• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5350 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۲۳ آبان

۵ سورپرايز نخستين حريف ايران در جام جهاني

آشي كه ساوت‌گيت براي يوزها پخته

در فاصله يك هفته تا بازي ايران مقابل انگليس در جام جهاني رسانه‌هاي اين كشور روي نفرات دعوت شده به اردوي اين تيم و تركيب احتمالي گرت ساوت‌گيت تمركز كرده‌اند. نشريه فورفورتو در گزارشي علاوه بر بررسي نفرات دعوت شده به اردوي اين تيم از ۵ سورپرايز احتمالي پرده برداشته است. در ادامه اين گزارش را با هم مرور مي‌كنيم. فورفورتو نوشته است: تركيب تيم ملي انگليس براي جام جهاني ۲۰۲۲ قطر منتشر شد و هواداران از انتخاب‌هاي گرت ساوت‌گيت سرمربي تيم مات و مبهوت ماندند. بخشي از اين شوك براي بازيكناني بود كه ناديده گرفته شدند از جمله جيمز وارد پراس، ايوان توني، تامي آبراهام و تايرون مينگز. اما تيم سه‌شيرها همچنان بازيكناني دارد كه باعث شود طرفداران انگليس فكر كنند شانسي براي موفقيت دارند. سورپرايزهاي احتمالي ساوت‌گيت در قطر احتمالا اين نفرات هستند: 
جيمز مديسون
بزرگ‌ترين غافلگيري سرمربي انگليس گنجاندن نام جيمز مديسون از لسترسيتي در ليست مسافران قطر بوده. بازيكني كه بسياري از هواداران هيجان‌زده هستند تا عملكرد او را ببينند. مديسون تا اينجا بهترين بازيكن روباه‌ها بوده و در ۱۲ بازي ليگ روي ۱۰ گل تاثير مستقيم داشته. به نظر مي‌رسد ساوت‌گيت بر خلاف هميشه تصميم به دعوت از يك بازيكن باز‌ي‌ساز گرفته باشد. مديسون در تنها بازي ملي‌اش در پيروزي ۷ بر صفر انگليس مقابل مونته‌نگرو به ميدان رفت قبل از اينكه به دليل بيماري اردوي تيم را ترك كند. با اين حال او پس از شروع درخشان در ليگ هواداران را اميدوار كرده كه دقايقي او را در زمين ببينند. مديسون در آخرين بازي لستر در روز شنبه موفق به گلزني شد و گرچه مصدوميت هم سراغ او آمد اما طبق اخبار مصدوميت او جدي نيست. 
كانر گالگر
كانر گالگر هافبك چلسي تاكنون در طول دوران حرفه‌اي خود تنها ۴ بار پيراهن تيم ملي كشورش را به تن كرده. اما او اين فرصت را پيدا كرده تا همراه با تيم به قطر برود. گالگر اولين دعوت خود را فصل گذشته زماني كه براي كريستال‌پالاس به صورت قرضي بازي مي‌كرد به دست آورد. انرژي و عزم او براي ورود به محوطه جريمه حريف توسط پاتريك ويرا مدير وقت تيمش مورد تمجيد قرار گرفته بود. گالگر اكنون به باشگاه مادرش بازگشته است. در اين فصل فرم مناسبي داشته اما حضور او ممكن است برخي از هواداران را شگفت‌زده كرده باشد. 
بن وايت
مانند مديسون، بن وايت بازيكني بوده است كه بسياري از هواداران انگليسي و كارشناسان در ماه‌هاي اخير براي بيشتر ديدن او تمركز كرده‌اند. هوش، خونسردي و تطبيق‌پذيري مدافع آرسنال بسيار مورد تحسين قرار گرفته است زيرا توپچي‌ها در بيشتر فصل رقابت قهرماني ليگ برتر را رهبري كرده‌اند. وايت در يورو ۲۰۲۰ به كار گرفته نشد او از زمان بازي دوستانه با روماني در ژوئن به تيم ملي دعوت نشده بود اما حالا به نظر مي‌رسد كه عدم اعتماد ساوت‌گيت به برخي مدافعانش باعث شده او به تركيب فراخوانده شود. 
كالوين فيليپس
او يكي از ستاره‌هاي انگليس در راهيابي به فينال يورو ۲۰۲۰ بوده و اگر مصدوميت طولاني او از زمان امضاي قرارداد با سيتي در تابستان نبود او امروز در فرم بسيار بهتري قرار مي‌داشت. فيليپس در اين فصل به سختي بازي كرده است و هواداران مي‌‌ترسيدند او به موقع براي سفر به قطر آماده نشود. با اين حال به نظر مي‌رسد ساوت‌گيت مايل است روي اين بازيكن ۲۶ ساله قمار كند. 
كايل واكر
يكي ديگر از بازيكنان من‌سيتي كه به نظر مي‌رسيد به واسطه از دست دادن بخش زيادي از فصل به دليل مصدوميت جام جهاني را از دست خواهد داد. واكر يكي از پركاربردترين بازيكنان ساوت‌گيت از زمان دعوت شدن او به تيم ملي در سال ۲۰۱۶ بوده است. او هم به عنوان مدافع مياني و هم مدافع مركزي در سيستم ۳-۴-۳ به كار گرفته مي‌شود. سرعت تطبيق‌پذيري و تجربه او كليد پيشرفت انگليس در سال‌هاي اخير بوده است و به نظر مي‌رسد تنها به همين دليل او به قطر خواهد رفت تا در مواقع لزوم به بازي گرفته شود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون