• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5347 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۹ آبان

نتيجه اختلاف سازمان استاندارد و خودروساز

توقف نوسازي ناوگان فرسوده تاكسيراني

 مديرعامل اتحاديه تاكسيراني‌هاي شهري كشور گفت: نوسازي ناوگان فرسوده تاكسي با گذشت هشت ماه از سال ۱۴۰۱ در پي اختلاف شركت خودروساز و سازمان ملي استاندارد متوقف و موجب اعتراض رانندگان تاكسي شده است.  مرتضي ضامني در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا درباره علل توقف نوسازي ناوگان فرسوده تاكسي اظهار داشت: يكي از اقدامات موثر در حوزه حمل‌و نقل درون شهري براي افزايش سطح ارايه خدمات به شهروندان از يك سو و كاهش آلودگي هوا و كاهش مصرف سوخت از سوي ديگر «نوسازي ناوگان فرسوده حمل و نقل درون شهري» است كه براي تحقق آن لازم است نسبت به هماهنگي ميان اركان اجرايي طرح از جمله شركت خودروساز براي تامين خودرو اقدام شود. وي ادامه داد: با توجه به حذف خودرو سمند و پژو ۴۰۵ از سبد توليدي شركت ايران خودرو در عمل نوسازي ناوگان تاكسي درون شهري متوقف شده است كه طبق پيگيري‌ها، اين شركت نسبت به معرفي خودرو سمند «سورن» پايه گازسوز به عنوان جايگزين در طرح نوسازي تاكسي‌هاي فرسوده اقدام كرده است. مديرعامل اتحاديه تاكسيراني‌هاي شهري كشور افزود: با وجود گذشت بيش از هشت ماه از سال، خودرو معرفي شده توسط سازمان ملي استاندارد براي شماره‌گذاري تاييد نشده و اين موضوع اعتراض گسترده تاكسيرانان و شهرداري‌هاي كشور را به دنبال داشته و اسباب توقف كامل فرآيند نوسازي را در حوزه تاكسيراني موجب شده است. ضامني گفت: عدم تطبيق چند شاخص جزيي خودروي مورد نظر با شاخص‌هاي اعلامي سازمان ملي استاندارد باعث شده كه اين خودرو توسط سازمان ملي استاندارد تاييد نشود و فرآيند نوسازي تاكسي‌هاي فرسوده متوقف شود.
وي تاكيد كرد: از سوي ديگر در بين توليدات داخلي، خودروي مناسب استفاده در حوزه تاكسيراني كه مطابق با شاخصه‌هاي مصوب شوراي عالي ترافيك شهرهاي كشور باشد، وجود ندارد و اين مجموعه ناگزير به استفاده از اين خودرو در طرح‌هاي خود است.
مديرعامل اتحاديه تاكسيراني‌هاي شهري كشور خاطرنشان كرد: با توجه به تاثير نوسازي ناوگان فرسوده در كاهش آلودگي هوا و مصرف سوخت همچنين پيگيري رانندگان و شهرداري‌ها، انتظار مي‌رود سازمان ملي استاندارد و شركت خودروساز به منظور حل اين مشكل در اسرع وقت، تدبير مقتضي را به عمل آورند و وزارت صمت نيز در راستاي مسووليت‌هاي خود در اين حوزه مديريت لازم را براي رفع مشكل و فعال شدن مجدد طرح نوسازي ناوگان عمومي انجام دهد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون