• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5349 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۲ آبان

يك باخت و يك برد پرحاشيه براي تيم ملي بسكتبال

من چه گويم كه غريب است دلم در وطنم!

گروه ورزش

تيم ملي بسكتبال ايران عصر روز جمعه در پنجره پنجم انتخابي جام جهاني در شرايطي برابر چين به ميدان رفت كه نياز مبرم به پيروزي داشت. با اين حال شاگردان سعيد ارمغاني مقابل حريف قدرتمند خود در تالار بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي با نتيجه 81 بر 72 شكست خوردند. اين بازي و اتفاقات بعد از آن حاشيه‌هاي زيادي را به همراه داشت. 

اولين حاشيه بازي كه با چشم غيرمسلح از طريق قاب تلويزيون ديده مي‌شد حضور پررنگ تماشاچيان چيني در غياب هواداران ايراني بود. چيني‌ها آنقدر زياد بودند و با پرچم‌هاي سرخ‌شان جولان مي‌دادند كه اگر يك نفر از اواسط مسابقه با بازي همراه مي‌شد، احساس مي‌كرد چين ميزبان است. طبق اطلاعات به دست آمده گويا در راستاي تصميم بدون تماشاچي بودن مسابقات ورزشي در ايران كه از دو ماه پيش اتخاذ شده ماموران سالن از ورود هواداران ايراني حاضر در محل مسابقه ممانعت به عمل آوردند اما در كمال تعجب به چيني‌ها اجازه ورود دادند! اقدامي كه اعتراض شديد ايراني‌هاي حاضر را برانگيخت و در نهايت ماموران سالن اجازه ورود تعداد محدودي از هواداران ايراني را هم دادند. اين اقدام با واكنش تند سرمربي تيم ملي بسكتبال و همچنين كاربران فضاي مجازي مواجه شد. سعيد ارمغاني، سرمربي تيم ملي در كنفرانس خبري بعد از بازي گفت: «در زمين خودمان احساس غربت مي‌كرديم.» اين اظهارنظر ارغواني يادآور مصرع معروف مرحوم ابتهاج است: «من چه گويم كه غريب است دلم در وطنم».  برخي كاربران هم با يادآوري بازي فوتبال ايران و سوريه كه چند سال پيش در ورزشگاه آزادي برگزار شد، نوشتند: «براي نخستين‌بار نيست كه چنين رفتار تحقيرآميزي با تماشاچيان ايراني صورت مي‌گيرد. از همان روز كه زنان سوري را مقابل چشمان زنان ايراني كه اجازه ورود به ورزشگاه را نداشتند به آزادي راه دادند تا همين امروز اين رفتار ادامه پيدا كرده.» حاشيه دوم هم جايي رقم خورد كه تيم ملي بسكتبال استراليا در نهايت به ايران سفر نكرد تا در اين پنجره مقابل تيم ملي كشورمان قرار بگيرد. پيش از اين مقامات استراليايي با ادعاي شرايط ناامن ايران از فيبا خواسته بودند كشور ثالثي را براي بازي در نظر بگيرد، اما فدراسيون جهاني بسكتبال با رد ادعاي استراليايي‌ها در نهايت اعلام كرد تهران ميزبان اين بازي خواهد بود. به هر حال روز گذشته اعلام شد استراليايي‌ها از حضور در ايران خودداري كردند و تيم ملي بسكتبال ايران طبق مقررات با نتيجه 20 بر صفر برنده اين بازي معرفي شد. با اين نتيجه اميدهاي ايران براي رسيدن به جام جهاني اندكي زنده شد. 
تيم ملي بسكتبال ايران بعد از بازي‌هاي المپيك دچار مشكلات زيادي شده است. با تغيير و تحول در راس فدراسيون و دو بار تغيير سرمربي اين تيم روزهاي بي‌ثباتي را پشت سر گذاشته و حالا در راه رسيدن به جام جهاني با مشكل مواجه شده است. آسمانخراش‌هاي ايراني قرار است در ادامه مسابقات انتخابي با چين و ژاپن ديدار كنند. 

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون