• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5347 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۹ آبان

خبرخوان

مصرف گوشت قرمز نصف شد! 

دبير انجمن صنعت بسته‌بندي گوشت و مواد پروتييني كشور از كاهش مصرف گوشت و مرغ در كشور خبر داد. به گزارش ايسنا، مسعود رسولي، در پاسخ به اين سوال كه آيا افزايش قيمت گوشت در تقاضا براي خريد تغييري ايجاد كرده است يا خير، گفت: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته مصرف گوشت ۵۰ درصد و مصرف مرغ ۳۰ درصد كاهش يافته است.وي ادامه داد: اين كاهش تقاضا باعث شده كه شركت‌هاي بسته‌بندي با مشكلاتي روبرو شوند. زيرا شركت‌هاي بسته‌بندي براي توليد «مشخصي» هزينه‌ كرده‌اند، اما به دليل كاهش تقاضا توليدات آنها نيز كم شده است. اين شركت‌ها اگر تعديل نيرو كنند به راحتي نمي‌توانند نيرو جذب كنند و اگر نيرو‌هاي خود را نگه دارند دخل و خرج‌شان به هم نمي‌رسد. دبير انجمن صنعت بسته‌بندي گوشت و مواد پروتييني كشور در پاسخ به اينكه آيا بالاتر بودن قيمت گوشت و مرغ بسته‌بندي شده علت كاهش تقاضاي اين محصولات در بازار نيست، گفت: بسته‌بندي محصولات از نظر ما هزينه اضافي ندارد، زيرا بسته‌بندي سودش را از ضايعات به دست مي‌آورد. به عبارت ديگر وقتي مردم مرغ كامل خريداري مي‌كنند پوست و ضايعات آن را دور مي‌ريزند، ولي شركت‌هاي بسته‌بندي ضايعات را مي‌فروشند و از پول آن براي بسته‌بندي استفاده مي‌كنند.

زنگ خطر كمبود تخم‌مرغ به صدا درآمد

رييس اتحاديه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوي نسبت به كمبود تخم‌مرغ در ۶ ماه آينده هشدار داد. به گزارش خراسان سيد حسين موسوي‌نژاد درباره قيمت تخم‌مرغ اظهار كرد: ما هيچ گونه افزايش قيمتي در زمينه تخم‌مرغ درِ مرغداري‌ها نداشته‌ايم و هم‌اكنون اين محصول با همان قيمت مصوب به فروش مي‌رسد، حتي در ۱۵ روز گذشته تخم‌مرغ حداقل هزار تومان زير قيمت مصوب فروخته شده و قيمت هر كيلو از آن ۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است. وي افزود: اگر گران‌فروشي مي‌شود، اين موضوع مربوط به بخش توليد نيست، بايد افرادي كه بر بازار نظارت مي‌كنند، اين موضوع را بررسي و به آن ورود كنند. رييس اتحاديه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوي گفت: ما به دنبال افزايش قيمت نبوده و نيستيم، اما دولت بايد قيمت كارشناسي را تعيين كند تا توليد براي توليدكننده نيز صرفه اقتصادي داشته باشد. قيمتي كه هم‌اكنون مشخص شده، كاملا غير كارشناسي است. وزير جهاد كشاورزي قول داده بود در شهريور قيمت را بازنگري كند. هم اينك تخم‌مرغ بايد حداقل كيلويي ۴۵ هزار تومان از مرغدار خريداري شود.

 كاهش محسوس  صف‌هاي خريد ارز 

در پي افزايش قيمت ارز در روزهاي اخير با ورود جدي بازارساز در بازار و عرضه اوراق گواهي سكه در بورس كالا، از روز سه شنبه مسير قيمتي در بازار طلا و ارز معكوس و نزولي شد. قيمت دلار كه روز سه‌شنبه در كف بازار 36750 تومان هم قيمت خورده بود روز گذشته در بين بازاري‌ها به 35800 تومان رسيد و قيمت خريد دلار از مردم نيز در بازار به 35 هزار و 200 تومان كاهش يافت. مشاهدات ميداني از خيابان فردوسي نيز نشان مي‌دهد كه از حجم صف‌هاي خريد ارز نيز نسبت به روزهاي گذشته به‌شدت كاسته شده است. از جمله دلايل كاهش صف‌هاي خريد را مي‌توان به هشدارهاي قضايي به خريداران ارز طي روزهاي گذشته اشاره كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون