• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5347 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۹ آبان

ادعاي نايب‌رييس شوراي اسلامي شهر تهران:

هيچ اختلافي در شوراي شهر وجود ندارد

نايب‌رييس شوراي اسلامي شهر تهران با رد ادعاي وجود اختلاف ميان اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران گفت: اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران قطعا در كار كارشناسي و تخصصي هيچ تعارفي ندارند.
پرويز سروري در حاشيه برگزاري شصت‌وچهارمين اجلاس مجمع مشورتي روساي شوراهاي اسلامي شهرهاي مراكز استان‌ها در جمع خبرنگاران درباره بازپس‌گيري املاك متعلق به شهرداري كه در سال‌هاي گذشته به برخي از چهره‌هاي سياسي، هنرمندان، مديران شهري و ... در مناطق مختلف به ويژه منطقه يك واگذار شده است، گفت: بي‌ترديد شوراي شهر تهران در ارتباط با اين موضوع حساس است. چرا كه يكي از اعتراضات و دغدغه‌هاي مردم همين موضوع ويژه‌خواري‌هاست. در نظام جمهوري اسلامي ايران نبايد به كسي بيشتر از حق و كاركردش چيزي داده شود.
وي افزود: معتقديم يك ظلم آشكار بزرگ در اين رابطه اتفاق افتاده كه عده‌اي فكر مي‌كنند حقوق ويژه‌اي دارند. بي‌ترديد نگاه ما به اين موضوع به گونه‌اي است كه اين املاك به شهرداري تهران بازگردد.
نايب‌رييس شوراي شهر تهران تاكيد كرد: تا آنجايي كه مطلع هستيم سطح قابل توجهي از اين املاك به شهرداري برگردانده شده و در برخي از موارد نيز موضوع به محاكم قضايي كشيده شده است و نهايتا با دستور قضايي اين املاك تخليه شده است. قطعا در اين موضوع جدي هستيم ولي به صورت ويژه در خصوص منطقه يك بايد گزارشي از شهردار منطقه دريافت كنيم كه پس از اخذ اين گزارش موضوع را با رسانه‌ها در ميان خواهيم گذاشت.
نايب‌رييس شوراي اسلامي شهر تهران در پاسخ به سوال ديگري در خصوص توضيحات شهردار منطقه يك كه روز گذشته در صحن شورا ارايه شد، گفت: در حال حاضر قسمت قابل ملاحظه‌اي از اين املاك در مناطق مختلف پس گرفته شده اما معتقديم بايد به اين موضوع سرعت بيشتري بدهيم و با جديت بيشتري موضوع توسط شورا و شهرداري تهران پيگيري شود.
وي ادامه داد: اين واگذاري‌ها از دوره‌هاي مختلفي در گذشته انجام شده ولي نمي‌توانيم دقيق بگوييم كه بيشتر آنها متعلق به دوره قبل بوده، براي اينكه منصفانه قضاوت كنيم ابتدا بايد گزارش را اخذ كنيم و پس از آن اعلام نظر كنيم.
سروري در خصوص بروز برخي اختلافات در شوراي شهر تهران ميان برخي اعضا نيز گفت: چنين چيزي در شورا وجود ندارد. ما از ابتدا اعلام كرديم كه شوراي نمايشي نيستيم و اين را بارها اعضاي شورا مورد تاكيد قرار داده‌اند. برخي در ابتداي كار شورا اعلام مي‌كردند اين شورا از يك ليست واحد آمده و با يكديگر صفا مي‌كنند ولي ديديد كه از روز اول ما مديريت اختلافات را داشتيم. موضوعي كه در دين ما نيز مورد اشاره قرار گرفته و در خصوص اختلاف سلايق تاكيد شده است. مثال آن نيز راي‌گيري هيات‌رييسه شوراي شهر تهران بوده كه در اوج اظهارنظرهايي كه اختلافات ميان اعضاي شورا را مطرح مي‌كرد انتخابات هيات‌رييسه را برگزار كرديم و بنده و آقاي چمران و منشي اول با 21 راي قاطع اعضا انتخاب و يكي از منشي‌ها نيز با كسب 19 راي انتخاب شد. در واقع بالاترين سطح راي را در ميان شوراهاي كشور داشتيم كه اين يعني شورا براي كارهاي كارشناسي تعارفي ندارد و كار كارشناسي و تخصصي خود را انجام مي‌دهد.
وي تاكيد كرد: در جلسه روز گذشته نيز بنده به نحوه تذكر آقاي اقراريان انتقاد كردم و معتقد بودم كه روند تذكر آقاي اقراريان صحيح نيست. چرا كه ما در ابتداي جلسه پنج تذكر داريم و بهتر است كه اعضا در خصوص مسائل مختلف در همين زمان تذكرات خود را مطرح كنند اما در جريان بررسي طرح و لايحه ديگر نمي‌توان در قالب تذكر مطلبي را عنوان كرد. صحبت‌هاي روز گذشته من و آقاي اقراريان نيز بر همين اساس شكل گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون