• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5347 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۹ آبان

شهرد ار تهران:

در ماجراي گاز متان دليلي كه ادعاي ناسا را تاييد كند، پيدا نكرديم

بعد از آنكه شهردار تهران ناسا را در مورد انتشار خبري در مورد ابر گازي متان متهم به دروغگويي كرد، روز قبل وي دوباره با تاكيد بر ادعاي خود گفت: دليلي كه ادعاي ناسا را تاييد كند؛ پيدا نكرديم. عليرضا زاكاني در حاشيه برگزاري مجمع مشورتي روساي شوراهاي اسلامي شهرهاي مراكز استان‌ها در جمع خبرنگاران درباره انتشار گاز متان و تشكيل توده ۵ كيلومتري در جنوب تهران گفت: تيم دانشگاهي تشكيل شده تا اين موضوع را بررسي كند البته تا به حال شرايطي يا دليلي كه ادعاي ناسا را تاييد كند پيدا نكرديم؛ اما چون شائبه براي مردم ايجاد شده اين مورد بررسي و نتايج را اعلام خواهيم كرد. وي همچنين به كاهش صدور پروانه در تهران اشاره كرده و گفت: صدور پروانه از ۳۵ ميليون مترمربع به پنج ميليون مترمربع و ۳۱ هزار فقره نيز به پنج هزار فقره در سال ۱۴۰۰ كاهش يافته است. با اين وجود انضباط مالي ما را نجات داد، به شكلي كه هزار و ۲۰۰ حساب را به خزانه واحد تبديل كرديم. به هر دليلي در سه سال گذشته اين اقدام انجام نمي‌شد اما ما به قانون عمل كرديم و باعث شد از تنش خارج شويم. زاكاني با طرح اين ادعا كه نسبت به سال قبل نزديك به ۱۰ هزار ميليارد تومان در تحقق بودجه جلوتر هستيم، گفت: بدون اينكه يك سانت تراكم‌فروشي صورت بگيرد، اين اقدام انجام شده است و سعي كرديم منافع مردم را در نظر بگيريم. شهردار تهران تاكيد كرد: اين نگاه در مجموعه شهرداري وجود داشت كه بايد از مردم هزينه‌ها را گرفت اما ما اعلام كرديم كه اگر شهروندان در سال‌هاي قبل مبالغ خود را كامل پرداخت كرده باشند؛ همان اندازه كفايت مي‌كند و اين اقدام تعامل بين ما و مردم و سازندگان را ايجاد خواهد كرد.
زاكاني با تاكيد بر اينكه در شهر پروژه راكد نداريم، افزود: 2 آزادراه در حال ساخت است و ما هيچ گونه مشكل مالي نداريم و امور شهر به خوبي به پيش مي‌رود. اگر مشكلي باشد صادقانه اعلام خواهيم كرد. سال ۱۳۹۹ نزديك به ۹۹ درصد بودجه محقق شد و امسال بيش از ۱۰۰ درصد محقق خواهد شد. تحقق بودجه بخش غير نقد پايين است كه در اين بخش نيز در حال كارسازي هستيم. در بخش نقد نيز نمي‌گوييم شرايط مطلوب است اما از سال قبل جلوتر هستيم.
وي با بيان اينكه نُرم خوبي را در بخش مسكن دنبال كرديم، افزود: قطعا اتفاقاتي را رقم مي‌زنيم كه پيام مثبتي در رابطه با توسعه سازندگي شهر براي مردم داشته باشد. در همين راستا اعمال تخفيفات عوارض به عنوان يك مشوق انجام شد. صدور پروانه شهرسازي در طول يك هفته نيز از ديگر اقداماتي است كه اين امكان را ايجاد مي‌كند تا افراد مطمئن باشند كه اگر پروانه شهرسازي بگيرند موضوع‌شان تعيين تكليف خواهد شد.
زاكاني ادامه داد: در مناطق ۲۲گانه در صدور پروانه تفاوت‌هايي وجود دارد و پروانه ساخت از ۲۷۲ روز به ۶۰ تا ۵۰ روز كاهش يافته است. تلاش خواهيم كرد اين شرايط تا پايان سال ۱۴۰۲ معتبر باقي بماند كه اميدواريم  اين موضوع را شوراي شهر تهران نيز تصويب كند. قطعا اگر اطلاعات ما يكپارچه شود، مي‌توانيم فاصله پروانه ساخت و شهرسازي را به يكديگر نزديك و  منطبق كنيم.
وي با بيان اينكه هفت ماه پيش طرحي را در خصوص ساخت و ساز در بافت فرسوده تصويب كرديم كه شوراي عالي شهرسازي و معماري نيز آن را ابلاغ كرد تا در كشور اجرايي شود، افزود: اين طرح جهشي به نوسازي و بافت‌هاي فرسوده مي‌دهد. در قالب طرح موضوعي و موضعي نيز اقداماتي را انجام داده‌ايم كه اميدواريم بتوانيم در ۴۵۶۰ هكتار بافت ناپايدار نيز وارد عمل شويم.
شهردار تهران در پاسخ به سوالي در خصوص انتقاد اعضاي شورا به نحوه و سرعت پاسخگويي تذكرات‌شان توسط شهرداري تهران گفت: قطعا آمار پاسخ‌هاي شهرداري به تذكرات شورا را تقديم‌شان خواهيم كرد و اميدواريم در اين حوزه سربلند باشيم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون