاي مجازي وايرال شد. روز گذشته وزارت ورزش در بيانيه‌اي اعلام كرد: مرداني عضو تيم ملي نيست و با هزينه شخصي خود راهي مسابقات شده. وزارت ورزش و جوانان اعلام كرد: «نيلوفر مرداني بدون اخذ مجوز لازم از شوراي برون‌مرزي در مسابقات اسكيت تركيه شركت كرده است.» اين وزارتخانه با تاكيد بر حفظ ارزش‌هاي اسلامي در مسابقات ورزشي و يادآوري قهرماني‌ها و افتخارآفريني‌هاي ورزشكاران بانوي ايراني در رشته‌هاي مختلف با حفظ حجاب اسلامي و تقبيح عدم برخورداري نيلوفر مرداني از پوشش مصوب امور بانوان اعلام كرد: «بر اساس اطلاعات دريافتي از فدراسيون اسكيت، اين ورزشكار از ماه گذشته در تيم ملي ايران عضويت نداشته و او در سفري شخصي و بدون اخذ مجوز لازم از شوراي برون‌مرزي وزارت ورزش و جوانان در اين مسابقات حضور پيدا كرده است. ضمن اينكه تيم ملي ايران نيز در اين مسابقات شركت نكرده است.»
اما ظهر ديروز نيلوفر مرداني كه از سال 2009 سابقه عضويت در تيم ملي را در كارنامه دارد و در مسابقات جهاني و بازي‌هاي آسيايي نيز شركت كرده در ويديويي حضور بدون حجاب خود روي سكو را ناشي از يك اتفاق و حواس‌پرتي عنوان كرد و گفت دوست ندارد مشكلي براي ادامه فعاليتش در تيم ملي به وجود بيايد. مرداني گفت: «با توجه به حاشيه‌هاي به وجود آمده لازم دانستم يكسري مسائل را توضيح بدهم. مسابقاتي كه در آن شركت كردم، مسابقات آزاد بود و من با هزينه شخصي خودم شركت كردم. با توجه به جايزه هزار دلاري مسابقات خواستم كمك هزينه‌اي باشد براي ادامه فعاليتم.» مرداني در ادامه به دليل رفتن روي سكو بدون حجاب اشاره كرد و گفت: «بلافاصله بعد از مسابقه اسم ما را صدا كردند براي رفتن روي سكو و از آنجايي كه رفتن با كلاه اسكيت روي سكو ممنوع است من كلاهم را درآوردم و متوجه افتادن اسكارفم (روسري‌ام) نشدم.» مرداني افزود: «با توجه به سوءاستفاده رسانه‌هاي خارجي از عكسي كه پست كردم، پستم را پاك كردم.» اين اسكيت‌باز كشورمان در انتها يادآور شد: «با توجه به زحماتي كه كشيدم براي كشور عزيزم ايران، دوست ندارم براي ادامه فعاليتم مشكلي ايجاد شود. از مردم و هم‌رشته‌اي‌هايم بابت اخبار بدي كه به وجود آمده و ايجاد تشنج معذرت‌خواهي مي‌كنم.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون