• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5350 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۲۳ آبان

مصاحبه سرمربي تيم ملي با ESPN

كي‌روش: انتظار صعود داريم

كارلوس كي‌روش سرمربي تيم ملي فوتبال ايران گفت: انتظارات‌مان براي صعود به مرحله دوم جام جهاني است؛ هيچ‌چيز تغيير نكرده است و ما با همان باور و همان جاه‌طلبي در جام جهاني خواهيم بود.  به گزارش فوتبالي به نقل از نشريه espn، تيم ملي فوتبال ايران كارش را در مسابقات جام جهاني ۲۰۲۲ قطر از روز ۳۰ آبان مقابل انگليس آغاز مي‌كند و در ادامه به مصاف ولز و امريكا مي‌رود.  كارلوس كي‌روش مربي پرتغالي ايران براي سومين دوره متوالي حضور در جام جهاني با ايران را تجربه مي‌كند و اميدوار است اين‌بار به مرحله دوم جام جهاني صعود كند. كي‌روش هنوز ليست تيم ملي ايران را اعلام نكرده و اين اتفاق احتمالا امروز رخ مي‌دهد. كي‌روش در تازه‌ترين مصاحبه خود تاكيد كرد كه ايران براي صعود به مرحله حذفي جام جهاني اميد دارد و حرف‌هايي كه ديگران درباره ايران مي‌زنند، اهميتي ندارد. وي همچنين تاكيد كرد كه انگليس در سال‌هاي اخير روند خوبي داشته و چشم‌انداز روشني را دنبال مي‌كند كه اين موضوع كار را سخت مي‌كند؛ هرچند كه ايران هم نقاط قوت خودش را دارد.  مشروح گفت‌وگوي كي‌روش با نشريه ESPN در ادامه مي‌آيد. 

   از تيم ملي ايران به عنوان تيم بي‌اميد براي صعود از مرحله گروهي ياد مي‌شود؛ باوجود اينكه در رده بيستم جهان قرار دارد؛ درست زير ولز (۱۹) و ايالات متحده (۱۶) آيا اين به شما انگيزه بيشتري مي‌دهد؟
هرگز. من هرگز اين‌طور فكر نمي‌كنم زيرا برايم مهم نيست كه ديگران در مورد ما چه فكر مي‌كنند. ما به خودمان فكر مي‌كنيم. ما نقاط قوت و ويژگي‌هاي خود را داريم و البته مانند همه تيم‌ها نقاط ضعفي نيز داريم. هيچ‌كس كامل نيست و در لحظه مناسب، زمان صحبت در داخل زمين فرا رسيده است. آن احساسات يا آن نظرات، به حساب نمي‌آيند. اما در نهايت در مسابقه چيزي كه مهم خواهد بود اين است كه عملكردي عالي داشته باشيم، فوتبال خوبي ارايه دهيم و نتيجه را به دست خدا بسپاريم. اين كاري است كه ما مي‌توانيم انجام دهيم.
   ايران هرگز در جام جهاني از مرحله گروهي صعود نكرده است، انتظارات در قطر چيست؟
براي من بد نيست كه بدانم اين فشار را براي بالا بردن مسووليت‌ها، انگيزه و وظايف‌مان احساس مي‌كنيم. اما در داخل گروه، انتظارات ما براي عملكرد خوب دقيقا در حد بقيه است. مي‌خواهيم جلو برويم، بهتر شويم و مطمئنا انتظارات‌مان براي صعود به مرحله دوم جام جهاني است. هيچ‌چيز تغيير نكرده است. ما براي سومين جام جهاني خود با همان باور و همان جاه‌طلبي براي حضور در آنجا مي‌رويم.
   بازي نخست ايران مقابل انگليس، يكي از تيم‌هاي تاپ جام جهاني است. آنها چقدر قوي هستند؟
از بازي با انگليس خوشحالم، همان‌طوركه در فوتبال ايران از بازي با پرتغال يا اسپانيا خوشحاليم. ما خوشحاليم كه با بهترين تيم‌هاي جهان بازي مي‌كنيم زيرا اين زندگي ماست. ما كار مي‌كنيم تا در بين بهترين تيم‌هاي جهان، در بين بهترين بازيكنان قرار بگيريم. بنابراين حضور در آنجا، لحظه‌اي از شادي است. ما تمام زندگي خود را براي حضور در جام جهاني كار مي‌كنيم. وقتي به جام جهاني مي‌رسيم، به عنوان بازيكنان كوچك به آنجا مي‌رويم، اما در اين لحظه جزو بهترين ۳۲ تيم ملي جهان هستيم. پس بياييد از آن لذت ببريم.
   پس از كار كردن در انگليس با منچستريونايتد، اين تيم را به خوبي مي‌شناسيد، اما قبلا بارها شاهد شكست آنها بوده‌ايد.
انگليس يك تيم برتر است. شكي نيست كه در چند سال اخير، در فوتبال بين‌المللي، انگليس با آمادگي بهتر و چشم‌اندازي روشن رشد مي‌كند. اين با نتايج در زمين مشخص است اما من نمي‌گويم اين تيم بهتر است يا آنها بازيكنان بهتري از آن دوران ديويد بكهام و پل اسكولز هستند. آنها در آن نقطه نيستند، اما تفاوت اكنون اين است كه انگليس يك جهت و چشم‌انداز روشني را نشان مي‌دهد كه همه بازيكنان و همه تيم بايد به كجا بروند. بنابراين اين تيمي را ايجاد مي‌كند كه بسيار سازگارتر و قادر به رقابت است.  اما اين جام جهاني چيز ديگري است زيرا ما با يك تركيب كاملا جديد روبرو خواهيم بود، دوره‌هاي استراحت كوتاه بين بازي‌ها، رقابتي كه در ماه نوامبر برگزار مي‌شود كه در مقايسه با جام‌هاي جهاني كاملا متفاوت است، بنابراين ما بازيكناني داريم كه در اروپا كه با 20-15 بازي وارد قطر مي‌شوند. در جام‌هاي جهاني ديگر آنها 70-65 بازي انجام مي‌دادند. بنابراين بگذاريد، ببينيم چه مي‌شود.
   بازي با ايالات متحده آخرين بازي گروهي است و مي‌تواند اميدهاي هر دو تيم را براي صعود تعيين كند. شما در دهه ۱۹۹۰ با تيم مترو استارز نيويورك/نيوجرسي در MLS مربيگري كرديد. تيم ايالات متحده و پيشرفت اين كشور را در فوتبال چگونه مي‌بينيد؟
من پيشرفت فوتبال را در همه جا مي‌بينم. اكثريت مردم آن را نمي‌بينند، اما ما حرفه‌اي‌ها آن را مي‌فهميم. فوتبال ايالات متحده در حال پيشرفت است، اين سريع‌تر شده است، بازيكنان سريع‌تر فكر مي‌كنند و تصميمات سريع‌تري مي‌گيرند. بنابراين ما بايد از آن آگاه باشيم.  اين اتفاق براي همه كشورها از جمله ايالات متحده نيز رخ مي‌دهد، اما سال به سال، آنها در حال پيشرفت هستند و به خوبي با ساير قاره‌ها مقايسه مي‌شوند. اكنون آنها با بازيكنان كشورهاي بزرگ و مسابقات ارتباط دارند. بازيكنان فوتبال ايالات متحده به سرعت در حال رشد هستند و با كشورهاي ديگر و ساير قاره‌هاي جهان مقايسه مي‌شوند.
   آيا ايران مي‌تواند مردم را در اين جام جهاني غافلگير كند؟
آنچه ما در جام جهاني انتظار داريم، بازي‌هاي عالي، مسابقات و نمايش‌هاي فوق‌العاده است. ايران، انگليس، ولز، اسپانيا، پرتغال، ايالات متحده امريكا همه بايد تنها با يك هدف درگير باشند تا براي هواداران شادي و افتخار ايجاد كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون