• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5350 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۲۳ آبان

پاي خط خوردن يك ستاره در ميان است يا داستان چيز ديگري است؟

موش‌ و گربه بازي با مردم در آستانه جام جهاني

گروه ورزش

درحالي كه تقريبا تمام كشورهاي حاضر در جام جهاني ليست نهايي خود را به صورت شيك و در فضايي حرفه‌اي منتشر كرده‌اند، اقدامات نامعلوم فدراسيون و كارلوس كي‌روش در مورد انتشار ليست نهايي اعزامي تيم ملي حاشيه‌هايي بي‌دليل به وجود آورده و فضاي ذهني هواداران را مخدوش كرده است. 

پيش از اين قرار بود روز شنبه ليست نهايي مسافران جام جهاني قطر منتشر شود. از صبح روز شنبه همه رسانه‌ها و مردم منتظر انتشار خبر بودند اما هر بار به دليلي گفته شد اين اتفاق رخ نخواهد داد. در چنين شرايطي طبيعتا گمانه‌زني‌ رسانه‌ها آغاز شد و هر فردي كه احساس مي‌كرد نزديكي خاصي به تيم ملي يا فدراسيون دارد بنابر تفكرات خودش ۴ يا ۵ خط خورده نهايي را منتشر كرد. تنها واكنش فدراسيون و مدير رسانه‌اي تيم ملي به همه اين اخبار هم تنها يك چيز بود: سكوت!
درنهايت اعلام شد روز يكشنبه كنفرانس خبري سرمربي تيم ملي در ساعت 13:30 در مركز تيم‌هاي ملي برگزار مي‌شود و در آن از فهرست نهايي تيم ملي رونمايي خواهد شد. از صبح روز گذشته بنابر نفرات حاضر شده در اردوي تيم ملي براي تمرينات نهايي قبل از سفر به قطر برخي منابع خبر دادند چهار غايب اين تمرين يعني محمدرضا اخباري، سامان فلاح، اميد نورافكن و ميلاد سرلك به جام جهاني نخواهند رفت. با اين حال خبرنگاران منتظر ماندند تا به جاي گرفتن روزه شك دار، خبر را از زبان سرمربي تيم ملي بشنوند.
ظهر ديروز نزديك به ۱۰۰ خبرنگار و تصويربردار و عكاس در مركز تيم‌هاي ملي حاضر شدند تا كنفرانس خبري كارلوس كي‌روش را پوشش دهند، اما اين افراد بعد از گذشت ۴۰ دقيقه و غيبت سرمربي تيم ملي با يك خبر شوك‌آور مواجه شدند: كنفرانس لغو و به فردا موكول شده است!
محسن معتمدكيا مديررسانه‌اي تيم ملي كه او هم قرار بود كنار كارلوس كي‌روش، بخشي از برنامه نشست خبري امروز تيم ملي باشد، اعلام كرد به دليل «مشكلات فني» اين مصاحبه خبري به فردا موكول شده است. مدير رسانه‌اي تيم ملي و فدراسيون فوتبال به خودشان زحمت ندادند توضيح ديگري در اين زمينه ارايه كنند و پاسخگوي بي‌احترامي صورت گرفته به خبرنگاران باشند و درنهايت با همين يك جمله كه كنفرانس خبري فردا ظهر برگزار مي‌شود ختم جلسه را اعلام كردند.
موكول كردن كنفرانس خبري به امروز در شرايطي صورت گرفته كه از مدت‌ها پيش قرار بود امروز دوشنبه تيم ملي راهي قطر شود. با اين حال در فاصله ۲۴ ساعت تا اعزام نه ليست نهايي مشخص است و نه كنفرانس خبري سرمربي انجام گرفته است. 
اين وضعيت باعث شد برخي شايعات بسيار عجيب اطراف تيم ملي شكل بگيرد. برخي رسانه‌ها و كاربران فضاي مجازي خبر دادند به كي‌روش فشار وارد شده نام يك بازيكن كه جزو ستاره‌هاي تيم ملي هم هست را به خاطر مواضع چند وقت اخيرش از ليست كنار بگذارد و اين باعث بروز مشكل بين سرمربي تيم ملي و فدراسيون شده است. البته هيچ منبع رسمي اين خبر را تاييد نكرد. 
معلوم نيست چرا هميشه ساده‌ترين كارهايي كه در تمامي دنيا به آساني انجام مي‌شود در ايران وارد پروسه‌هاي پيچيده و حاشيه‌ساز مي‌شود. معلوم نيست چرا فدراسيون و سرمربي تيم ملي براي انتشار ليست نهايي رو به عمليات فريب و كارهاي پليسي آورده‌اند. معلوم نيست چرا فرصت رونمايي از ليست تيم ملي كه مي‌توانست در يك فضاي جذاب رسانه‌اي و در يك فرصت مشخص انجام شود اين همه به تاخير افتاد تا عجيب‌ترين شايعات و حاشيه‌ها اطراف تيم ملي در فاصله يك هفته تا نخستين بازي ايران در قطر شكل بگيرد. 
بدون شك بخشي از حرفه‌اي شدن به همين چيزهاي جزئي برمي‌گردد. اينكه كشورهاي ديگر از جمله هم‌گروهي‌هاي ايران در موعدي كه از پيش مشخص شده بود ليست را دراختيار رسانه‌ها قرار دادند، سرمربيان مقابل خبرنگاران نشستند و از انتخاب‌هاي خود دفاع كردند و توضيحات لازم را دادند و درنهايت هم به قطر رفتند. اما اينجا مقامات فدراسيون در آستانه جام جهاني موش‌ و گربه‌ بازي را در دستور كار خود قرار دادند.
انگار كه فدراسيون تصميم گرفته‌ بازيكنان را در جعبه بگذارد و تحت تدابير خاص امنيتي به قطر بفرستد و درنهايت روز بازي با انگليس بالاخره از نفرات نهايي رونمايي كند. 
فضاي اطلاع‌رساني در اين مملكت هميشه ابري بوده است و عده‌اي از مقامات عامدانه تلاش مي‌كنند مردم را در خوف و رجا نگه دارند. آدم‌هايي كه ترجيح مي‌دهند گمانه‌زني‌ها به اوج برسد و تاييد و تكذيب‌ها تيتر رسانه‌ها را اشغال كنند و بعد از اينكه حسابي همه‌چيز به‌هم ريخت اصل داستان را افشا كنند.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون