• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5352 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۵ آبان

خبرخوان

بازار آهن دچار ركود تورمي شد

حميدرضا رستگار، رييس اتحاديه فروشندگان آهن گفت: متاسفانه با وجود شرايط ركودي؛ بازار شاهد نوسانات قيمتي نيز در بخش انواع مقاطع آهن و ميلگرد بوده است.رستگار افزود: متاسفانه با وجود شرايط ركودي؛ بازار شاهد نوسانات قيمتي نيز در بخش انواع مقاطع آهن و ميلگرد بوده است. وي گفت: نگراني از وضعيت بازار، تغييرات نرخ ارز، به همراه تعاملات بين‌المللي براي برجام عاملي شده تا فروشندگان با ركود معاملات روبه‌رو شوند.


افزايش۲۰۰ تا ۲۵۰ درصدي قيمت لوازم خانگي
اكبر پازوكي، رييس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي گفت: در شرايط تحريمي هم امكان واردات قطعه براي ما وجود دارد و ما قطعات را از كشورهاي ثالث وارد مي‌كنيم. اگر اين قطعات وارد نشود امكان توليد را از دست خواهيم داد.وي با بيان اينكه توليدكنندگان داخلي 60 تا 70 درصد نياز قطعات مورد نياز را وارد مي‌كنند، گفت: كشورهايي اروپايي در شرايط تحريم در ايران سرمايه‌گذاري كردند؛ به عنوان مثال 2 شركت اروپايي پكيچ‌هاي توليد شده يك شركت را خريداري و به اروپا صادر مي‌كنند همچنين بخاري شركت ديگر به اروپا و كانادا صادر مي‌شود. وي افزود: لوازم خانگي بين 200 تا 250 درصد گران شده است اما آيا معافيت‌هاي مالياتي نيز به همان ميزان تغيير كرده است؟ امروز سازمان امور مالياتي معيار ماليات‌ستاني را تراكنش‌هاي مالياتي عنوان كرده است و در شيوه ماليات‌ستاني هزينه‌هاي فروشندگان در نظر گرفته نمي‌شود.


وعده سبقت گرفتن ايران از سوييس در پايان دولت سيزدهم!
عيسي زارع‌پور، وزير ارتباطات گفت: كاري خواهيم كرد كه طعم شيرين سرعت‌هاي چند صد مگابيت بر ثانيه‌اي را مردم تا پايان دولت سيزدهم بچشند! اين در حالي است كه كشوري همچون سوييس با اينترنت ۲۳۰ مگابيت بر ثانيه، پنجمين اينترنت سريع جهان را دارد و با وعده «چندصد مگابيت بر ثانيه» وزير ارتباطات، بايد منتظر سبقت ايران از سوييس باشيم.


بخش خصوصي رغبتي به ورود مسكن ملي ندارد
فرشيد پورحاجت، كارشناس مسكن در خصوص عملكرد دولت در بحث ساخت ۴ ميليون مسكن وعده داده شده، اظهار كرد: وقتي بخش خصوصي كه سرمايه‌اش در جيبش است و بدون هيچ بگير و ببندي مي‌تواند براي ساخت يك واحد مسكوني هزينه كند، با مشكلات و موانع بسياري براي ساخت يك واحد ساختمان مواجه مي‌شود قطعا شرايط ساخت مسكن توسط دولت بسيار دشوارتر خواهد بود. وي افزود: وقتي مشاهده مي‌شود كه از مسكن مهر و پروژه اقدام ملي مسكن كه در دولت‌هاي قبلي اجرايي شده‌اند، واحدهاي بسياري هنوز تعيين تكليف نشده‌اند و با مشكلات بسياري مواجه هستند قطعا راه را براي ساخت ۴ ميليون مسكن در كشور براي دولت بسيار سخت و دشوار مي‌بينيم. در كل در شرايط فعلي وقتي هزينه پايه ساخت يك متر واحد در طرح جهش توليد مسكن يك‌شبه ۸ تا ۱۰ درصد افزايش مي‌يابد قطعا بخش خصوصي هيچ رغبتي براي ورود در اين طرح و اجراي آن ندارد.


تقاضاي طلا و سكه صعودي شد
محمد كشتي‌آراي، نايب‌رييس اتحاديه طلا و جواهر اظهار داشت: قيمت‌ها در بازار طلا و سكه مجددا همراه با افزايش قيمت ارز سير صعودي گرفته به‌طوري كه قيمت سكه نسبت به روز دوشنبه 450 هزار تومان افزايش پيدا كرده است.وي درباره قيمت‌هاي امروز طلا و سكه اظهار داشت: قيمت هر سكه تمام طرح قديم 15 ميليون و 500 هزار تومان، طرح جديد 16 ميليون و 550 هزار تومان، قيمت نيم سكه 8 ميليون و 950 هزار تومان، ربع سكه 5 ميليون و 950ميليون تومان و هر سكه يك گرمي 3 ميليون و 350 ميليون تومان است.


وزير صمت: افزايش نرخ ارز عمليات رواني است
سيد رضا فاطمي‌امين، وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه در بازار نيمايي كمبود ارز وجود ندارد، گفت: با توجه به اينكه همه واحدها به ويژه توليدكنندگان به راحتي مي‌توانند از بازار نيمايي ارز مورد نيازشان را تامين كنند، افزايش قيمت‌ها در پي افزايش نرخ ارز در بازار آزاد قابل قبول نيست.وي با بيان اينكه حركت نرخ ارز بازار آزاد به سمت ۳۶ هزار تومان كاذب بوده و چيزي جز عمليات رواني نيست، تصريح كرد: با توجه به اينكه همه واحدها به ويژه توليدكنندگان به راحتي مي‌توانند از بازار نيمايي ارز مورد نيازشان را تامين كنند، افزايش قيمت‌ها قابل قبول نيست. بايد تلاش كنيم اين جو رواني كه بازار ارز را متلاطم مي‌كند، اثر خود را به صورت گران‌فروشي نشان ندهد.


صادرات 18 ميليون دلار كيوي  به روسيه
بررسي‌هاي آماري از وضعيت صادرات كيوي در هفت ماه نخست امسال نشان مي‌دهد كه از ابتداي امسال تا پايان مهر ماه ۷۵ هزار و ۶۳ تن كيوي به ارزش ۴۳ ميليون و ۸۴ هزار و ۴۵ دلار صادر شده كه از اين ميزان روسيه ۴۲ درصد وزن و ۴۳ درصد ارزش را به خود اختصاص داده است. بر همين اساس، ۳۱ هزار و ۶۲۴ تن كيوي به ارزش ۱۸ ميليون و ۴۹۸ هزار و ۲۲۶ دلار در هفت ماهه نخست به روسيه صادر شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون