• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5349 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۲ آبان

يازده ستاره‌اي كه از ليست نهايي تيم ملي كشورشان كنار گذاشته شدند

تيم جامانده‌ها، از برندگان جام تا بزرگ‌ترين رهبرها

گروه ورزش

 

از كشورهايي كه در جام جهاني شركت مي‌كنند و ليست خود را اعلام كرده‌اند، مي‌توان فهميد كه انگار تعدادي چهره قابل توجه از قلم افتاده‌اند. در واقع برخي از كساني كه قبلا فاتح جام جهاني شدند، تعدادي از بازيكنان جوان كه در مقاطع حساس باشگاه‌هاي اشتباهي را برگزيدند و برخي بازيكنان كه در رقابت با افراد پرتلاش‌تر قافيه را باختند در فهرست جامانده‌ها به چشم مي‌خورند. در ادامه نگاهي مي‌اندازيم به برجسته‌ترين بازيكناني كه در جام جهاني 2022 به تيم ملي كشورشان دعوت نشدند. 

تامي آبراهام
تامي آبراهام در بدترين زمان ممكن شم گلزني خود را از دست داد. مهاجم رم در نخستين فصل حضور در ايتاليا در تمامي رقابت‌ها براي گرگ‌ها 27 بار گلزني كرد و با درخشش او ژوزه مورينيو موفق شد نخستين دوره جام كنفرانس اروپا را تصاحب كند. با اين حال در اين فصل كه به جام جهاني مي‌رسيد در 6 بازي پياپي موفق به گلزني نشد. مهاجم سابق چلسي در آستانه اعلام ليست نهايي توسط ساوتگيت به اين روند نااميدكننده پايان داد اما گويا خيلي دير شده بود. مخصوصا با توجه به فرم بسيار خوب كالوم ويلسون كه در ليگ برتر براي نيوكاسل عالي كار كرده. 
تياگو آلكانتارا
تياگو آلكانتارا از يورو 2021 براي اسپانيا بازي نكرده است بنابراين جاي تعجب نبود كه لوئيز انريكه تصميم بگيرد او را از تركيب تيمش براي جام جهاني قطر كنار بگذارد. با اين حال نبود تياگو همچنان تكان‌دهنده است. تياگو در اين فصل مانند هر فصل ديگري مشكلات مصدوميت خود را داشت اما او همچنان يكي از بهترين هافبك‌هاي دنياست. او اين را با تفاوت بزرگي كه در سبك بازي ليورپول به وجود مي‌آورد، هر زمان كه به ميدان مي‌رود نشان داده است. لوئيز انريكه هرگز به تياگو اعتماد لازم را نداشت بنابراين حذف اين بازيكن 31ساله قابل انتظار بود. اما اينكه سرخيو بوسكتس با وجود افت بسيار زياد در بارسلونا همچنان در تركيب ماتادورها حضور داشته باشد، غيبت تياگو را غير قابل توجيه مي‌كند. 
داويد دخيا
داويد دخيا يكي از بهترين دروازه‌بان‌هاي دنيا در بازي با پا نيست. اين را همه مي‌دانند. اما آيا او واقعا يكي از 3 دروازه‌بان برتر حال حاضر اسپانيا نيست؟ به نظر انريكه پاسخ اين سوال منفي است. او كه اوناي سيمون، ديويد رايا و رابرت سانچز را براي حضور در قطر برگزيده، سرمربي اسپانيا حق دارد استدلال كند كه دخيا نمي‌تواند آن چيزي كه سرمربي از گلر تيمش مي‌خواهد انجام دهد اما بازيكن منچستريونايتد قطعا با اين حرف قانع نمي‌شود و از نبودن در جام جهاني نااميد خواهد شد زيرا او در هفته‌هاي گذشته به چيزي شبيه بهترين نمايش‌هايش بازگشته بود. با اين حال در نهايت او احتمالا بهاي سوتي‌هاي گاه و بي‌گاهش را پرداخت كرده است. درست مثل اشتباهاتي كه در جام جهاني روسيه از او سر زد. 
رايان گراونبرخ
چند ماه سخت بر رايان گراونبرخ گذشته است. انتقال تابستاني او به بايرن مونيخ از آژاكس براي اين بود كه او پيشرفت كند اما در عوض پيشرفت او متوقف شد. در واقع او حتي در يك بازي ليگ هم از ابتدا براي باواريايي‌ها به ميدان نرفته است. به اين معني كه مشخص بود او هيچ شانسي براي پوشيدن پيراهن لاله‌هاي نارنجي در جام جهاني ندارد. با اين حال چيزي كه واقعا براي رايان آزاردهنده خواهد بود اين است كه جايگزين او در آژاكس يعني كنت تيلور توسط لوئيس فن خال به تيم ملي دعوت شده است. 
روبرتو فيرمينو
تصميم برزيل براي ناديده گرفتن روبرتو فيرمينو كاملا عجيب است. اولا تعداد كمي از مهاجمين در دنيا هستند كه تركيبي از خلاقيت و قدرت مشابه شماره 9 ليورپول داشته باشند. ثانيا مهاجمي كه اغلب مورد انتقاد قرار مي‌گيرد كه مصدوم است در اين فصل با گل زدن‌هاي زياد به شرايط عادي برگشته. در واقع چيزي كه فيرمينو را حتي بيشتر از نرفتن به جام جهاني ناراحت مي‌كند اين است كه مهاجماني با آمار كمتر توانسته‌اند نظر سرمربي تيم را به خود جلب كنند. 
متس هوملز
متس هوملز مي‌گويد از دست دادن فرصت حضور در تيم ملي آلمان براي حضور در جام جهاني قطر يكي از بزرگ‌ترين نااميدي‌هاي دوران حرفه‌اي او محسوب مي‌شود. درك اين مساله كه چرا او اين حرف را زده آسان است. مدافع بوروسيا دورتموند در اين فصل در فرم خوبي قرار داشته و همين اواخر موفق شد در يك بازي به‌طور كامل ارلينگ هالند مهاجم منچسترسيتي را در سيگنال ايدونا پارك متوقف كند. با اين حال هانسي فليك سرمربي آلمان در عين حال كه كيفيت هوملز را تاييد كرده اعتراف مي‌كند كه مي‌خواهد با گزينه جوان‌تري راهي جام جهاني شود. او آرمل بلاكوچاپ را انتخاب كرد كه تنها يك بازي ملي در كارنامه‌اش ديده مي‌شود. اينجا سوال پيش مي‌آيد كه آيا فليك از اينكه بازيكن برنده جام جهاني را به خاطر يك جوان 20 ساله كه اخيرا از ناحيه شانه هم آسيب ديده كنار گذاشته پشيمان خواهد شد؟
گابريل ماگالهاييس
گابريل ماگالهاييس براي اينكه به تيم ملي برزيل فراخوانده شود نياز داشت كه يك نيم‌فصل بدون عيب و نقص در آرسنال داشته باشد. اما متاسفانه اين بازيكن كه به‌طور غير قابل انكاري نقشي اساسي در صدرنشيني آرسنال در ليگ برتر ايفا كرده، چند اشتباه را نيز در كارنامه‌اش مي‌بيند. بنابراين گابريل خوب بوده اما نه آنقدر كه بتواند در ليست نهايي تيته جلوتر از تياگو سيلوا و ادر ميليتائو و ماركينيوش و برمر در فهرست نهايي قرار بگيرد. 
فرلان مندي
فرلان مندي در پايان ماه سپتامبر براي دعوت به تيم ملي موقعيت خوبي داشت زيرا در هر دو بازي فرانسه در ليگ ملت‌ها مقابل اتريش و دانمارك فيكس بازي كرده بود. با اين حال مندي در ادامه عملكرد چشمگيري نداشت و با اينكه همچنان گزينه اول سمت چپ خط دفاعي رئال مادريد است همواره نمايشي سينوسي داشته. در كنار اين واقعيتي وجود دارد و آن‌هم اعتقاد دشان به دفاع سه‌نفره در تركيب تيم ملي فرانسه است. به اين معني كه اين مربي نياز به مدافعين كناري دارد كه به همان اندازه كه در دفاع خوب هستند در حمله هم عالي كار كنند. مندي با وجود تمام ويژگي‌هايش هرگز يك مهاجم نبوده بنابراين هرگز شانسي براي گرفتن جاي تئو هرناندز كاپيتان ميلان نداشت. با اين وجود اينكه او كلا به تيم ملي دعوت نشد يك غافلگيري بزرگ بود. 
سرخيو راموس
سرخيو راموس به دليل يك فصل مصدوميت در سطح باشگاهي از تركيب تيم ملي اسپانيا براي يورو 2020 كنار گذشته شد. با اين حال توضيح چرايي غيبت او در جام جهاني دشوار است. اسطوره رئال مادريد ممكن است كه 36 ساله باشد اما او اين فصل به‌طور منظم و به‌طور مداوم براي پاري سن ژرمن بازي كرده. لوئيس انريكه ممكن است اين حس را داشته باشد كه گزينه‌هاي جوان‌تر و قابل اعتمادتر در خط دفاعي بيشتر به كار او مي‌آيند اما راموس كه علاقه زيادي هم به كارت گرفتن دارد بهترين بازيكن براي موقعيت‌هاي بزرگ به حساب مي‌آيد و نقش رهبري او غير قابل انكار است. مهارت‌هايي كه در قطر شايد به كار انريكه مي‌آمد. 
جيدن سانچو
ناراحت‌كننده‌ترين چيز در مورد حذف جيدن سانچو از ليست نهايي تيم ملي انگليس اين است كه همه منتظر اين اتفاق بودند. پس از يك فصل بسيار ضعيف در منچستريونايتد اميد واقعي وجود داشت كه اين وينگر با آمدن اريك تن هاخ احيا شود. به نظر مي‌رسيد اين احيا در هفته‌هاي نخست اين فصل رقم خورده باشد. جايي كه او حتي مقابل ليورپول هم موفق به گلزني شد اما فرم خوب او افت كرد و اين حذف او از تيم ملي را اجتناب‌ناپذير كرد. در نتيجه در حالي كه جود بلينگهام هم‌تيمي سابق او در دورتموند احتمالا در قطر بازي خواهد كرد، سانچو از تلويزيون مسابقات را دنبال مي‌كند و از خود مي‌پرسد آيا عوض كردن سيگنال ايدونا پارك با اولدترافورد كار درستي بود؟
فيكايو توموري
هميشه اين ترس وجود داشت كه با وجود نمايش‌هاي عالي فيكايو توموري براي ميلان در فصل گذشته، ساوتگيت اين بازيكن را تنها با دو نمايش او مقابل چلسي قضاوت كند. مدافع مياني روسونري در آن دو بازي ليگ قهرمانان به شكل شوك‌آوري بد بود. او در استمفوردبريج پراشتباه بود و در سن سيرو اخراج شد. در نتيجه توموري به‌رغم اينكه در اين فصل بهتر و منظم‌تر از هري مگواير كاپيتان منچستريونايتد كه بيشتر فصل را نيمكت‌نشين بوده گذرانده، از تركيب تيم ملي انگليس براي جام جهاني كنار گذاشته شد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون