• ۱۴۰۳ سه شنبه ۸ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5347 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۹ آبان

خبرخوان

خطوط برق ايران  تا اروپا كشيده مي‌شود؟

حميدرضا صالحي، عضو اتاق بازرگاني ايران درباره امكان اتصال ايران به برنامه صادرات برق گرجستان و آذربايجان از طريق كابل زيردريايي و مسير درياي سياه اظهار داشت: ارتباط ما با گرجستان از طريق ارمنستان است يعني پروژه خط سوم انتقال برق به ارمنستان كه در حال احداث است، نهايي شود قطعا شرايط اين را داريم كه از مسير ارمنستان به گرجستان و از مسير كابل زيردريايي به اروپا متصل شويم، ولي نيازمند اين است كه در مقطعي سيگنال برق كشور از AC به DC تبديل شود زيرا ورودي گرجستان فقط DC است، ارمنستان بنا دارد كه اين پروژه را اجرا كند ولي نيازمند اين است كه ما نيز پلني داشته باشيم كه هم برق و هم گاز را به اروپا صادر كنيم. وي افزود: ما مي‌توانيم از مسير تركيه به اروپا صادرات داشته باشيم يعني غير از مسير گرجستان و درياي سياه ما مي‌توانيم به شبكه تركيه نيز براي ورود به اروپا متصل شويم، براي اين منظور بايد با كشورهاي اروپاي شرقي توافق كنيم كه از طريق تركيه به بلغارستان و سپس اروپاي شرقي برق و گاز را صادر كنيم.

لغو عجيب سفرهاي دريايي  جام‌ جهاني به قطر 

«حسين عباس‌نژاد» مشاور مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي گفت: سفرهاي دريايي جام جهاني به قطر از بندر بوشهر و جزيره كيش به بندر دوحه قطر لغو شد. وي افزود: قطر اعلام كرده است كه امكان انتقال زميني مسافران به دوحه را از ساير ايستگاه‌هاي دريايي خود ندارد. وي توضيح‌ داد: طبق رايزني با قطر قرار بود كشتي‌هاي ايران به بنادر «الرويس» و «حمد» بروند كه از بندر الرويس تا دوحه نزديك به ۱۵۰ كيلومتر و از «حمد» تا دوحه حدود ۲۵ كيلومتر از محل برگزاري مسابقات فاصله وجود دارد. به گفته عباس‌نژاد، قطر اعلام كرد نمي‌تواند وسيله نقليه‌اي براي انتقال مسافران به دوحه را از اين بنادر فراهم كند.


واردات خودرو تا ۲ ماه آينده بعيد است

با گذشت ۱۵ روز از آغاز ثبت سفارش واردات خودرو، روند كند اجرايي به خصوص براي كسب مجوزها عاملي شده تا ورود خودروهاي خارجي طي دو ماه آينده بعيد باشد. يكي از واردكنندگان خودرو در همين ارتباط مي‌گويد: از آغاز ثبت سفارش خودرو ما مشغول كسب مجوزها و بارگذاري اطلاعات هستيم به نوعي كه بايد مجوز سازمان استاندارد، سازمان محيط زيست و برخي از فرآيندها براي نهايي شدن واردات خودرو را كسب كنيم تا به مرحله تخصيص ارز برسيم. به نظر مي‌رسد طي كردن اين مراحل يك تا دو ماه طول خواهد كشيد. اين شركت واردكننده كه نسبت به واردات خودرو آن هم طي چند ماه اخير خوشبين نيست، مي‌گويد: در حال حاضر در بازارهاي جهاني عرضه و تقاضاي خودرو متعادل نيست و مشتري بيش از تعداد خودرو است. همين امر عاملي مي‌شود تا ما در خريدهاي خود و واردات زمان بيشتري را نياز داشته باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون